Kapitel 24: ???

167 14 3
                                    

Jag gick sakta mot min lektion och tänkte på killen som heter Arvid, hade Ailou berättat om mig för honom?
Folk kollade fortfarande på mig men jag brydde mig inte.

"Glöm inte att ta hem matte boken och sen så har vi ett prov på engelska nästa vecka så se till att öva på det"
Säger läraren och alla i klassrummet reser sig upp och tar sinna saker. Jag gör det också och går sedan ut och till parkeringen där Felix skulle va.
Jag ser hans bil och sätter mig i den och han startar upp bilen.
"Hur va det på skolan idag?"
Frågar han.
"Det va okej..."
Svara jag tyst och kollar ut genom bilfönstret.
Min mobil plingar till och jag tar upp den och ser att jag fått ett nytt meddelande och öppnar det.

(A-Anonym E-Ellie)
A: tro inte att den där jäveln kommer rädda dig.
E- ursäkta mig men vem är du?
A: du vet vem jag är din jävla--

Jag stänger ner mobilen utan att läsa klart det sista meddelandet och suckar.
Hur fick Mike tag på mitt mobil nummer?
"Ellie? Jag och Marzia ska till mark ikväll och sova över där osv, och vi undra om du ville följa med? Dock så kommer du få skipa skolan imorgon."
Sa Felix helt plötsligt.
Detta gjorde mig glad eftersom jag slipper se Mike i morgon isåfall, plus så träffar jag mark!
"Okej!"
Svara jag snabbt.
Felix ler lite.

Resten av bil turen va i tystnad, en sån där skön tystnad.
När vi kommer fram går jag snabbt ut i bilen.
"Vilka kommer va där?
Frågar jag Felix tillslut.
"Bara jag du Marzia och Mark"
Svara han.
Sedan går jag in i huset och snabbt till mitt rum och byter om till en röd långärmad tröja och svarta jeans. Jag borsta även igenom mitt hår lite snabbt.
Jag struntar i sminket och letar efter armbandet som Ailou glömde här. Jag sätter snabbt på den och kollar på den. Sedan går jag ner till Marzia och Felix.

"ska vi gå då?"
Frågar Marzia mig och Felix och vi nickar och satt oss i bilen. Det va ganska långt till mark. Han Bode i ett hus vid stranden eller något. Fast han skulle snart flytta med några kompisar.
Jag kollar ut genom rutan och känner något peta på mig. Jag kollar på Felix och Marzia. Felix är koncentrerad på väggen och Marzia är på sin mobil. Vem va det då som peta på mig?

( sorry att den blev kort, kommer en ny snart men måste sova nu xD kl är: 00:47 och har skola imorgon!
GoodNight Cookies and Pandas!)

Adopterad Av Ett YouTubePar //PewDiePie (KLAR)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang