Kapitel 17: Saknad

228 14 15
                                    

(VARNING! Detta kapitel innehåller självskadande beteende )
Jag hade somnat så men vaknat sen igen klockan fyra. Det va tyst i huset. Jag sätter mig upp i sängen. Jag känner mig fortfarande tom. Jag reser mig upp och går till badrummet och borstar minna tänder. Jag kollar mig själv i spegeln. Jag känner inget. Finns jag?
Jag kollar runt i det trogna badrummet. Ett badkar. En toalett, ett hand fat. Och en hylla. Jag kollar på hyllan och ser Felix rakhyvlar. Det är engångs rakhyvlar. Orange med lite vit. Jag tar upp en av dom och tar sönder den. Den lilla rakbladet faller ner på marken. Jag tar upp den och tvättar den och lägger den vid handfatet. Jag kollar på hyllan igen och hittar sårengörning (stav) sedan hittar jag bandage. Jag lägger grejerna vid handfatet och tar upp rakbladet.
Tom.
Jag sätter armen över handfatet Och placerar sedan vassa sidan av rakbladet mot min arm men tar upp den snabbt. Dåligt ställe, vem som helst kan se det där. Men vem bryr sig? Jag kan ha på mig långärmat. Jag placerar rakbladet åter igen vid huden och trycker lite och drar till. Det svider till. Jag är inte lika tom längre. Jag drar ett till sår. Är inte tom längre. Det svider i ramen och blodet rinner ner i handfatet. Jag tar upp rengörings vätskan och tar det på ett pappret och trycker det mot såren. Det svider till i hela kroppen och ett pip kommer ur min mun.
Knackningar hörs på toadörren.
"Ellie? Va görru?"
Marzia.
".... Inget, är på toa..."
Det blir tyst.
"Okej. Är du okej?"
Jack skakar på huvudet och tårarna rinner.
"Ja"
Får jag fram.
"Ok, säg till om det är något."
Jag hör henne gå iväg och tar upp bandaget och sätter det runt såren.
Jag tvättar rakbladet och tarmar av det.
Jag slänger dom andra trasiga bitarna av engångs rakhyveln och ställer tillbaka sakerna. Sedan tar jag rakbladet och går på toa bara för att inte jag ska vakna igen och va nödig.
Jag spolar tvättar händerna och går till mitt rum. I en timme försöker jag sova. Klockan är 6:30.
Tillslut somnar jag. Nästa gång jag vaknar upp är klockan halv åtta. Felix står bredvid mig.
"Hur är du? Ska du stanna hemma från skolan idag?"
Frågar han. Jag kollar på honom och rycker på axlarna.
"Ok, då bestämmer jag att du stannar hemma."
Han ler lite och går sen.
Jag saknar Ailou. Så mycket.

(Mer kanske kommer nu i natt. Venne, ses cookies (och pandor) )

Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora