~Ellies Pev~
Jag kollar ut ur fönstret och tänker på att jag måste prata engelska typ hela dagarna ... Jag skulle lyssnat på Gaby igår, nu vet jag inte om någon i min nya familj pratar svenska... Och inte vet jag heller va min nya mamma heter. Jag lutar mig mot fönsterrutan och somnar.
******************
Jag vaknar upp av att planet studsar till i marken. Jag är framme. Planet stannar och alla reser sig upp och tar sina saker och tränger sig ut. När nästan alla har gått ut så reser jag mig upp och går ut ur planet, jag hade inget liten väska med mig så jag behövde bas gå racka spåret till ditt dom lämnar ut resväskorna, Gaby hade berättat för mig hur man gjorde. Jag vänta en stund och ser sen min väska komma på rullbandet, jag tar tag i den och börjar gå, men helt plötsligt hör jag hur folk skriker, inte ett skrik av rädsla utan mer av lycka, jag kollar ditt ljudet kommer från och massa är samlade i en ring runt någon, jag kan inte se vem. Men helt plötsligt sticker en grön skylt upp: Välkommen hem Ellie. Jag hör hur någon ropar på att alla ska akta sig, till slut kunde jag se två vakter och han som håller i skylten, det är.
"Pewdiepie?! "
Jag kollar på honom och skylten, är det han som har adopterat mig? Jag va helt chockad och bara stirra tills jag såg att han kolla på mig. Visste han att jag va Ellie? Jag ser hur han ler åt mig och jag går mot honom. Ljudet av alla som försöker få Pewds uppmärksamhet gör det omöjligt att höra något av vad vakterna säger. Va det mig Ellie? Som han menade på skylten? Och då kommer jag tänka på att Gaby hade sagt att min nya pappa heter Felix, Det måste va han! Felix Arvid Ulf Kjellberg. Tills slut står jag bara någon meter från mig och han hyvlar sig framför mig.
"hej Ellie"
Jag ler lite och är fortfarande väldigt chockad. Jag hör hur en av vakterna säger något till Felix han nickar, han reser sig upp och tar tag i min hand.
"kom, så åker vi hem"
Han ler med sina vita fina tänder åt mig. Vakterna leder oss ut till en bil. Jag undrar hur alla kunde veta att han skulle va där för folk hade lyft upp skyltar där det står tex "Felix <3 "
Jag sätter mig i framsättet i bilen och Felix börjar att köra.
"Wow, Detta blev mycket mer komplicerat en jag trodde det skulle bli " säger han och skrattar tyst. Jag ler åt han. Kan ni fatta? Min nya pappa är Felix!
" hur visste dom att du skulle va där?"
Frågar jag honom.
" Jag Bäretta för min kompis Ken och han Bäretta det till sin nya kompis som spred det överallt"
Säger han samtidigt som han svänger av vid en rondell.
" det va därför jag hade vakter med mig, annars hade jag åkt ensam med Marzia"
Jag kollar på honom.
" detta är så sjukt, jag har kollat på er två i mer en 2 år och nu har ni Adopterat mig, jag trodde att jag aldrig skulle bli Adopterad"
Felix kollar på mig i några sekunder och ler.
" framme"
Han parkerar vid ett ganska stort vit hus.
Jag går ur bilen och följer med Felix in i huset. Jag hör snabba steg från en trappa någon stans och efter några sekunder kommer Marzia in och ler. Hon kommer fram till mig och kramar mig
"Hello"
Säger hon till mig.
Jag ler åt henne och kramar tillbaka.
" hi"
Jag är så glad att jag är intresserad i engelska och lyssnat på lektionerna annars skulle jag aldrig klara mig här.
" come i'll show you You're new room!"
hon tar tag i min hand och leder mig upp för en trappa och mot ett rum. Jag hör hur Felix går efter oss. Marzia öppnar dörren till mitt rum och drar mig försiktigt in i rummet, rummet har vita väggar med blommor som syns med hjälp av den blåa lampan i taket och en vit säng står mot ena väggen, golvet va en mjuk heltäcknings matta i baby blue, och en stor fin garderob står vid andra sidan rummet, rakt fram på andra sidan av rummet va det en fint fönster med Navy blue gardiner och ett vit skriv bord står framför fönstret.
" W heard you liked Blue "( sorry för dålig engelska ^^)
Hörde jag Felix säga bakom mig, både Marzia och Felix ler åt mig och jag kramar dom.
" tack så mycket!"
Sa jag till Felix och kollar sen på Matzia.
" thank you so Much ! "
Hon ler åt mig.
" ooh, by the way, you and i'm going to buy more clothes tomorow !"
Säger Marzia meden mjuk röst, jag ler åt henne. Hon kollar på sin klocka hon har på armen.
" ooh, i need to go and meet a friend now, i'll be back in 3 hours! "
Hon pussar mig på pannan och kysser Felix och går sedan iväg.
Felix ler åt mig.
" jag ska göra en video nu, du kan få va med i den om du vill"
Jag ler stor.
"Såklart jag vill!"
Jag kan inte fatta det, jag ska va med i min största idol/ nya pappas video!. Han går iväg och hämtar sinna inspelning saker och visar mig till vardagsrummet, han sätter upp sina grejer.
"Så! För inte så länge sen sa jag åt mina Bros att ställa frågor till mig och dig! Så vi ska bara sitta i soffan här och svara på frågor som jag har på datorn"
Han knappar in på Twitter i sin dator och jag sätter mig i den vita fina soffan, Felix sätter på kameran och sätter sig vid mig.( DETTA VA DEL TVÅ!!! ^^ nästa del kommer snart Kiddoz! )
ESTÁS LEYENDO
Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)
FanficEllie är en helt vanlig tjej som lämnades på ett Barnhem i Sverige när hon va 1 år. Hon älskar musik spel och youtube, frågan är, hur blir hon när världens ökändaste YouTuber Adopterar henne? (denna story är färdig skriven ^^ )