Hoofdstuk 1 - "LOWLANDS HERE WE COME BITCHESSS!"

94 4 2
                                    

MARA'S P.O.V.

"Mara, bijna klaar?" Riep mijn moeder naar boven.

"JAJA!" Riep ik naar beneden.

Pfff, moeders... Ik was mijn tas aan het pakken voor 2 weken weg met mijn beste vriendinnen; Lotte, Kim, Tess, en Isa. Ik had er zoveel zin in! We gingen om half 10 weg naar Lowlands, en daarna gingen we door naar Londen. Ik klapte mijn koffer dicht en ging erop zitten. Vervolgens ritste ik de tas dicht en deed mijn rugzak om. Ik liep naar beneden en mijn moeder had een lekker onbijtje klaargemaakt; warme croissantjes en koffie verkeerd. Omnomnom. 

"Jullie doen toch wel voorzichtig he? En jullie moeten goed opletten dat jullie elkaar niet kwijtraken met het festival.. en niet meegaan met vreemden! En ook niet -" "MAM! Ik ben 18, niet 6!" Zei ik geirriteerd.

Ma deed haar handen onschuldig omhoog. "Sorry hoor, maar als er iets gebeurt heb ik je gewaarschuwd." Ik rolde dramatisch met mijn ogen en dronk de laatste slok koffie op. 

"Goed. Ik ben klaar, dus ik ga!" Zei ik.

Mijn moeder knikte en zei "Ik haal Austin even, dan kan je ook doei tegen hem zeggen!"

Ik knikte en deed mijn donkerrode Vans aan, ik zag er best leuk uit vandaag. Ik had een zwarte high waisted broek aan en een kort donker rood hemdje. Ik had mijn bruine haar gekruld en losgeschud, ik vond het wel een festivaloutfit ^_^. 

Austin was m'n broertje van 14, maar hij was niet zo'n "irritant broertje". We hadden wel een goede band, als er over nadacht.. Hij kwam naar beneden hobbelen en gaf me een knuffel.

"Tot volgende week zusje!" Zei hij. Ik glimlachte en zei "tot volgende week!".

Ik gaf mijn moeder nog een knuffel en pakte de fiets naar het station. Ik trapte snel door, het was al 5 voor half 10.. Ik zette mijn fiets goed op slot en rende naar de roltrappen, waar we hadden afgesproken. Ik rende op de meiden af en gaf ze een knuffel, ik had ze al een tijd niet gezien in verband met examens en zo.. Maar nu was het ZOMERVAKANTIEE! We liepen met zijn allen naar de trein toe op weg naar het festival, en we kletsen uitgebreid over van alles en nog wat.

"O. M. G."  Zei Lotte terwijl ze naar haar telefoon staarde.

Oh god, waarschijnlijk ging dit weer over One Direction.

"Watwatwat!" Riep Tess.

"One Direction was toch op tour? Tot ongeveer 29 juli?"

Riep Lotte door de trein heen. Ik sloeg mijn hand tegen mijn voorhoofd.

"JA?" Vroeg Kim opdringerig. "Ze komen 2 weken eerder terug dan gepland. Ze zitten NU in het vliegtuig naar Nederland!!" 

"OMG! AAAAAHH!" Tess, Kim, en Lotte begonnen heel erg te fangirlen. Ik en Isa schaamden ons alleen maar. Isa en ik waren beide geen Directioners, ik het minste. Maar er zit nog wat achter...

Ik woonde vroeger in Bradford, Engeland. Ik was best populair op de middelbare, maar mijn ouders overleden door een auto-ongeluk toen ik 12 was. Ik was kapot, en had een zware tijd. Mijn allerbeste vriend hielp me door die tijd heen; Zayn Malik. Jaja, die uit One Direction. We waren beste vrienden en hij stond altijd voor me klaar. Ik ging naar een pleeggezin, en toen we beide 16 jaar oud waren deed hij mee aan The X-Factor.  Zayn liet steeds minder van zich horen, en toen One Direction ontstaan was heeft hij niks meer laten horen. Hij heeft me in de steek gelaten. Ik heb een jaar alleen gezeten in Bradford, en toen zijn ik en mijn pleeggezin naar Nederland verhuist. Ik heb nu in Nederland veel vrienden, maar geen allerbeste vrienden zoals Zayn meer. Ik haat hem voor wat hij heeft gedaan. 

"Mara? Helleuh?" Ik knipperde met mijn ogen.

"Uhh hai." zei ik.

"Zo, waar zat jij met je gedachten?" Zei Tess. 

"Ik zou het niet weten..." Mompelde ik.

Tess grinnikte en de trein-stem zei dat we aangekomen waren. 

We liepen de trein uit.  "LOWLANDS HERE WE COME BITCHESSSS!" Gilde Lotte. We juichte allemaal en de mensen om ons heen juichten mee. Waarschijnlijk gingen zij ook naar Lowlands... Awesome! 

*******1 uur en 56 minuten later*******

"Pff.. Hoe de fuck hebben jullie die tent opgezet?" Klaagde Isa.

"Tsja... SKILLS!" Riepen ik en Lotte met een high-five. Wij zaten met zijn tweën in een twee persoonstent, lekker makkelijk.

"Help ons nou maar, dan kunnen we naar De Jeugd Van Tegenwoordig." Zei Tess.

"ohjaa!" We gingen snel helpen en binnen 10 minuten was de 3 persoons tent opgezet.

Het was even stil en ik en Lotte grijnsde. "Teringlijers." Mompelde Kim. We barstte in lachen uit en liepen naar het grootste podium. Daar was De Jeugd Van Tegenwoordig al aan het spelen, ze zette net Get Spanish op. We gingen alle 5 he-le-maal los en we zongen alles mee. Tsja.. Ik ben uhh... Best wel fan van De Jeugd Van Tegenwoordig :3

Ze gingen van het podium af en Kim gilde "IK HEB ZIN IN DIE KOEKJES DIE IN DE TENT LIGGEN!"

We keken elkaar allemaal even aan en zetten het op het rennen. Kim was er het eerst en pakte een berg koekjes voor zichzelf. Vreetzak. 

We zaten een tijdje koekjes te eten en ik verveelde me doooood.

"Laten we gaan rondkijken, ook kijken of er nog wat leuke mensen zijn hier?" Vroeg Kim, alsof ze mijn gedachten kon lezen. Iedereen knikte en we stonden op. Kim pakte nog snel wat koekjes en liep achter ons aan.

**LEES**DIT **A*U*B****************************LEES**DIT **A*U*B**************************

Daar ben ik weer! Met een nieuw verhaaaaaal! 

Als je mijn vorige verhaal ( A great accident ) nog niet hebt gelezen, en je vind dit een leuk verhaal, raad ik je aan om die ook nog effekes te lezen =3

Ik heb ervoor gekozen om NIEMAND van One Direction een relatie te laten hebben. Dus geen Perrie, Eleanor, of Danielle. (Het is echt uit met Danielle, of niet..? ): ) Ik denk dat het dan wel "net uit" is met Danielle, maar (SORRY VOOR ALLE ELOUNOR EN ZERRIE SHIPPERS) El en Pezz bestaan in dit verhaal niet, denk ik... En dat is niet hatelijk bedoeld! echt niee! Ik houd van Elounor en zerrie =3 

OKE IK BRABBEL WEER TEVEEL GHIHIH

En reageer wat je ervan vond! Ik heb pittig lang gedaan over dit hoofdstuk, dus ik ben benieuwd. 

En VOTE, FAN, COMMENT

xox- 

The Festival. [One Direction Fanfiction]Where stories live. Discover now