"Mana korang pergi tadi?" Tanya Kangjun kepada Trix yang baru saja balik. Jimin pula segera balik ke dorm selepas hantar Trix balik. Takut kena marah pula lambat masuk nanti.
"Kitorang pergi tengok wayang dan beli belah. Jimin juga bawa saya pergi tengok matahari terbenam tau. Jajangg!" Kata Trix sambil menunjukkan cincin di jari telunjuknya.
"Wah dia belikan kau cincin?! Wah baik betul dia!" Puji Kangjun sambil tergelak kecil.
"Mestilah!" Jawab Trix dengan senyuman angkuh.
"But you know that you'll leave him in about 2 more days right?" Kata Kangjun yang sedang memasak entah apa yang dimasaknya.
"Em. But that won't stop me from loving my boyfriend right?" Kata Trix dengan senyuman.
"Aww adik kesayangan saya dah besar panjang!" Kata Kangjun sambil mencubit pipi Trix.
"Dahlah!" Kata Trix dengan malas.
"Do you want me to acompany you to US? I will if you want to." Tawar Kangjun.
"Aniya. Saya okay. Nanti kau tak dapat nak bersama dengan yeochin kau." Kata Trix.
"Yeochin? Since when?" Tanya Kangjun kehairanan.
"Tadi pagi kan kau kata kau nak pergi cari girlfriend?" Tanya Trix semula.
"Cari bukan jumpa! And for your information, pagi tadi aku pergi jumpa ayah." Kata Kangjun.
"Bwo?! Ayah ada kat sini?!" Terkejut Trix. Dia tak tahu pun ayah dia ada di tempat dia berada sekarang ni.
"Mian Trix sebab tak bagitau tapi sejak kau pindah ke sini lagi dia dah ada. Ayah ikut kau senyap-senyap kot?" Teka Kangjun sambil menyediakan masakannya di meja makan.
"Mak?" Tanya Trix.
"Mak kat US. Ayah datang sini pun sebab hal kerja juga. Ayah kata sesuatu tentang pergi ke pulau untuk seminggu sebagai field trip yang dia anjur untuk Creven High. Pak cik Seok Jin ada bagitau?" Tanya Kangjun pula.
"Hurm...Yelah. Rapmon pernah bagitau saya dulu." Kata Trix.
"Wah sayangnya kau tak dapat nak join." Kata Kangjun sambil menggeleng-geleng kepala.
"Tch!" Marah Trix. Dia sebenarnya nak sangat pergi bersama tapi dalam masa dua hari lagi dia dah nak balik ke US.
"Bila field trip ni?" Tanya Trix.
"Entah. Mungkin sebulan lagi? Ayah ada sebut tentang tunggu dia dah dapat cari kan pulau yang sesuai." Jelas Kangjun.
"Seronoknya...Mungkin masa tu saya kena kurung dalam bilik. Macam selalu." Rungut Trix. Dia teringat pula semasa dia ada di US sebelum ni. Selalu saja dikurung oleh pengawal atas arahan maknya.
"Hahaha kesian kau!" Gelak Kangjun sambil mengunyah makanannya. Dia lalu memuntahkan semula makanan yang dia kunyah. "Tak sedap!" Jeritnya.
"Hahahha kesian kau!" Gelak Trix pula.
Keesokan harinya di Creven High...
"Jin boleh tolong ajarkan tak?" Tanya Trix kepada Jin yang berada di sebelahnya. Mereka dalam kelas melukis sekarang ni.
"Kau perlu lembutkan tangan kau untuk lukis sesuatu. Mari aku ajar." Kata Jin lalu memegang tangan Trix.
"Yah yah! Lepaskan tangan dia." Marah Jimin. Macam budak kecik XD.
"Lahh jealous ke?" Usik Jin.
"Saya minta ajar je lah." Jelas Trix sambil memandang Jimin.
YOU ARE READING
Boy's Dorm (BTS)
FanfictionMain Cast -Trix (as you) -Semua ahli BTS -Semua ahli Got7 -Dan watak-watak lain akan muncul nanti. Cuma nak bagitahu main cast je tak payah lah sinopsis XD Nanti taulah citer dia bila dah baca cerita ni XD.