bab 11

2.6K 183 14
                                    

Jihyo mengesat air matanya. Dia di dalam ketakutan sekarang. Sdh 3 hari, dia diganggu oleh nombor 'private number' itu.

   Telefon bimbitnya berdering. Nama 'Kwang Soo' tertera di skrin telefon. Tanpa rasa ragu, Jihyo terus menjawabnya.

   "Yeobuseyo.. Jihyo ah.. kau sihat? Dekat London ni sejuklah..haha.. hari ni kau sekolah tak?" Tnya Kwang Soo ceria.

   "Korea pun sejuk jugak.. tghari nanti aku sekolah. Kau bila nak balik korea? Aku bosanlah.."

   "Entahlah. Tak lama lagi kot.. hehe.. nanti aku beli handbag utk kau.."

   "Wah... baiknya kau. Kau suka aku eh?" Usik Jihyo.

   "Eleh... eh, walaupun kau sorang je perempuan yang tinggal kat dalam dunia ni, aku takkan pilih kau." Kata Kwang Soo.

   Sakit hati. Dia geram bila Kwang Soo cakap macam tu. Eh jap, takkan aku sukakan dia.. bisik hati Jhyo.

   "Aku sedar aku siapa.."

   "Tau tak pe.."

   "Aku tau aku terlebih cantik.. sedangkan kau terlebih hodoh. Mana mungkin kau nak berganding dengan seorang tuan puteri macam aku. Betul tak?" balas Jihyo.

   Sekarang sama.. dua dua sakit hati.

   "Oklah.. aku bsy lah.. i call you later... bye." Kataa Kwang Soo.

   Merajuklah tu.. bisik hati Jihyo.

   * * *

Haesu masih sedih atas kehilangan anak lelakinya. Belum smpat dia mmberitahu sehun bahawa dia ialah anak kandungnya. Gambar Sehun yang masih bayi dipeluknya.

   "Maafkan eomma, Oh Sehun.. eomma bersalah.. sepatutnya eomma yang jaga kamu.." kata Haesu sambil menangis.

    Masih segar diingatannya ketika Sehun diberikan kepada Yoo Jaesuk ketika usianya 3 bulan. Dia terpaksa. Oh Jun Sang iaitu suaminya, meninggal dunia dalam kemalangan. Jadi, dia berasa tidak mampu utk menjaga anaknya sendiri.

   "Bodohnya aku.. sepatutnya yang jaga anak lelaki aku sndiri. Bukan Jaesuk.."

* * *

Jihyo duduk di tempatnya sndiri. Ramai mata yang memandangnya. Sudah pasti pandangan mereka terhadap Jihyo menjijikkan.

   "Dialah yang bunuh cikgu Sehun..!"

    Dia dengar bisikan itu. Dia malu. Dia membuat tidak dengar. Ada titisan air mata yang mengalir di pipinya.

    Seorang guru perempuan masuk.

    "Selamat pagi murid murid.. hari ni, cikgu nak sentuh mengenai ujian kamu.. memandangkan kamu dah mendekati ujian maut, cikgu nak kamu.., bla... bla.. bla..."

    Jihyo malas nak dengar. Ya, tak lama lagi dia akan tinggalkan skolah ni. Tak sabar betul nak habiskan persekolahannya ini. Kalau boleh, dia mahu menyambung pembelajarannya di Harvard bersama kwang Soo..

   * * *

"Macam mana keadaan lelaki ni doktor? Dia masih belum sedarkan diri?" Tanya Min soo.

   "Hmm.. dia sepatutnya dah sedar sekarang ni.. cuma, mungkin dia tak mahu bangun sbb trauma dengan kesan kebakaran tu.. boleh saya tau, lelaki ni ke yang diburu oleh polis sekarang ni?" Tanya Dr. Yuri.

StalkerWhere stories live. Discover now