"Jungkook ah." Panggil Seokjin.
Langkah Jungkook terhnti. Dia menoleh ke arah Seokjin. Tiada senyuman yang menghiasi bibirnya.
"Wae?" Tanya Jungkook.
"About..."
"I already forget about it.."
"I.. I... Im sorry.." kata Jin.
"Hyung, I dont care kalau hyung gay ke apa? But,.. jangan jadikan saya sbg mangsa hyung! Im straight!" Kata Jungkook.
"Yah,.. I know.. thats why i feel so guilty when I kissed.."
"Stop! Lets forget about it.." kata Jungkook lalu masuk ke dalam biliknya.
Aduh,.. keluh hati Jin.
* * *
"Ni dah hari ke tiga.. kenapa masih belum ada berita pasal Jihyo?" Tanya Kwang Soo kepada Inspektor Han.
"Encik Kwang Soo,.. keterangan ni langsung tak logik. Lagipun,.. Jihyo dah berumur 20 tahun dan tiada ibu bapa, saudara atau adik beradik. Dia berhak untuk ke mana mana saja dia nak pergi tanpa halangan."
"What? Awak ckp apa tadi? Kalau dia mati macam mana?"
"Encik Kwang Soo,.. Sehun dah mati.. entity yang tertangkap dalam kamera encik,.. mungkin diedit.. kami tak tau.."
"Sorry for wasting your time.. tapi kalau korng tak dapat cari.. sy sndiri akan cari dia.." kata Kwang Soo lalu keluar dari balai polis itu.
* * *
Kwang Soo berhenti di hadapan apartment Baekhyun. Tidak lama kemudian, Baekhyun masuk ke dalam keretanya.
"So, lets go." Kata Baekhyun.
"Wait,.. Encik kata nak jumpa saya.. kenapa pulak.."
"Alah,.. you dengan perempuan boleh je hang out.. takkan dengan I tak boleh?" Kata Baekhyun.
Dengan perempuan lainlah,.. tapi, kalau lelaki gay.. ee,. Geli.. kata Kwang Soo dalam hati.
"Kwang Soo,.. tell me,.. apa kurang I?"
"Mwo? Did you ask me that stupid question or saya salah dengar? Everyone knows that you are gay.."
"So?"
"Jangan jadikan aku mangsa kau! Now, get the hell out of my car!"
Baekhyun memegang tangan Kwang Soo.
"Ko pahal sial? Kau ingt kau perempuan? I said get the fu*k out of my car!"
Baekhyun tergamam. "Blahlah!" Kata Kwang Soo.
Baekhyun terus keluar dari kereta. "Encik Baekhyun,.. im quit!" Kata Kwang Soo lalu memecut laju keluar dari perkarangan apartmentnya.
Baekhyun menahan amarahnya. Tak pernah terjadi org tolak dia mentah mentah macam ni.
* * *
"
Haesu ah.." panggil Jaesuk.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...