Tok Tok Tok!!
Kedengaran bunyi ketukan di pintu apartment Trix.
"Siapa yang ketuk pintu awal pagi ni?!!" Marah Trix. Dia baru saja bangun dari tidurnya yang lena. Jam menunjukkan jam 7.00 pagi. Hari ni ialah hari sabtu jadi wajarlah Trix berfikiran begitu XD.
Trix lalu berjalan dengan malasnya ke arah pintu apartmentnya dan membuka pintu.
"Trix?" Seseorang bersuara.
Trix lalu memandang orang yang bersuara tu. At first, dia tak dapat nak cam sebab penglihatannya masih kabur kerana baru bangun dari tidur, tapi lama kelamaan matanya membulat melihat orang tersebut.
"Jimin?!" Trix terkejut melihat orang yang mengetuk pintu tu ialah Jimin.
"Kau baru bangun ke?" Tanya Jimin.
"Kau rasa?" Trix *roll eyes* dengan soalan bonus tu.
"Mian. Oh Trix, aku nak bawa kau jalan-jalan hari ni. Cepatlah bersiap." Kata Jimin lalu menyerbu masuk ke apartment Trix dan di duduk di sofa macamlah itu rumah dia.
"Sedap mulut kau je suruh saya cepat bersiap. Dari mana kau dapat alamat apartment saya?!" Tanya Trix.
"Dari pengetua Seok Jin. Aku kata kau tertinggalkan buku kau jadi aku nak pulangkan." Jelas Jimin selamba.
"Stalker! Saya tak cakap pun nak keluar dengan kau." Bebel Trix.
"Oh...Kalau macam tu aku tak akan keluar dari sini selagi kau tak nak keluar dengan aku." Ugut Jimin sambil tersenyum nakal.
"Aish Jinjja!!" Trix membaling kusyen ke arah Jimin.
"Yah! Rosak lah rambut aku!" Rungut Jimin lalu membetulkan rambutnya semula.
"Tunggu sini! Saya nak pergi mandi dulu." Jelas Trix lalu beredar ke biliknya untuk bersiap.
"Nak aku tolong mandikan?" Usik Jimin.
"Yah!!! Jangan kau berani masuk bilik saya!" Ugut Trix dengan jeritannya yang menakutkan.
"Nongdamiya. Mian mian." Kata Jimin dengan nada yang agak tinggi supaya Trix dapat dengar.
Setelah sejam
"Lambatnyaa dia nak bersiap..." Jimin dah kebosanan menunggu Trix yang masih tak keluar-keluar dari biliknya.
"Okay done. Kajja!" Kata Trix yang baru saja keluar dari biliknya. Dia memakai baju t shirt plain berwarna putih dan ripped jeans. Rambutnya pula diikat messy bun.
"Wah lawa juga yeochin aku ya." Puji Jimin.
"Sejak bila saya jadi yeochin kau? Dahlah jom." Kata Trix lalu memakai kasut converse merahnya.
"Yelah yelah." Jawab Jimin malas.
Mereka lalu keluar dari apartment Trix dan menuju ke destinasi seterusnya.
"Kita nak pergi mana?" Tanya Trix yang dari tadi hanya ikut jejak Jimin.
"Ke hati aku."
"Yah!"
"Tengok wayang."
"Kan bagus kalau cakap awal-awal." Bebel Trix.
Sesampai je mereka di cinema.
"Apa cerita best yer?" Trix berkata sambil memandang skrin. Dia mencari cerita yang tepat dengan taste dia.
"Horror?" Cadang Jimin.
YOU ARE READING
Boy's Dorm (BTS)
FanfictionMain Cast -Trix (as you) -Semua ahli BTS -Semua ahli Got7 -Dan watak-watak lain akan muncul nanti. Cuma nak bagitahu main cast je tak payah lah sinopsis XD Nanti taulah citer dia bila dah baca cerita ni XD.