Bab 16

2.6K 181 52
                                    

Kwang Soo mengetuk pintu bilik Jihyo. Dia tahu,.. Jihyo malu. Dia faham perasaan gadis itu. 

   "Jihyo ah.. kau tahu tak aku ni digilai ramai org.. kebanyakkannya lelaki. Aku dulu pernah dikaitkan dengan bos aku.. malu gila!" Kata Kwang Soo.

    "Nasib kita mmg tak serupa.. tapi,.. aku kan ada dengan kau.. jangan risau yea.. aku jaga kau.." kata Kwang Soo lalu bersandar di pintu bilik Jihyo.

    Kwang Soo mengeluh. "Saranghaeyo, Jihyo ah.." bisik Kwang Soo sndiri.

    * * *

" Saranghaeyo, Jihyo ah.."

    Jihyo terkedu. Air matanya segera dilapkan dengan tangan. Adakah ini hanya igauannya saja?

    Jihyo terus membuka pintu. Hampa. Kwang Soo tiada di sana. Pintu bilik ditutup semula. Sedihnya.. bisik hati Jihyo.

    Telefon bimbitnya berdering.. 'unknown' tertera di skrin telefon bimbitnya. Dia segera menjawab panggilan itu.

    "yeobuseyo." Kata Jihyo. 

   "Cik Jihyo.." ujar seorang gadis.

    "Ye?"

   "Saya Jinri.. boleh kita berjumpa.." kata Jinri.

* * *

"Awak rehatlah.. saya dah hubungi Jihyo.. nanti dia ke sini.." kata Jinri lalu menyelimutkan Jinri.

   Tiba tiba.. Sehun menarik tangannya. Dup dap dup dap.. Jinri menoleh.. lelaki itu tersenyum kepadanya.

   "Gumawo.." kata Sehun.

   "ooh..it.. its ok.."

   Jinri beredar.

   Sehun duduk di atas katil. Bodohnya perempuan tu.. tak sedar ke yang dia sedang dibodohkan oleh aku..

   "Jihyo ah.. oppa tak sabar nak jumpa Jihyo.."

* * *

"Boleh saya jumpa Jihyo?" Tanya Jungkook.

   "Boleh saya tahu awak siapa?" Tanya Kwang Soo.

    "Kawan dia di Busan dulu.." kata Jungkook.

    "Masuklah.."

   "kamsahamnida."

   Jungkook masuk ke dalam rumah itu. Tidak lama kemudian.. muncul Jihyo yang keluar dari biliknya.

   "Anyeonghaseyo.." ujar Jihyo.

   Jihyo duduk di hadapan Jungkook. Jelas kelihatan di mata Jungkook yang dia sedang merindui gadis itu.

   "Jihyo ah.. awak sihat?" Tanya Jungkook.

   "Ah? Yea.. yea.. saya sihat.. awak?"

   "Saya pun.."

   "macam mana dengan group awak?"

StalkerWhere stories live. Discover now