Gambar Sehun yang terletak cantik di dinding menarik minatnya. Mengalir air mata Jaesuk. Gambar ini diambil ketika Sehun berusia 17 tahun. Di mana peristiwa hitam bermula.
Imbasan kembali:
Jaesuk mencari cari anak lelakinya di sekolah menengah Busan. Kali ini, anaknya telah mmbuatkan api kemarahannya membuak buak.
"Selamat pagi, pengetua.."
"Oh Sehun mana?" Tanya Jaesuk menahan kemarahannya.
"Dia masih berdegil pengetua. Dia cakap, dia takkan lepaskan Park Minhye. Dia ckp.. err.."
"Dia ckp apa cikgu?"
"He said something that im sure you dont want to hear.."
"Just tell me.." kata Jaesuk.
"Dia nak mati bersama sama Minhye.."
Jaesuk menghentak mejanya. "Call 911."
* * *
Jaesuk menendang pintu itu sekuat hatinya. Ya Tuhan, dia dah terlambat. Api marak di mana mana sahaja..
"Tolong!!" Jerit seorang gadis.
"Minhye!" Jerit Jaesuk. Di sebelah gadis itu, ada Sehun yang dah tak berdaya. Mungkin, paru parunya sdh penuh dengan asap.
Dengan keberanian yang dia kumpul,.. dia terus mendapatkan anak lelakinya tanpa menoleh lagi ke arah Minhye yang sedang merayu rayu meminta bantuan.
Apabila dia sudah keluar dari bangunan sekolah itu, ibu bapa Minhye pula yang menghampirinya.
"Pengetua.. anak kami mana?"
Jaesuk tergamam.. tapi, akhirnya dia bersuara juga.
"Dia dah tak ada puan.."
* * *
"Jihyo, kau ok tak ni? Nampak pucat je ni.. hye, malam tadi,.. gambar kau, Jungkook dengan cikgu Sehun jadi buah mulut org tau..." kata Sora.
Merah muka Jihyo bila dengar kata kata Sora tadi. Nak menangis pun ada.. telefon Sora diambil. gambar dia dn Jungkook sedang bercumbu menjadi viral sekarang ni.
"Malunya aku.."
"jihyo, Jungkook lah.." ujar Sora lalu menjuihkan bibirnya ke pintu kelas.
Jihyo memandang ke arah Jungkook. Pelajar pelajar lain semuanya memandang ke arah Jihyo.
Jungkook menghampiri Jihyo. Dia tau, Jihyo bnci padanya sekarang ni. Tapi, dia mesti minta maaf. Dia tak mau berselisih faham dengan bidadari itu.
"Im sorry.."
"It's ok. I know you were drunk last night.."
"Mesti sy melampaukan.."
"Tak apa.. saya tak marah.."
Jungkook tersenyum hambar. Mmg patutlah dia mahu Jihyo jadi kekasihnya. Tapi, mmpukah dia? Sbb, dia nampak semalam, ada org lain jatuh cinta dekat Jihyo. Tapi, dia sendiri tidak pasti siapa orgnya.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...