Bab 3

3.8K 238 24
                                    

Joong ki pov

Hati aku rasa semacam. Entah kenapa.. makin lama Jihyo makin biadap. Dulu, memang betul.. Jihyo tunduk dengan sikap aku yang suka memaksa. Aku suka tngok Jihyo pakai seksi seksi walaupun aku tau dia tak suka.. dia hanya akan pakai baju seksi depan aku je..

   tapi, aku tak suka.. aku nak dia tayang tubuh dia depan kawan kawan aku.. especially,.. Jungkook.. ahli BTS. Sbb, laki tu jealous dengan aku sbb berjaya pikat hati lmbut Jihyo.

   Dia bncikan aku? Suka hatilah.. but now, motif aku cuma satu. Rampas Jihyo baliklah..

* * *

Mana semua org ni? Bisik hati Jihyo apabila dia memasuki rumahnya. Oh ya, baru teringat.. eomma dan appa kan ke turki. Mereka kata mereka nak melancong di sana beberapa hari.

   Kucing parsi miliknya dibelai lembut. So cute.. bisik hati Jihyo. Tiba tiba, satu keping nota mmbuatkan hatinya tertanya tanya. Diambilnya nota yang tertampal di tepi peti sejuk itu.

From : secret admire

   I miss you.. i need you now.. dont you think so.. saya akan datang jumpa awak nanti.. believe that.. Saranghae..

Takut+gila. Jihyo jadi takut.. siapa bt kerja gila ni? Joong Ki? Ahh! Stress. Jihyo meronyok ronyokkan kertas itu lalu dibalingnya kertas itu ke dalam tong sampah. Bt apa dia peduli. Bukannya dia kenal lelaki tu.

   "ya Tuhan.. Gary! Gary!" Jihyo jadi panik. Kucing parsi itu dah tiada di sisinya.

   "Gary.."

   Meowww.. Jihyo menoleh.. fuhh, lega.. nasib baiklah.. tapi, kucing itu segera berlari menuju ke bilik Jihyo.

   "Gary!" Jihyo segera mengikuti gary.

   Terkejut Jihyo apabila melihat gambar gambarnya yang sedang tidur di atas katil bersama seorang lelaki.

   jihyo tergamam.. dia ambil gambar gmbar tu... siapa yang hntar? Dia teliti gambar itu. Siapa lelaki yg sedang tidur denganny. Tak ada yang lain selain Joong Ki. Damn!

* * *


Jam tepat menunjukkan pukul 11 malam. Dia duduk di atas sebuah kerusi sambil meneguk segelas air arak yang dipesannya sebentar tadi. Bunyi bingit mmbuatkan ramai para remaja sedang berseronok menari sakan tak ingat dunia.

   Berbeza dengan dia. Dia sendiri tak tahu dan tak faham kenapa dia masih mahu berada di sini. Sedangkan esok banyak lagi perkara yang dia harus selesaikan.

   Entah esok atau lusa,.. mngkin dia dah tak dapat nak ke kelab ni lagi.

   "Hello, handsome..." ujar seorang perempuan cantik itu lalu duduk bersebelahan dengannya.

   "Kenapa tak menari? Alone?" Tanya wanita itu.

   Huh, perempuan murah.. tapi Jihyo tak.. di matanya Jihyo bernilai.. dia sngt mengimpikan gadis itu. Dia mahu Jihyo.

   "Nak candy tak?"

   "No.. thnk you,.. gotta go now.. see you, bye.." ujarnya lalu beredar.

   Perempuan itu dibiarnya marah.. aah.. bukannya dia yang mengurat perempuan tu..

* * *

StalkerWhere stories live. Discover now