Kapitel 26: ¿¿¿

197 15 10
                                    

Jag vände och vred på mig flera gånger, och kollade på klockan då och då.
Klockan va nu 2 och jag hade somnat men vaknat upp lika fort om och om igen.
Jag suckar djupt, min hals va helt torr och jag va törstig.
Tillslut bestämde jag mig för att ta mig till köket och dricka vatten. Så jag reste mig upp ur sängen och öppna dörren och gick ut i hallen.
Hallen va mörk och det ända som löss va en lampa i vardagsrummet. Jag gick tyst mot köket där vi hade pratat när vi kom hitt. Jag kolla runt i fyra skåp innan jag hittar skåpet där glasen va och tog et och fyllde det tyst med vatten.
Ett knak hördes och jag stoppa kranen och vände mig om.
En tröt mark stog vid ingången till köket.
" va gör du uppe så här sent?"
Frågar han och gäspar.
"Kunde inte sova och va törstig...."
Svarar jag honom.
Jag dricker snabbt ur glaset.
"Varför kan du inte sova?"
Undrar han efter en stund, jag rycker på axlarna. Men jag visste varför, så fort jag stängde ögonen så tänkte jag på Ailou, eller Mike.
Det hade jag ofta gjort på sistonde men inatt så blev det bara värre.
"Ellie?"
Säger mark och jag kollar på honom.
"Vad bekymrar du dig över?"
Undrar han och jag kollar ner i mitt glas och rycker på axlarna igen.
"Kom"
Säger han och tar försiktigt tag i min hand och ledder mig till vardagsrummet.
Vi sätter oss på soffan.
"Berätta nu."
Säger han efter en stund tystnad.
Jag förklarade om hur det va svårt att sova pågrund av allt som har hänt.
Mark lyssnade noga på mig.
"Elie, har mark gjort något mer mot dig på sistonde?"
Frågar han tillslut.
Jag kollar på honom. Jag ville inte ljuga och nicka försiktigt.
Det va då tårarna börja rinna.
Jag grät ju hela f*king tiden.
Mark satte sig närmare mig och kramade mig.
"Vad har han gjort?"
Frågar han.
Jag lugnade ner mig.
"Jag hick till matsalen en gång och Ingen va där så jag satte mig ner och väntade på Ash min kompis, och då kom Mike och typ tvinga mig kyssa honom-"
Jag slutade prata när jag kände att mark späde sig i hela kroppen.
Jag tog ett stort andetag och börja prata igen.
"Sedan en annan gång så kom han igen och hållde på osv men en kille som heter Arvid som va äldre en oss och va Ailous bror sa till honom osv, men jag vet att Mike kommer att fortsätta."
Det sista sa jag tyst.
Jag kollade upp på Marks ansikte, han va arg. Det såg man tydligt.

(Detta va ett kort kapitel, kände att jag borde göra ett till fast lite kortare typ ^^ men jag undrar om någon av er vill att jag ska göra en såndär Oneshot typ där ni säger två karaktärer som ni shipa, och så gör jag en liten typ text om när dom kanske är hemma oss varan, men den storyn kommer liksom inte effektera boken. Utan det är mer bara Bonus.
Och ja man får välja Ellie och Ailou ^^ eller Ailou och någon annan. Skriv i kommentarerna vilka personer ni vill ha en oneshot av! Så sed vi snart ^^
bye Cookies and pandas ^^)

Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن