5 - "İşinize gelmeyince tokadı basarsınız zaten."

918 108 1
                                    


Maktul Yeşim, internet sitesine yazdığı itirafta her şeyi apaçık anlatıyordu. Kağıdı masaya bıraktım. Rıfat biraz daha ağırdan almış olacak ki, masaya doğru yönelip okumaya devam etti.

Bir yandan okumaya devam ederken bir yandan da "Vay anasını.", "Oha be kardeşim." diye şaşkınlık cümleleri dökülüyordu ağzından.

"Durum gittikçe ilginçleşiyor." dedi Meral.

"Sanırım..."dedim. "Maktulün kocası ne diyor?"

"Adam şokta, karısının onu aldattığını bilmiyor. Ya da öyle davranıyor."

"Birinci cinayeti biraz daha kurcalayalım."

"Kadının eski nişanlısını tekrar göz altına aldık. Bununla birlikte bilgisayarı ve cep telefonunu inceliyoruz." diye karşılık verdi.

O sırada Selim araya girdi.

"Bilgisayarında internet kayıtlarını inceledik. Benzer bir itirafa ya da e-postaya rastlamadık. Maktulün internet geçmişi temiz. Fakat geçmişi otomatik temizleme modu kapalı. Anladığım kadarıyla maktul bilgisayarı son kez kullandığında tarayıcı geçmişini kendi eliyle temizlemiş."

"Geçmişe dönük silinmiş kayıtlara ulaşmanın bir yolu yok mu?"

"Var tabii. Veri kurtarma dediğimiz bir yöntem var. Yüzde yüz sonuç verir diyemeyeceğim ama denemekte fayda görüyorum. Bunun için bilgisayarın sabit diskini bilişim uzmanlarına yönlendirebilirim. Ama şu yolsuzluk davasından dolayı pek kafalarını kaşıyacak vakit bulduklarını düşünmüyorum. Dilerseniz bunun için bilirkişi talep edebiliriz."

"Diski bana ver, bize hızlı çözüm olabilecek birisini tanıyorum." dedim.

"Size diskin bir kopyasını yarım saat içinde hazırlamış olurum." dedi Selim.

"Kopyası işimizi görür mü?" diye sordum.

"Merak etmeyin, yüzde yüz aynısı olacak. Üzerinde çalışma yapılırken orijinal veriler kaybolabilir. O yüzden biz de kopya disk üzerinde çalışacağız." diye yanıtladı.

Selim'in akla mantıklı gelen açıklamasını kabul ettikten sonra Rıfat ve Meral'i yanıma alarak odama döndüm.

"Yeşim Görgülü cinayetindeki bulgular birbirini karşılıyor. Bırakılan not ve itiraf metni. İkisi de kadının kocasını aldattığını işaret ediyor. Peki kadın üstüne basa basa bu ilişkiyi sakladığını söylemesine rağmen kim nasıl öğrendi?"

"Şoför?" diye araya girdi Rıfat.

"Kadın bir tek şoförün bu ilişkiden haberdar olduğunu yazmış."

"Evet. Sen bir ara şu şirkete uğra da patronla şoförün ağzını yokla." dedim.

Rıfat isteksiz kabul edercesine gözlerini devirdi. "Tamam abi."

"İlk cinayetle ilgili herhangi bir görgü tanığına ulaşamadık değil mi?"

"Yok baş komiserim. Kadın zaten yalnız yaşıyormuş. Öldürüldüğü saat gecenin üçü. Apartman sakinleri kendini toparlayana kadar katil çoktan ortadan kaybolmuş."

"Şu eski nişanlı sık sık rahatsız ediyormuş diyordunuz?"

"Alkol alıp kadının kapısına dayandığı oluyormuş sık sık. On gündür kimse görmüyormuş onu ortalıkta."

İki maktulün erkeklerinden katil olabileceklerine dair biraz izlenim yakalayabilseydim üzerine gidecektim. Ama iki adam da katil profilinden biraz uzaktı. Eski nişanlının üç dört yıl önce karıştığı gasp olaylarını varsaymazsak.

İtiraf Avcısı (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin