Kwang Soo masih lagi merenung gambar yang ditangkap olehnya sebelum ini. Pelik.. dari mana datangnya bayang bayang ni? Tanya Kwang Soo dalam diam.
"Kwang Soo!" Kata Jihyo sambil memeluk kwang Soo.
"ada apa? Mesti kau nak kimbap tu lagi kan?" Kata Kwang Soo lalu menyimpan telefonnya ke dalam poket. risau sekiranya Jihyo takut.
"Kau ni,.. mana ada..." ujar Jihyo mrajuk.
Kwang Soo hanya memandang Jihyo. "Apa kau nak?" Tanya Kwang Soo.
"Tak... macam ni,.. aku sbnrnya,.. terjatuh cintalah dekat dress yang kau bt tu.. erm, jadi.. faham fahamlah.." ujar Jihyo lalu memicit micit bahu Kwang Soo.
"Kalau Jihyo nak tu, bagi je lah.." sampuk Eun Song lalu mengenyit matanya ke arah Jihyo.
"Hmm, bukan aku tak nak bagi.. tapi, baju tu untuk perempuan yang special.. aku ingat nak bagi dia waktu birthday ni."
Jihyo mengangguk tanda faham.. entah kenapa, dia rasa cmburu bila Kwang Soo ckp macam tu.
"Alah, kamu btlah dress baru untuk Jihyo.." pujuk Eun Song.
"Boleh.. but not nowlah.. aku kursus minggu ni.. nanti, aku buat kan yea.." kata Kwang Soo.
"Araseo.." kata Jihyo lalu masuk ke dalam biliknya.
"ye ke kamu ada kursus? Bila?"
"Lusa. dekat London.. seminggu je.. nanti pandailah saya pujuk dia.." kata Kwang Soo.
"Hmm,.. baguslah.."
* * *
Jaesuk dihidangkan dengan biskut dan juga air kopi. Wanita itu kelihatan baru masuk 30 tahun..
"Macam mana puan? Puan setuju?" Tanya Jaesuk.
"Bila awak nak berhubung?" Tanya perempuan itu.
"Can we do it right now.." kata Jaesuk.
"Boleh.. but,.. dont blame me if anything bad happen to you..." kata perempuan itu.
"Araseo."
Perempuan itu menutup lampu di ruang tamu. Dia menyalakan api pada lilin agar menerangi sedikit ruang tamu itu..
"Can we start now?"
* * *
"Apa? Today? Tiket flight pun aku belum beli lagi tau! Why so soon?" Tanya Kwang Soo stress.
Mana tidaknya, Jihyo dan dia baru sahaja berniat nak hang out bersama.
"Its ok, hyung.. tapi., ni permintaan Baekhyun. Dia dah belikan tiket untuk kita.. so, dalam pukul 4 nanti, hyung mesti dah ada kat airpot.."
"Aduh, oklah.." kata Kwang Soo lalu mematikan panggilan.
"Tak pe.. aku faham.." kata Jihyo lalu menepuk belakang Jihyo.
"Mianhe.. nanti aku belikan kau oleh oleh yea.." kata Kwang Soo.
"Aku pahamlah.. kau kan bakal pereka fashion.. so kau mesti busy.." kata Jihyo.
YOU ARE READING
Stalker
RomanceJihyo seorang gadis yang berusia 19 tahun. Pelajar senior di sekolah menengah Busan. Orang cakap, Jihyo cantik macam bidadari yang turun dari kayangan. Tapi, siapa sangka,.. kehidupan Jihyo sdh dipenuhi ketakutan. Bermula dari nota nota misteri yang...