Chapter 27

1.6K 119 1
                                    

"Kau..." Trix terkaku. Dia tak tahu nak bagi respon apa.

"T-Trix.." Kata jejaka tersebut. Dia lalu mendekati Trix.

"D-Don't!" Jerit Trix. Dia seperti tengah berbual dengan raksasa yang sangat menakutkan.

"Trix! Apa yang dah ja-" Jimin yang segera ke arah Trix setelah mendengar jeritan Trix terus terdiam apabila dia nampak je jejaka di depan mereka ni.

"Neo!" Marah Jimin. Dia sudah sedia nak mengacukan penumbuknya tapi dihalang oleh Trix.

"Jangan Jimin. Semua orang tengah pandang kita." Kata Trix.

"Mian kalau aku buat kau..marah." Kata B.I. Rupanya jejaka tersebut ialah B.I.

"K-Kau buat apa kat sini?" Tanya Trix. Cuba nak tersenyum tapi akhirnya senyuman tersebut bertukar menjadi sedih.

"T-Tengok wayang..." Jawab B.I dengan awkwardnya.

"Dahlah Trix. Jangan rapat sangat dengan si tak guna ni." Marah Jimin sambil memegang tangan Trix dengan eratnya.

"K-Kamu berdua...Dating ke?" Tanya B.I. Matanya nampak berkaca. Trix tak tahu kenapa dia rasa seperti bersalah bila nampak B.I macam tu.

"Oo! Wae?" Kata Jimin lalu menarik Trix masuk ke dalam panggung.

Trix sempat melihat B.I. Air mata B.I mengalir dengan jelas. B.I lalu memandang Trix dan tersenyum sambil melambai tangannya. Trix tak tahu nak cakap apa tapi dia rasa sangat bersalah. Seperti hatinya penuh dengan batu yang sangat berat.

Ketika berada di dalam panggung...

"Trix...Kau okay?" Tanya Jimin. Dia berasa risau dengan Trix. Trix hanya berdiam diri dari tadi.

"Oo. Geureomyo ( sudah tentu )." Jawab Trix.

"Yah malhaebwa. Waeguerae?" Tanya Jimin sekali lagi. Mereka tak memberi perhatian kepada cerita yang sedang ditayangkan di hadapan mereka.

"I felt guilty."

"Kenapa pula?" Tanya Jimin lagi

"Kau tak rasa ke B.I nak berbaik? Saya masih rasa dia sebagai kawan rapat saya. Saya rasa sedih bila nampak dia sedih." Jelas Trix.

"Oh....Jadi motif kau ni sebenarnya nak buat aku cemburulah ni?" Gurau Jimin dengan wajah serius. Dia tahu maksud Trix tapi dia saja nak bergurau.

"Y-Yah aniyaa!" Trix berkata dengan pantas.

"Shhhhh!!!" Bunyi yang dikeluarkan dari mulut orang yang berada dipanggung ke arah Trix.

"Hahah arayo. Aku tahu apa maksud kau. Apa kata bila ada scene menakutkan muncul, kau teriak je sekuat hati. Sampai musnah panggung ni pun takpe." Kata Jimin. Macamlah panggung ni bapa dia yang punya XD.

"Em!" Angguk Trix lalu tersenyum gembira.

"Okay dah ada scene yang menakutkan ni.." Kata Jimin dengan perlahan sambil meneliti skrin panggung tu setiap saat.

"Tapi saya takut..." Kata Trix perlahan.

"Sekarang!" Jerit Jimin. Di skrin terpapar jelas wajah hantu yang sangat menakutkan dan membuat semua orang dalam panggung menjerit.

"Ahhhhhhhh!!!!!!" Jerit Trix sekuat hati. Rasanya yang paling kuat sekali.

"Good girl." Kata Jimin sambil mengusap rambut Trix perlahan.

"Huh...Lega rasanya." Jelas Trix sambil meletakkan kepalanya di bahu Jimin yang berada di sebelahnya. Jimin berasa terkejut tapi gembira pada masa yang sama bila Trix buat macam tu.

Boy's Dorm (BTS)Where stories live. Discover now