- Di apartment Trix -
"Thanks sebab hantar saya." Kata Trix sambil tersenyum melihat Jimin.
"Memang tugas aku untuk jaga buah hati aku kan?" Usik Jimin dia lalu mengusutkan rambut Trix.
"Yah!" Trix mengusutkan rambut Jimin pula.
"Baik kau turun cepat. Nanti yang lain marah pula." Kata Trix sambil melambai tangannya ke arah Jimin.
"Em. Oh ya!" Baru saja Jimin nak turun, langkahnya terhenti dan dia lalu mendekati Trix. Dia mengucup dahi Trix dan berlalu pergi. Sepantas kilat.
"A-Apa...yang baru..terjadi?!" Trix menyentuh dahinya. Mukanya berona merah. Dia tak tahu kenapa dia berasa seperti tu. Malu dan juga gembira.
-Situasi Jimin-
"Yah! Lambatnya kau turun!" Kata V yang tengah menjerit di luar limo mereka. Jimin berjalan menuju ke arah mereka dengan wajah yang berona merah.
"Kau kenapa? Sakit ke?" Tanya Suga sambil menyentuh dahi Jimin.
"Tak." Kata Jimin sambil tersenyum. Dia lalu masuk ke limo mereka macam kanak-kanak ceria. Gembira hatinya bila teringat kembali saat sebentar tadi.
"Asal dia ni?" Jhope menanya Jungkook.
"Entah." Jawab Jungkook ringkas.
Mereka semua memandang Jimin dengan wajah hairan. Jimin pula tak perasan yang rakannya tengah memandangnya.
-Keesokan harinya di Creven High-
"Trix!" Jimin dari jauh lagi dapat melihat susuk tubuh Trix yang tengah berdiri di luar kelasnya.
"Oh Jimin! Kau kat mana tadi?! Haih, naik berang saya cari kau." Keluh Trix.
"Kenapa? Rindu aku ke?" Usik Jimin. Dia lalu menyiku pinggang Trix.
"T-Tak! Saya cuma nak tanya...P-Pasal c-ciuman tu.." Trix tergagap-gagap bertanya. Dia agak malu sebenarnya nak tanya soalan tu.
"O-Oh...Yang..kat dahi tu?" Tanya Jimin. Dia agak terhibur melihat gelagat Trix yang malu.
"Kan aku dah kata aku suka kau? Tak obvious sangat ke tu?" Sambung Jimin lagi. Dia lalu tergelak pada hujungnya. Dia gelak sebab gelagat malu Trix yang tak pernah dtunjukkannya.
Lalu Trix memandang Jimin sambil mencekak pinggangnya. Trix membuat muka 'Like seriously?' nya.
"Seriously Jimin? You still have time to joke around?" Tanya Trix.
"I'm not joking. Serious Trix. I love you." Jimin memandang Trix dengan sepenuh hati. Dia memang maksudkan setiap kata-katanya.
"Ergh....Uhm...hmm..." Trix tak tahu nak cakap apa. Dia terdiam dengan setiap ayat tersebut. Trix tak tahu nak percaya atau tak si playboy bernama Jimin ni.
"Ugh...Em...Argh...." Jimin meniru Trix. Masih lagi dalam mood mengusiknya.
"Trix!" B.I pula muncul dan memecahkan suasana yang agak janggal tu.
"B.I...Kenapa?" Tanya Trix. Dia cuba untuk tidak bertembung mata dengan Jimin.
"Kacau daun jelah si tak guna ni." Gumam Jimin. Dia lalu melempar pandangan menyampah ke arah B.I.
"Aku nak kau tolong aku." Kata B.I.
"Tolong?" Balas Trix.
"Tolong....Erm...Temankan aku."
"Pergi mana?"
"Adalah!"
"Tak payahlah nak marah." Bisik Trix kecil.
YOU ARE READING
Boy's Dorm (BTS)
FanfictionMain Cast -Trix (as you) -Semua ahli BTS -Semua ahli Got7 -Dan watak-watak lain akan muncul nanti. Cuma nak bagitahu main cast je tak payah lah sinopsis XD Nanti taulah citer dia bila dah baca cerita ni XD.