Bab 12

2.5K 170 10
                                    

Tiga bulan berlalu... Berdebar debar hati Jihyo saat mengambil keputusan ujiannya.

   "Song Jihyo.." panggil Cikgu Aaron.

   Jihyo tampil kehadapan untuk mengambil slip kertas ujiannya. Cikgu Aaron memandangnya tajam.. Jihyo mengambil slip itu dengan rasa gugup.

    "Tahniah Jihyo.. awak pelajar cemerlang tahun ni.." ujar Cikgu Aaron lalu tersenyum.

   Jihyo melihat slip keputusan itu. Akhirnya, dia tersenyum.. tak sia sia aku bersengkang mata dan kena marah dengan Kwang Soo.

* * *

"Untuk meraikan kebahagiaan kau, aku ada hadiah untuk kau.." kata Kwang Soo sambil memberikan senyuman kepada Jihyo.

   "Apa dia?" Tanya Jihyo teruja.

   Kwang Soo memberikan Jihyo satu beg kertas yang tidak diketahui isinya. Jihyo yang terlebih excited terus membuka beg kertas itu..

    "Kau salah bagi hadiah ke?" Tanya Jihyo.

    "Ha? Salah? Mana mungkin.."

    "Tak.. dress ni kan sepatutnya kau bagi dengan perempuan yang spesial bagi kau.." kata Jihyo.

    "Habis tu, kau tak spesial?" Tanya Kwang Soo.

   "Aww!" Kata Jihyo lalu memeluk Kwang Soo.. terharu pula mendengar kata kata Kwang Soo.

   "Kau nak tak ikut aku? Tinggal di Gangnam? Sbb, aku dapat kerja dkt sana.." kata Kwang Soo.

   "Kerja sebagai?" Tanya Jihyo.

   "Pereka fesyenlah.." kata Kwang Soo.

   "Eomma kau bagi ke?"

   "Jangan lah bagitau dia yang kita tinggal serumah.. kau ckplah, kau ikut kawan kau yang lain.." kata Kwang Soo mmberi idea.
 
   "Hmm.. tgklah.." kata Jihyo.

   * * *

"Appa..dah 3 bulan dah ni,.. dia langsung tak sedarkan diri.." kata Jinri kepada Min Soo.

    "Appa pun tak tau.. tak pelah.. sekurang kurangnya kita tolong.." kata Min Soo.

    Jinri berdiri di sebelah lelaki yang tak dia kenali. Lelaki itu masih tak sedarkan diri. Wajah hangus lelaki itu dipandangnya simpati. Jinri menghampiri lelaki yang terbaring lemah itu.

   "Awak, kalau awak dengar,.. saya hrp sangat awak sedarkan diri. Bangunlah cepat.. saya tak sabar nak kenal awak.." bisik Jinri.

   Tiba tiba,.. tangan lelaki itu bergerak.

   "Appa! Dia dah sedar!" Kata Jinri lalu segera mendapatkan doktor.

   "JIHYO!!" teriaknya.

* * *

"Bila korang nak pergi?" Tanya Eun Song.

   "Ermm.. tomorrow morning.." kata Kwang Soo.

   Jihyo tersentak. Biar betul.. awalnya! Bisik hati Jihyo.

StalkerWhere stories live. Discover now