Kapitel 1. Resan Till LA

880 25 3
                                    

(To all the english ppl! I have the same story in english Verison! So just go in to My Profile and read the english Verison if u want to ^^ )

( FÖRSTA DELEN COOKIES! ^^ lol.... Inte roligt?... Ok...
Men iallafal! Ellie är på bilden
^
|
| Nu kör vi!!! )

~Ellies Pev~

"vänta va?! Jag! Har jag blivit adopterad! "
Jag kollar på en utav personalerna som heter Gaby som jobbar på Barnhemmet där jag är.
"Ja och du borde gå och packa nu Ellie, dina nya föräldrar bor i (jag är inte helt säker och tänker ta LA , och han bor säkert inte där längre men här gör han det!, Deal with it!) LA, och du kommer få åka flygplan ditt själv och din nya pappa kommer att hämta upp dig vid flygplatsen där"
Jag är så glad, äntligen ska jag få en familj! Tänk om dom har husdjur! Jag vaknar upp ur mina dagdrömmar när Gaby säger mitt namn.
" du hörde va jag sa Ellie?"
Jag kollar på henne
"Ööh EM ja,När åker jag?"
Gaby kollar ner i sina pappren.
"I morgon tidigt på morgonen."
Jag springer upp till tjejernas sovsal och packar ner alla mina kläder i en stor resväska som har legat under min säng i år på hop om att få bli använd, och nu ska den det! Jag packar ner några musik skivor jag har och mobil laddare och min MP3 spelare och ett par blåa hörlurar. Jag stänger väskan och kollar om jag har missat något, jag kom på bilden på när jag va liten och mina riktiga föräldrar bär mig, men jag kan inte se doms ansikten för dom tyckte inte om idén om att deras egna barn skulle ha ett foto på dom som ett enda minne och rev den delen där doms huvuden va. Jag kollar på bilden och slänger den i plåt soptunna jag har vid sin säng . Det är ju ändå bara en bild på mig som bebis, men jag ändrar mig snabbt och tar upp den och packar ner den. När jag är helt säker att jag har allt jag behöver lägger jag mig i min säng och försöker sova, klockan är 11 på kvällen. Jag kan inte somna och tänker på alla mina vänner här som jag nu ska lämna. Jag har inte så många vänner här och det är bara en utav dom som är väldigt nära för mig, Alex. Hon kommer va den svåraste att lämna. Jag vänder mig om i sängen och ser Alexs säng framför mig, hon och jag är "grannar" som vi brukade säga när vi va små.
"Psst, Alex? Är du vaken?"
Hon vänder sig om och kollar på mig tröt.
"Mm?"
Jag kollar på henne.
"Jag måste Bäretta en sak..."
Hon gäspar lite.
"Vad?"
Jag sätter mig upp.
"Jag fick reda på att jag har blivit Adopterad idag"
Hon blev helt plötsligt klarvaken och sätter sig upp.
" va? När åker du?"
Jag kollar lite sorgset på henne.
" tidigt på morgonen..."
Jag ser hur hon blir ledsen.
"... Men... Du kommer väll smsa mig?"
Jag kollar förvånat på henne.
" såklart dumbom!"
Hon reser sig upp och går fram till mig och ger mig en utav hennes varma kramar.
När vi va små brukade vi sova I varans sängar och kalla det för Sova över, för efter som att på skolan vi går på så sov altid popis tjejerna över, och det ville ju vi också.
" eey, Alex ?"
Hon ler lite.
"Mm?"
Hon svarar ganska snabbt.
"Vill du "sova över"hos mig?"
hon skrattar lite och vi tränger oss ihop i min säng.
" så vem är din familj?"
Jag tänker efter.
" jag lyssnade inte på Gaby så jag vet inte..."
Jag gäspar lite när jag säger det.
"Ooh, då får du väll vänta och se ~ "
Jag skrattar lite tyst.
"Godnatt Al"
Jag känner hur Alex lägger sig till rätta.
" godnatt Ell"
Jag somnar ganska fort där efter.

~ Kl 5 på Morgonen~

Jag vaknar av att någon skakar försiktigt på mig, det är Gaby.
"Vakna, jag ska köra dig till flygplatsen om 30 min"
Jag sätter mig tröt upp och ser att Alex har gott tillbaka till sin säng under natten.
" fixa iordning dig och så kom ner till utgången när du är klar. Jag nickar och Gaby går iväg. Jag tar fram ett par rena klädesplagg ur res väskan och går till badrummet och fixar iordning mig, efter runt 20 min är jag klar och går till min säng och tar tag i min resväska. Jag kollar över på Alex och går sedan till utgången där jag ser Gaby väntandes. Jag går fram till henne och hon tar mig till hennes bil, jag sätter mig i baksätet och stänger bildörren, jag tar på mig bilbältet och lutar mitt huvud mot fönsterrutan.

~15 mim senare, Frame vid flygplatsen~

Gaby öppnar min bildörr och jag går ut ur bilen och tar min resväska ur bagaget.
"Jag kommer följa med dig in och va med dig till flygplanet kommer."
Hon ler och jag ler tbx. Vi går in i flygplatsen och gör det man ska göra innan man får gå på flygplanet. Efter en stund sitter jag med Gaby bredvid mig och väntar på flygplanet. Vi pratar lite om hur jag tror familjen är.
"Gaby... Hur vet jag vem som är min nya pappa på flygplatsen sen?"
Hon kollar på mig.
" Felix din nya far sa att han kunde hålla i ett papper eller något där det står: Välkommen Hem Ellie"
Jag kollar på henne.
" han låter väldigt snäll, vet du vem min ny mamma är?"
Gaby kollar på mig och skulle pressis svara men då ropar högtalarna ut att mitt flygplan har kommit.
" fort, vi vill inte att du missar planet!"
Gaby reser sig upp, och det gör jag med, jag visar mitt Pass för en utav "vakterna" eller hur man ska kalla dom.
"Hejdå Alex, ha ett lyckligt liv"
Hon ler. Jag kramar henne hårt.
"Jag kommer sakna er alla på Barnhemmet! "
Efter en stund släpper jag och går in på flygplanet, jag sätter mig på min plats. Och börja tänka på om min familj kommer va underbara eller rena helvetet, jag blir bara mer nervös och tanken på att detta är första gången jag åker flyg plan gör det bara värre.

( In the end~ whops, är du redan klar med första kapitlet? Wow! Gillade du det? Inte? BUT I DONT CARE :3 Hehehe. Förlåt för det där, har ätit för många pepparkakor... WHO AM I KIDDING! Man kan aldrig äta förmycket sötsaker! Men iallafall jag ska göra del 2 nu på direkten för jag har en sån stor skriv lust, men den kanske inte kommer ut förens i morgon ^^ men aja! Nu ska jag lyssna vidare på Låten In The End av Black Vail Brides! Woho! /// Mis0rs ljög... Hon lyssnar inte på någon låt just nu! The Mis0ra is a lie ;-; (Portal!!!) or more like The cake is a Lie!

Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)Where stories live. Discover now