23. Deň

2.7K 288 25
                                    

Lili

Debata nás zmohla a rozhodli sme sa, že si posledný krát v živote pospíme. Neviem či to niektorí zobrali vážne alebo nie. No ja som za žiadneho Boha nevedela zaspať. Uložila som sa vo svojom kúte a vedľa mňa Luca. Ben odišiel k sebe do kúta s Martinkou a Fero zostal niekde v strede, aby každému doprial trochu súkromia.

Neviem koľko bolo hodín, ale už muselo byť niečo po pol noci alebo nad ránom, keď som zapučala nejaký šramot pri štrbinke dverí. Zbystrila som a posadila sa. V cele nám horela fakľa, ktorú sem Maniak chodil vymieňať. Aspoň sme niečo videli. Veru by to tu bolo o hubu, ak by sme žili v úplnej tme.

Dvere sa začali opatrne a hlavne pomaly otvárať. Dala som sa na štyri a potom som si kľakla na kolená a nahla sa k mrežiam, aby som lepšie dovidela na prichádzajúcu osobu, ktorá sa razom ocitla pred mojimi očami. Bol to chlapec. Mladý. Asi v našom veku. Nezľakla som sa ho. Bol mi povedomí. Niekde som ho už videla.

Konečne som sa zodvihla na nohy a podišla tesne k mrežiam. Chlapec prišiel bližšie tiež. Nadskočila som, keď som na ramene zacítila niečiu ruku. Otočila som hlavu. Za mnou postával Ben.

,,Prečo nespíš?" naznačila som mu perami.

,,Dávam na teba pozor."

,,Koľko krát som ti povedala, že mi máš dať pokoj."

,,Ani raz." Odfrkla som si a otočila sa k neznámemu chlapcovi.

Ben sa postavil vedľa mňa.

,,Je tu s vami Luca?" opýtal sa chlapec, ktorí sa stále snažil cez nás dovidieť do cely.

,,Kto si?" nástojčivo sa ho spýtal Ben.

,,Žije Luca?" nervózne sa spýtal.

,,Je v poriadku, zatiaľ," odpovedala som mu. ,,Kto si a čo tu robíš? Ak si nás prišiel zachrániť, tak konaj rýchlo," naliehala som.

,,Zobuďte Lucu."

Sakra, ten si vie, ale klásť podmienky v najnevhodnejšej situácii. Čo ak sa nás Maniak rozhodne prísť skontrolovať. Bude nazúrený, keď tu nájde tohto neprajníka. Maximálne však on za to zaplatí a mi až ráno.

Ben išiel zobudiť Lucu. Rozospato sa zodvihla zo zeme a pricupitala k mrežiam. Keď uvidela chlapca, tak sa rozžiarila.

,,To ti teda trvalo," zahriakla ho. Nebodaj s ním bola nejako v kontakte a nič nám nepovedala.

,,Nebolo to ľahké. Stále sa tam niekto prechádza po chodbách. Musel som sa schovávať. Strašne som sa však o teba bál, ani nevieš čo som prežíval. Som však rád, že ťa vidím Luca," prikročil k nej a chytil ju za ruku, ktorú mu podávala cez mreže. Potom sa k nej sklonil a pobozkal ju. Keď sa od nej odtiahol, tak sa opýtal na Fera.

,,To nemyslíte vážne. Teraz sa tu budete muckať a čo ja viem čo všetko. Keď vôbec na to nemáme čas. Nech začne ten chlapec niečo robiť, inak nás ten Maniak všetkých ráno rozreže," nahnevano som zo seba dostala. Načo sa všetci na mňa pozreli. Ben mi chytil ruku a silno stisol. Nechápala som kam tým mieri. Vytrhla som si ju z jeho zovretia a keď som sa k nemu otočila, tak som mu strelila facku. Načo zase po mne všetci čumeli a nechápali moju reakciu.

,,To bude problém," povedal chlapec utrápene: ,,Nemám nič akoby som vás pustil von."

,,Čo tak zavolať políciu?" nadhodila som. Už ma to tu celé unavovalo. A ten chlapec mi jednoznačne išiel na nervy.

,,Neopustím Lucu."

,,To nemyslíš vážne. Ak nezavoláš niekoho na pomoc, tak nás všetkých ten Maniak pozabíja," nasrane som buchla do mreží. Máme nejakú nádej, aby sme sa dostali von, ale tento zatrpknutý trkvas nám za boha živého nechce pomôcť.

,,Alex prosím ťa choď hore a zavolaj políciu alebo choď niečo zohnať čím by si nám otvoril dvere," začala mu dohovárať Luca.

ManiakWhere stories live. Discover now