Jag vaknade dagen efter utav min jobbiga väckarklocka. Jag tryckte av den men ljudet ersattes snabbt utav Klaras väckarklocka bredvid. Jag lade min kudde över huvudet för att slippa det jobbiga ljudet. När Klara fått av den så ersattes ljudet utav ännu ett jobbigt ljud, Zoès röst.
"Godmorgon!!" Ropade hon från andra sidan rummet. Hon stod antagligen vid spegeln och sminkade sig, men jag orkade inte kolla.Efter att ha legat och försökt att vakna i en halvtimme rullade jag ner för sängen då jag inte orkade ställa mig upp. Som vanligt. Jag gick till garderoben och valde kläder för dagen. En svart klänning med vita detaljer, en hatt och lite mer (bild). Jag sminkade mig sedan lätt med lite mascara, tog tag i min skolväska och gick till matsalen för att äta frukost.
Jag plockade åt mig stekta ägg, bacon och en fralla på min tallrik och satte mig ensam vid ett runt bord då jag inte kände en kotte i hela rummet. Jag drack försiktigt min juice som jag tagit till mig och uppdaterade snapchat. Jag hörde hur stolarna vid bordet drogs ut och jag kollade upp. Runt bordet satte sig Casper, Jacob och Hannes. Vi kom in i ett samtal om varför inte katter kunde vara lila och folk kollade konstigt på oss.
"Men varför just röda, och inte lila?" Frågade jag och Jacob kollade konstigt på mig. Han var den ända utav oss som var fast besluten med att lila inte passade på katter."Förresten har ni sett några tvåor och treor?" Frågade jag dom andra med munnen full utav mat.
"Nej, men min bror är tvåa och han sa att dom har haft fullt upp" sa Casper och jag kickade försiktigt, ändå konstigt att man inte sett någon.Efter att ha ätit upp så separerades jag och Casper med dom andra då dom gick i B klassen.
"Är det hit vi ska?" Frågade jag Casper och skrattade till. Vi hade virrat runt på skolan en halvtimme nu utan att hitta rätt klassrum. Vi skulle ha börjat för tio minuter sedan, lyckat att komma försent första dagen.
"Jag tror det" svarade Casper och öppnade försiktigt dörren till rummet. En glad liten gubbe öppnade och välkomnade oss in.
"Vi hittade inte" sa jag och gubben nickade förstående.
"Det brukar vara så första dagen, sätt er på dom lediga platserna" svarade gubben som faktiskt var söt. Han var tjock och kort och påminde lite om en tomtenisse. Jag och Casper satte oss på dom två platserna som var kvar. Dom var längst fram, kul. Men vi fick i alla fall sitta bredvid varandra. Bakom mig satt Nina och jag log försiktigt mot henne."okej, nu kan vi dra igång" sa gubben och log.
"Jag heter Nils" sa han, hahha passande namn.
"Jag är eran klassföreståndare och kommer att undervisa er i svenska och SO"Efter att han gått igenom massa regler och skit så skulle vi göra "lära känna lekar" kul, vi är inte fem år. Först så skulle vi fråga saker om dom vi satt bredvid. Sen skulle man anteckna det och när alla var klara så skulle man berätta om den andra för resten utav klassen.
"Okej berätta om dig själv" sa Casper.
"Jag heter Nicole Sabina Grande och är 17 år. Mitt favoritdjur är katter och jag hade en katt när jag var liten som hette Sixten. Jag har en syster som heter Liza och en bror som heter Anton. Jag spelar ishockey i laget DYG och har gjort det sedan jag var 7 år" berättade jag och han skrev ner.
"Vad heter dina föräldrar?" Frågade han och kollade ner på det han skrivit. Jag kliade mig nervöst i nacken och stammade fram
"Dom är döda" han kollade upp från pappret och kollade medlidande på mig.
"Förlåt" sa han och jag svarade bara att det var okej.
Sedan berättade han om sig och jag skrev ner allt han sa."Okej, Nicole och Casper, vill ni börja?" Frågade han och vi nickade.
Jag började
"Detta är Casper Nilsson och han är 17 år. Hans enda intresse är att spela hockey och han har gjort det sedan han var 6 år. Han har en bror som även han går på skolan och hans föräldrar heter Anki och Patrik" sa jag.Sen berättade Casper om mig.
"Och hon har ett sjukt snyggt sexpack" avslutade han med. Jag kände hur jag rodnade och ville bara sjunka genom jorden.
"Bra, nästa!" Ropade Nils från sin plats längst bak i klassrummet och vi gick tillbaka och satte oss på våra platser.
"Jag ska döda dig" mumlade jag till Casper och han brast ut i skratt. Kul.
YOU ARE READING
The girl on fire
RomanceNicole är 17 år och har ett perfekt liv. En dag dör hennes föräldrar och hela hennes liv rasar samman. Men stark som hon är så lyckas hon att ta sig genom sorgen och börja på ett nytt liv. Hon börjar på hockey gymnasium och hon får genast många komp...