Semua pelajar berdiam diri seketika. Masih meneliti wajah pelajar baru tersebut.
"T-Trix?!!" Jerit JB. Dia lalu berlari ke arah Trix.
"Yah! Ini betul-betul kau kan?!" Jerit B.I pula. Mereka semua masih dalam keadaan tak percaya.
"Em." Jawab Trix ringkas sambil tersenyum memandang mereka semua. Semua guru mula beredar ke tempat lain untuk membiarkan mereka melalui saat-saat manis ni.
"Kenapa tak bagitau kitorang yang kau pindah ke US semula sebulan lepas?!" Marah Kai.
"M-Mianhae." Trix hanya mampu berkata perkataan yang ringkas. Dia terlalu gembira melihat mereka semua sehingga tak dapat nak fikirkan perkataan yang seterusnya.
"Yah...Bogoshipo! Arayo?!" Jerit V lalu memeluk Trix. Yang lain juga turut sama memeluk Trix.
Kecuali Jimin.
Setelah selesai memeluk Trix, mereka semua pun melihat Jimin.
"Yah yeochin kau datang ni! Kau tak nak sapa ke peluk ke?" Tanya Jungkook.
Trix hanya memandang Jimin dengan mata berkaca. Tak mampu nak bersuara apa lagi senyum.
Mata Jimin yang dah berkaca dan kemerah-merahan sejak melihat Trix tadi tiba-tiba je dah bertukar menjadi serius.
"For what?" Tanya Jimin dengan wajah tak kisah.
Semua orang terdiam dengan kata-kata Jimin. Termasuk Trix.
"What the...She's your girlfriend!" Marah Jin dengan wajah tak percaya.
"Girlfriend? We already broke up." Jelas Jimin. Dia memandang yang lain dengan wajah selamba.
"B-Broke up..?" Trix juga turut terkejut dengan penjelasan Jimin.
"S-Since when?!" Tanya JB dengan wajah terkejut. Mereka semua juga turut terkejut sambil memandang Jimin.
"Sejak dia kembalikan cincin yang aku belikan untuk dia sebagai hadiah permulaannya hidup kitorang sebagai kekasih. Dia kembalikan macam semua tu tak penting." Jelas Jimin lagi.
"But that's not what I mean! Saya kembalikan semula sebab-" Belum sempat lagi Trix habiskan ayatnya, Jimin dah mencelah.
"Kau tak bagitau pun aku yang kau pergi ke US lebih awal dari yang dirancang!" Jimin mula meninggikan suara.
"Sebab kau tak nak layan saya pun! Apa lagi pandang!" Marah Trix semula.
"Urm guys...Ini bukan masanya untuk bergaduh? Kan Trix baru je balik ke sini...Apa kata kita buat parti?" Cadang Rapmon.
"It's your fault for making me mad!!"Marah Jimin semula. Rapmon lalu mengeluh kerana cadangannya diendahkan.
"Fine then! Let's break up. Ouh. I'm sorry. There's nothing to break when we're already BROKE UP!" Kata Trix. Dia menahan air matanya yang dah nak mengalir.
"That's what I'm about to say just now!" Balas Jimin.
"Semua yang saya buat untuk datang sini...huh..., sia-sia je. Mungkin saya patut tinggal di sana semula." Keluh Trix. Dia menahan rasa sakit hatinya.
"N-No Trix don't go!" Mereka semua membantah pemergian Trix. Dan sama sekali Jimin terkecuali dalam pembantahan tersebut.
"Kau tak patut datang sini. Buat sakit mata je." Sindir Jimin lalu berjalan masuk ke khemahnya.
Mereka tak percaya yang Jimin baru saja cakap semua tu dekat Trix.
"Trix...Maafkanlah Jimin. Dia cuma rindukan kau selama ni jadi dia agak terkejut bila nampak kau." Jelas Suga.
YOU ARE READING
Boy's Dorm (BTS)
FanfictionMain Cast -Trix (as you) -Semua ahli BTS -Semua ahli Got7 -Dan watak-watak lain akan muncul nanti. Cuma nak bagitahu main cast je tak payah lah sinopsis XD Nanti taulah citer dia bila dah baca cerita ni XD.