Jungkook POV
Aku rindukan Jihyo. Aku tak tau kenapa aku rasa tak senang hati bila Joong Ki cakap dia nak ke Gangnam.. mesti Joong Ki ada simpan plan utk dapatkan Jihyo.
"Hyung, kalau aku keluar dari BTS.. macam mana?" Tanyaku berani.
Namjoon dan SeokJin memandang aku seakan tak percaya. Ya lah.. kumpulan BTS ni baru sj naik nama.. tapi, aku dah nak keluar.
"No, no, no. Tak boleh.. kau kena stay.. jangan disebabkan perempuan kau nak leave.. perempuan boleh cari." Ujar Namjoon.
"Perempuan boleh musnahkan masa depan kau. Jangan cari maut, Jungkook.." kata Jin.
Aku angguk.. tapi, aku masih sukakan Jihyo.
* * *
Jinri pov
Pembedahan telah pun dilaksanakan malam tadi. Cuma, wajah Encik Sehun masih lagi berbalut dengan kain.
"cik, boleh kluar sekejap,.. kami nak buka balutan tu."
"Araseo." Balasku ramah.
Dr. Dan jururawat segera masuk dan melakukan tugas mereka. Aku pula yang excited. Telefon aku berdering.. menandakan ada panggilan masuk.
"Yeobuseyo appa." Kataku.
"Jinri ah.. appa kena bertolak ke Itali. Sebab aunty Min masuk hospital.. jaga diri baik baik yea, sayang.." kata appa.
"Araseo.. take care appa.." kataku lalu mematikan panggilan.
"Cik.. dah bleh masuk.." kata jururawat itu.
"Ooh.. araseo..!"
Aku masuk ke bilik rawatan encik Sehun. Ya Tuhan, kacaknya dia... memang tiada beza dengan gambar yang dtunjukkan oleh encik Sehun semalam.
Dia memang kacak.. puji aku dalam hati.
"Encik Sehun.." ujar ku.
Lelaki itu menghadiahkan aku senyuman. Jangan salahkan aku bila aku cair...
"Gumawo sebb tolong saya.." kata Sehun sambil tersenyum..
Aku angguk. Aku blas senyuman yang dia berikan pada aku. Kacaknya.. smpat lagi aku puji kekacakkan dia walaupun aku tahu dia jalani plastik surgery.
Dia kembali termenung ke luar jendela. Aku naik hairan bila aku tgk dia tersenyum seorang diri.
"Encik Sehun siapa, Song Jihyo?" Tanyaku berani.
"My girlfriend."
Bila aku sebut nama Jihyo tadi,... baru aku teringat yang,... student yang terperangkap di apartment tu namanya Jihyo juga. Dan..
"Awak ke yang sdg diburu polis skrng ni?" Tanyaku lalu menjauhkan diri. Risau juga.. sbb, penculik Song Jihyo itu psycho.
Dia tertunduk. Ada setitis air mata yang mengalir. Tersentuh juga hati aku.
"Dia pengkhianat. Lepas dia dapat saya, dia khianat saya. Dia keluar dengan mana mana lelaki. Sudah tntu saya marah dengan dia. Sebb, sy pun ada perasaan. Mana ada manusia yang suka dipermainkan. Bila saya dah marah.. saya culik dia dan bawak dia ke apartment yang baru saya beli untuk kami berdua. Saya kurung dia.. tapi saya tak pernah sakitkan dia."
"Tapi awak seorang guru, encik Sehun. Lebih teruk lagi, awak dituduh merogol." Kataku cuba menegakkan kebenaran.
"Walaupun saya guru, saya ttp seorang lelaki yang tertarik dengan perempuan. Saya tak rogol dia, tapi kmi bt seks atas dasar suka sama suka.." Kata Sehun sedih.
Sudah pasti aku sbg seorang perempuan terkesan. Kasihannya... bisik hati ku. Murah betul cinta kau Jihyo.
Dengan keberanian yang aku ada, aku peluk Sehun.
* * *
"Kau perempuan jenis apa ha? Permpuan murah?!" Teriak Joong Ki terhadap Jihyo. Dia dah tak dapat sabar dengan perangai endah tak endah Jihyo.
"Awak nak apa lagi?!" Tempelak Jihyo. Dia dah tak peduli lagi dengn pandangan mata orang.
"Kau balik ke Busan sekarang!" Kata Joong Ki lalu menarik Jihyo masuk ke dalam kereta. Dikuncinya pintu itu. Padan muka!
"Kwang Soo tengah tunggu saya lah! Joong Ki!" Teriak Jihyo sambil memukul mukul bahu lelaki itu.
Tiba tiba, Kwang Soo datang. Dia mngetuk tingkap kereta sekuat hati. Tercabar juga Joong Ki. Dia akhirnya ambil keputusan untuk keluar.
"Apa masalah kau?"
Gedebuk! Satu tumbukan mengena di pipi Joong Ki. Apabila Kwang Soo mahu beredar bersama Jihyo, smpat lagi Joong Ki menyumpah mereka berdua.
"Aku sumpah! Korang takkan dapat bersama! Aku nampak kau suka 'permpuan' aku! Jangan mmpilah!"
Mereka hnya diam. Malas nak membalas. Biarlah Joong Ki dengan sumpah seranahnya.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...