bab 13

2.4K 167 0
                                    

"So, kau dah fikir kau nak kerja apa?" Tanya Kwang Soo sambil membancuh kopi.

   "Belum terfikir lagi... wae? Kau tak tahan sbb nak tanggung aku?" Tanya Jihyo sedikit kecil hati dengan kata kata Kwang Soo.

    Kwang soo hanya diam.. malaslah dia nak pujuk gadis tak cukup protein tu.. "semalam aku mmpi.." kata Jihyo mmecah suasana sunyi.

   "Mmpi apa?"

   "Yang Cikgu Sehun masih hidup.."

* * *

"Sehun ah, gwenchana? Omma risau sangat.." kata Haesu lalu mengelap air matanya. Mahu saja dia peluk Sehun, namun,.. Sehun menolaknya.

    "Do you bring my photo?" Tanya Sehun dingin. Benci melihat perempuan yang melahirkannya.

    "Ya.. omma ada bawa.."

    Gambar yang dipinta oleh Sehun diberinya. Senyuman tak lekang pada wajah hangus Sehun. Gambar itu disentuhnya. "Aku nak buat plastic surgery.. yang sama macam ni.." kata Sehun.

     "Dont tell anyone,.. that im still alive." Kata Sehun lalu baring di atas katilnya.
     "Macam mana dengan appa?"

     "Dont tell him too.. useless, bastard, coward... he just like your husband..." sindir Sehun.

    Terguris hati perempuan Haesu. Tidak sangka, yang Sehun langsung tidak menjaga bahasanya.

   "Can you leave me?" Tanya Sehun.

   "Araseo..." kim Haesu keluar dari bilik itu dengan air mata yang mengalir.

    Sehun diam.. dia peduli apa.. cuma, dia sngt merindui Jihyo. Sangat sangat merindui Jihyo.. huh, kau ingat kau boleh lari? Jangan mmpi!

* * *

Jihyo menemani Kwang Soo ke pejabtnya. Wow, dalam diam.. dia sempat mmuji kekacakkan kwang Soo apabila lelaki itu fokus dengan kerja melukisnya.

   "Aku nak kau jadi model untuk majlis pembukaan syarikat ni.. boleh tak?" Tanya Kwang Soo.

    Model? Tak nak! Dia masih trauma! Trauma dengan perkataan itu.. dia tak mahu jadi model lagi. Jihyo geleng kepala.

    "Wae? Please.. alah.. bukannya susah pun.. nanti aku guide lah kau. Please.. takkanlah dengan aku pun kau nak berkira.." kata Kwang Soo.

    "Mata CEO syarikat ni mmg tajam eh? Dari tadi dia tengok aku.." kata Jihyo lalu memandang ke tmpat lain.

     "Ooh, Encik Dong Wook.. dia mmg gatal sikit.. kalau kau layan makin dia suka.. dah,.. berbalik pada topik tadi.. bolehlah.." rayu Kwang Soo.

   Kesian pula Jihyo dengan Kwang Soo. Akhirnya dia angguk juga. "Yeayy! Sayang kau Jihyo..."

    "Tema apa?" Tanya Jihyo.

    "Ala ala orang zaman joseon dulu dululah.. tapi kau tak payah pakai Hanbok.. kita buat lain dari yang lain.. kau cuma perlu gayakan baju org british zaman 60-an punya.. tu pun dah kira ok dah tu.." kata Kwang Soo.

    "ermm..oklah

    "Ish, makin comellah kau ni.." kata Kwang Soo lalu mencubit pipi Jihyo.

    Jihyo buat muka menyampah. Bila susah baru cari aku? Bisik hati Jihyo.

StalkerWhere stories live. Discover now