Jihyo terbangun dari lenanya. Tiba tiba, baru dia tersedar,.. Sehun berada di sebelahnya. Memandangnya dengan penuh tajam.
"Aduh, im so sorry, cikgu.. sy tertidur tadi.. kita kat mana ni?" Tanya Jihyo. Cuak juga bila tgk muka Sehun yang serius.
"its ok.. ni rumah saya.. awak tertidur tadi.. sy tak sampai hati nak kejutkan.. so, sy bawa awak balik ke rumah saya.." kata Sehun lalu tersenyum.. fuhh, lega.. ujar hati Jihyo.
"Err, saya minta maaf sebb mnyusahkan cikgu.. sy rasa saya kena balik sekarang. Terima kasih,,,"
"12:57 a.m. dah lambat sgt. Tidurlah jelah kat sini.. dalam almari tu ada baju.. pilihlah.. semua baju baju tu adik saya punya." Ujar Sehun lalu menghadiahkan Jihyo senyuman.
"Sy keluar dulu yea.." kata Sehun.
"Err... gumawo, uri sam.." ujar Jihyo lalu menundukkan badannya 90°…
* * *
Jihyo Pov
Biar betul ni baju baju adik dia? Seksi gila! Tak ada baju lengan panjang ke? Bisik hati aku sndiri. Ya.. memang pelik.. semua baju baju yang berada di dalam almari ni macam tak cukup kain. Seksi dan nampak... ermm.. murah..
Tapi, takkan aku nak pakai baju sekolah, kan? Dahlah awal pagi aku kena turun sekolah dengan Cikgu Sehun.
Puas aku belek satu persatu baju baju dalam tu. Akhirnya,.. aku ambil jugak baju dlm tu walaupun aku tak selesa nak pakai. It's ok Jihyo.. kira baik dah org nak tolong. Pujuk hati aku sndiri."Aduh,. Penatnya rasa badan.." kataku lalu membaringkan diri di atas katil yang empuk itu.
Tak sangka.. Cikgu Sehun baik juga.. cuma, dia tegas sedikit. Hmm, kalau nak diingat tadi, malu jugak aku depan kawan kawan yang lain. Aah, lantaklah.. aku nak tidur..
* * *
Sehun Pov
"Jangan beri Sehun stress.. dia tak dapat kawal emosi dia.. pastikan dia makan ubat on time..kalau boleh Encik Jaesuk mesti sentiasa ada dengan dia."
Aku tak dapat terima. Lepas balik dari London,.. appa terus bawa aku jumpa doktor psikologi. Stress juga waktu tu sebb semua pergerakkan aku terbatas.
Telefon bimbit yang berdering tadi membuatkan aku makin menyampah. Nama 'appa' tertera di skrin telefon. Akhirnya, aku jawab juga.
"Kamu kat mana ni?!" Teriak appa. Auch, pecah gegendang telinga aku dibuatnya.
"None of your business." Kataku ringkas.
"Kamu beli apartment baru ke? Di mana? Bagitau sekarang!" Marah appa.
"Why so mad?"
"Sehun! Appa tak main main sekarang! Tell me!" Marah benar appa kali ni.
aku ketawa jahat.. sempat lagi aku renung wajahku di dalam cermin.
"Sehun, jawablah.. appa merayu.."
Tutt.. tutt...tutt.. panggilan diputuskan oleh si penerima. Aku ketawa kuat kali ni.. suka hati aku lah nak beli apartment baru.. duit aku, aku punya sukalah.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...