~Ash Pev~
"Två choklad glass tack!"
Mannen i kiosken ger mig glassarna och jag räcker den ena till Ellie och hon tar i mot den.
"En till prinsessan av Youtube"
Och flinnar smått och Ellie ler.
"Tack"
Vi går tyst mot en park meddans vi äter på glassen.
"..."
Något prasslar till under min fot och jag stannar upp och kollar ner. En bit från någon tidning har fästad vid min sko och jag tar upp den.
"Intervjun med Ailous Familj."
Läser jag högt och kollar på Ellie. Hon har också stannat nu och kollar på mig.
"....."~Ellies Pev~
Intervju? Ailous familj?....
Jag tar tag u tidningen från Ash och läser den.Intervju
12 januari.
Blev Ailou's föräldrar intervjuad vid (Adress).
Ailou tog självmord den 7 Januari på (Adress)
"Hur kändes det när du fick veta detta"
Va en av frågorna. Ailous pappa Agust svara bara med att det va förfärligt och att han trodde aldrig detta skulle hända.
Familjen har redan förlorat modern Gabriel och att förlora ennu en till medlem i familjen va en riktig chock. Hade hans Stora systern sagt.
Hans bror ville inte bli intervjuad.Ash står bredvid mig och läser över min axel.
".... Jäklar va dom skriver en massa om honom, tror du verkligen Ailou skulle vilja va på tv och tidningar överallt?"
Frågar hon mig.
"Nej, nej det hade han inte velat"
Jag river sönder bladet.
"Hur mycket är klockan?"
Frågar jag Ash.
"Klockan är 3..."
Jag kollar på henne.
"... Jag måste hem"
Säger jag och Ash nickar.
"Ska jag följa med?"
Hon kollar på mig.
".... Om du vill."
Hon ler lite åt mig. Vi går tillsammans tyst hemåt till mig. Ash skriver på sin mobil när vi går och jag äter min glas. När vi kommer hem till mig säger vi hejdå och kramar varan, sedan går jag in.
"Hej, jag är hemma...."
Säger jag lite högt men får inget svar. Jag kollar på klockan, jag skulle sluta skolan om en halv timme, så dom är väl ute eller något. Jag tar av minna skor och går upp till mitt rum, jag tar upp min mobil och ser massa missade meddelanden från en anonym person och massa Meddelanden från Facebook,Twitter och Instagram.
"...."
Jag klickar på meddelandet från den anonyma personen, den leder mig direkt till youtube. Videon sätts igång och allt stannar för mig.
Det va videon, videon på vad som hände i fredags.
Jag stängde snabbt ner youtube och satte mig på min säng.
"Nu är det kört va?"
Säger jag tyst, något snuddar vid min hand, som om någon skulle ha lagt sin hand över min.
Men inget va där.
Kan det ha varit Ailou? Jag tänker på drömmen jag hade med Ailou för inte så länge sen. Det plinga till i min mobil och jag tog upp den. Fler Facebook meddelanden, jag sket i dom. Det va ingen ide att kolla.
Min mobil börja surra
-Samtal Från Felix-
Står det på skärmen, jag svarar.
"Hej, är du hemma?"
Säger den välkända rösten.
"Ja...."
Svarar jag så lugnt jag kan.
" Marzia är med Minx och jag är i stan, klarar du dig hemma en stund eller ska jag ringa någon?"
Ja snälla gör det...
"Nej, jag klarar mig"
Jag säger hejdå till Felix och reser mig upp och går mot toaletten.~15 minuter senare~
Där satt jag igen på toalett golvet. Jag är en sån jävla idiot.... Jag linda en handduk runt min arm och ställde tillbaka grejerna och går till mitt rum, pressis när jag låser dörren till mitt rum så öppnas dörren till huset där nere.
"Ellie?"
Mark, jag suckar. Felix måste ha ringt mark.
Tack <3
"Aaa?"
Va det ända jag fick fram. Fotsteg hördes utanför mitt rum.
"Kan jag kolla in?"
Ja! Kom in.
"Nej, byter om!"
Sa jag snabbt.
"Okej, kan du komma ner till vardagsrummet sen?"
Hörde jag han säga nästan lite osäkert.
"Ok..."
Jag hörde hur han gick iväg och sucka.
Jag bytte om till en långärmad rosa tröja och ett par jeans även om jag inge behövde byta kläder, sedan gick jag ner till vardagsrummet. Mark satt vid soffan och såg på TVN.
Jag satt mig vid andra sidan av soffan och kolla på skärmen.
Helt plötsligt blev den svart.
Jag kollar frågande på mark som kollar nu på mig.
"...vad?"
Det blev tyst i några sekunder.
Jag kolla på hans blick. Han har sätt det...
"Du har sätt videon va?"
Sa jag tyst och kollade fram på den svarta skärmen igen.
"Ja.... Ja det har jag, jag ringde ti---"
Jag avbröt honom.
"Har felix och Marzia också sätt den?! "
Sa jag nästan för snabbt för att kunna höra.
"... Nej, men det dröjer nog inte länge fören dom har det..."
Jag skaka försiktigt på huvudet.
Jag fattar inte, varför gör Mike detta ?
"Vet Marzia och Felix om ... Du vet..."
Frågar mark.
"Nej, nej dom vet inte om att jag skärt mig själv och är en idiot..."
Svarar jag.
"Ellie, du är ingen idiot ...."
Hör jag mark säga.
"..... Då är jag inget...."
Jag kollar ner på minna händer.
"Jo... Ellie du är något."
Jag kollar upp igen.
"Du har rätt... Jag är död"
Sa jag. Mark sätter sinna händer på minna axlar och vrider mig så jag kollar mot honom.
"Ellie... Du är inte död.... Du är inte ingenting, och du är inte en idiot."
Sa han.
"Vad är jag då?"
Jag kollar rakt in i hans ögon.(YEAY nytt kapitel!
Jag är sjuk ;-; min näsa gråter och min hals svider, halp .....Bye cookies and Pandas.)
ESTÁS LEYENDO
Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)
FanficEllie är en helt vanlig tjej som lämnades på ett Barnhem i Sverige när hon va 1 år. Hon älskar musik spel och youtube, frågan är, hur blir hon när världens ökändaste YouTuber Adopterar henne? (denna story är färdig skriven ^^ )