bab 6

3.3K 221 4
                                    

Seorang gadis masuk ke dlam bilik jihyo. Mesti ni Boa.. bisik hati Jihyo sndiri dan menghadiahkan Boa senyuman.

"Hi... my name is Boa.. hari ni I akn mekapkan you. So, jom kita ke meja solek.." ujar Boa ramah.

Jihyo mengangguk lalu mengikuti langkah gadis itu ke meja solek.. Jihyo disuruh duduk. Setelah itu, Boa mengeluarkan alat mekapnya.

"You ni untung tau.. I dah 4 tahun kerja dgn Encik Sehun,.. dia tak pernah layan mana mana perempuan.." ujar Boa.

"FYI,., Dia tu dah lama intip you tau.. tak silap I 5tahun lepas. Dia baik, kan?"

nak muntah Jihyo dgr.. 5 tahun? Jadi waktu tu, dia baru 14 tahun. Macam mana pulak yang Cikgu Sehun boleh intip aku? Aku tak kenal pun dia siapa waktu tu. bisik hati Jihyo.

"Tapi, kenapa.."

"Kenapa dia obsess dgn you?" Tanya Boa.

"Sbb, you lah yg pernah pujuk dia dulu.. you lupa ke?" Sambung Boa.

"Ha? Saya tak.. tak fhmlah.." kata Jihyo.

"Hmm.. I tak pastilah.. but, please.. jangan bt Encik Sehun marah.. dia prlukan you.. you je yang dpt kawal dia." Kata Boa.

Jihyo diam.. mati hidup balik pun aku takkan hidup bersama dia.. bisik hati Jihyo.

* * *

Sehun pov

Jihyo bnr bnr kelihatan cantik dengan gaun putih itu. Mmbuatkan hati aku yg normal tadi berdegup kencang.

"Bos, I balik dulu yea.. your model dah siap I make up kan.. jangan lupa, bank in duit I tau.." seloroh Boa..

Aku mengangguk. Tangan Jihyo dipimpin ke ruang tamu.

* * *

"Kenapa kami masih belum dpt terima apa apa berita tentang kehilangan anak saya?" Tanya Jaesuk yang mulai hilang sabar.

"Encik Jaesuk, kami dah ckp.. anak encik mungkin sudah meninggal dalam kebakaran tu..Encik sndiri tgk macam mana dahsyatnya kebakaran tu.. jadi, kmi tak boleh ckp ketiga tiga mereka selamat.." kata Inspektor Han.

"Tak mngkin.. kalau mereka dah mati..."

"Kes ni dah ditutup encik.. jadi kami tak mahu libatkan diri lagi dalam kes ni.." sampuk inspektor Han.

Jaesuk tertunduk lemah. Dia yakin anknya masih hidup. Firasatnya kuat mengatakan hal itu.

* * *

Selesai saja mengambil gambar Jihyo, Sehun terus memeluk Jihyo dari belakang. Jihyo mulai tak sedap hati dengan kelakuan Sehun.

"Can we?" Tanya Sehun.

Jihyo diam. Diam bukan maknanya dia setuju. Tapi dia takut kalau dia kata tidak, Sehun naik angin dan berkasar dengannya. Dia takut.

Jari jemari Sehun mulai mengusap pipi Jihyo. Sehun mulai mengagumi kecantikkan Jihyo.

"Er.. cik.. emmm.. oppa.. saya penat.." kata Jihyo berusaha untuk mengelak lagi.

"Ok then.. rehatlah.."

Macam tak sangka.. Sehun yang suka memaksa sudah tidak ada lagi. Mngkin bnr kata Boa yang hnya dia yang mmpu kawal Sehun.

"Thnks, oppa.." ujar Jihyo.

* * *

Imbasan kembali

Sehun dibuli lagi. Dibuli oleh 4 org lelaki yang sebaya dengannya. Kertas kertas dibaling ke arahnya.

"Sehun, kau mmg tak layak hidup kau tahu!" Ejek seorang lelaki.

Sehun diam. Dia memeluk lututnya. Kepalanya ditolak tolak seolah olah dia tiada harga diri.

"Dahlah tak ada eomma.. anak manja appa dia pulak tu.. macam perempuanlah."

Sehun menahan air matanya. Tiada siapa di taman itu melainkan mereka berlima. Ada senyuman jahat di bibir mereka berempat. Mereka mengambil batu yang bertaburan di tanah lalu membaling batu batu itu ke arah Sehun.

Sehun cuba melindungi dirinya daripada terkena batu batu itu. Namun, belum smpat dia elak.. salah satu batu itu mengena di kepalanya.

"Aww!" Teriak Sehun lalu memegang luka itu.

Salah seorang daripada mereka berempat tadi mulai takut. Lebih lebih lagi, ada seorang remaja permpuan yang nampak perbuatan mereka.

"Blah.. blah.." arah ketua mereka lalu beredar.

"Awak ok?" Tanya seorang gadis.

"Pergi! Jangan kacau aku.. kau pun sama macam mereka! Pergi!" Halau Sehun lalu menjauhkan diri dari gadis itu.

"Kepala awak berdarahlah.. jangan pegang luka tu.. tangan awak tak bersih.." kata gadis itu lalu memberikan sapu tangan.

"Awak baliklah.. lewat dah ni.." kata gadis itu.

Sehun memandang gadis yang membantunya. Smpat lagi dia memuji kecantikkan gadis itu.

"Gu.. gumawo.."

Gadis itu senyum lalu beredar pergi. Aku akan cri kau.. aku akan cari kau nanti.. bisik hati Sehun lalu tersenyum..

StalkerWhere stories live. Discover now