Jihyo duduk di atas sbuah kerusi merah. Dengar kata, ada guru baru yang nak masuk.. sudah pastilah, pelajar perempuan yang terhegeh hegeh bercerita tntng guru baru itu. KECUALI
Jihyo.."Puan Haesu ckp, umur cikgu baru tu, 24.. 3 tahun menetap kat London. Mesti handsome, kan.." ujar sora teruja..
"Mngkin..tapi, kenapa kau pasti sangat?" Tanya Jihyo sambil meletakkan pennya kedalam beg. Sora tersengih tiba tiba.. entah apa yang gadis itu fikirkn.
"Hoi! Kau kenapa?!" Kejut Jihyo lalu ketawa.
"Cuba tgk tu.." kata Sora teruja. Jihyo memandang ke arah seorang lelaki segak memakai baju lengan panjang bewarna putih dan seluar panjang bewarna hitam.. rambut yang di warnakan hitam dan putih mmbuatkan pelajar perempuan menjerit bagai nak gila.
"Dia masuk kelas kita, lah.." kata Sora lalu berlari anak menuju ke tempt duduknya.
Lelaki itu masuk ke dalam kelas.. suasana di dalam kelas mnjadi sunyi.
"Nama saya, Sehun.. Oh Sehun..." ujar lelaki itu.
Pelajar perempuan mulai cair apabila mendengar suara lelaki itu. Mana tidaknya, sudahlah kacak, bergaya pulak tu..
"Sy hanya guru sementara di sekolah ni.. jadi, kalau ada apa apa yg tak kena, boleh berjumpa dengan saya.." kata Sehun.
Confirm. Memang rmailah yang akan jumpa dengannya nnti."Sila buka muka surat 76. Hari ni kita akan bincang mengenai sistem kewangan di Korea.."
Pelajar pelajar menurut. Jihyo pula, dia sibuk mmbuat kerja lain di belakang.. Park Sora hanya menggeleng kepala.. dari dulu, sampai skarang, Jihyo mmg tak suka tumpukan perhatian dalam kelas.. terutamanya di dalam kelas Cikgu Aaron.
"Utk kali yang terakhir.. sy minta kamu tumpukan perhatian!" Teriak Sehun kepada Jihyo.
Jihyo tersentak. Apa lagi kesalahan yang dia dah buat? Jihyo meletakkan semula reben reben tadi ke bawah meja. Seram jugak tengok lelaki kacak marah.
"Ish!! Siallah!" Marah Sehun lalu menghentak meja Jihyo. Dia paling pantang kalau pelajar tidak mmbalas kata katanya.
"Kau ingat aku tunggul ke?!" Marah Sehun sambil menentang mata Jihyo.
"Mi.. mi.. mianhe.." kata Jihyo lalu menundukkan kepalanya.
"Ni last! kamu bt lagi.. keluar dari kelas saya!" Kata Sehun lalu pergi menuju ke hadapan semula.
* * *
"Sehun!" Panggil Jaesuk apabila melihat anak lelakinya kelihatan sedang marah. Dia tahu, Sehun tidak sukakan pekerjaan itu. Bagi Sehun, semua manusia boleh belajar sendiri..
"Apa?" Tanya Sehun.
"Kamu masih marah dengan appa ke?" Tanya Jaesuk.
"Ya," ujar Sehun ringkas.
"Appa tak nak kamu..."
"Saya tak gila lah! Aku makan pil yang kau bagi tu setiap hari! Jangan cakap dengan aku, pil tu tak berkesan!" Teriak Sehun.
"Sehun!" Marah Jaesuk. Turun naik, turun naik saja dadanya. Ya, dia marah dengn Sehun. Perbuatan anak lelakinya mmg melampaui batas,
"Pergi matilah!" Teriak Sehun lalu menuju ke biliknya.
Jaesuk terdiam. Hana, oppa sudah gagal menjadi seorng ayah.. bisik hatinya lalu menangis dalam diam.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...