24

1K 31 4
                                    

"Vafan gör ni?" Frågade jag och försökte låta så chockad som möjligt.
"Någon liten jävel var tagit våra kläder" sa Noah argt och jag försökte att hålla inne ett skratt.

Efter ett tag hade killarna tjatat om hur dom skulle göra och kommit fram till att vi skulle gå tillbaka till skolan och hämta nya kläder.

Killarna var tillslut klara och alla samlades på mitt rum och satte oss i min säng för att kolla på film.
"Vänta, ni måste se dom nya underkläderna jag köpt" sa jag hypat och sprang iväg till väskan där alla killarnas saker var i. Jag tog upp underkläderna och gick sen in till dom andra.
"Kolla" jag höll upp dom och alla kollade chockat upp då dom antagligen trodde att jag hade skämtat innan.
"Men guuuud va fina" sa Nina och blinkade med ögat mot mig. Hon visste vart jag hade hittat dom. Hannes ögon spärrades upp och han kollade ner i sitt knä.
"Vad tycker ni om dom?" Frågade jag då ingen hade sagt någonting.
"Skit sexiga" svarade Noah och många av dom andra nickade medhållande.
"Vad tycker du Hannes?" Frågade jag och han kollade förskräckt upp mot mig.
"Snygga" stammade han nervöst fram. Stackarn. Hahha, jag är så snäll. Casper slängde en frågande blick mot mig och jag log mot honom.
"Du kan få dom om du vill" sa jag och slängde dom mot Hannes. Han tog förvånat emot dom och hans kinder var helt röda.
"Dom är ju ändå dina"
"Vafan har jag missat?" Sa Noah. Och jag och Nina brast ut i ett stort skrattanfall. Vi gjorde give me five och tårarna rann bokstavligen ner för mina kinder.
"Vi är bäst" klämde hon ut mellan skrattanfallen och jag nickade tillbaka.
Det blinkade till i rummet och jag satte mig tjurigt upp. Där var Caspar och han hade precis tagit ett kort på oss.
"Fuck you"

När vi hade lugnat ner oss så satte vi oss upp och killarna kollade fortfarande frågande på oss.
"Utdelning!" Ropade jag och både jag och Nina sprang ut till hallen och hämtade våra väskor.

"Vem hade svarta shorts på sig idag?" Sa jag och kollade mot killarna.
"Jag?" Sa Emil frågandes och jag slängde ett part mot honom.
"Är ni seriösa? Var det ni?!" Sa Noah argt och jag slängde med håret.
"Är man bäst så är man"
"Puckon" morrade han och alla killar blängde på oss. Jag bara log så stort jag kunde mot dom och jag kan inte säga att dom blev gladare utav det. Haha.

När killarna hade erkänt att det var ett bra prank så satte jag och Nina nöjt på en film. Vi alla hade grälat en stund men tillslut fick vi tjejer som vi ville. The notebook. Vi klämde in oss i soffan och jag satt mellan Noah och Emil. Snälla Noah förstör inte denna stund. Jag kommer döda dig i sådana fall. Okej Nicole, ta den lugn.

Tårarna rann ner för mina kinder och jag hade blicken fäst på tvn. Jag kände en arm om min kropp och jag log försiktigt mot Emil.
"Vad är det med tjejer och sorgliga filmer?" Sa Hannes och kollade på oss.
Jag vände mig mot Nina som satt på andra sidan rummet och hon såg seriöst ut som ett vrak. Jag ser nog lika hems ut. Okej, bra kompis *host*.

Mitt i allt gråtande så slängdes dörren upp.
"Halloj!!" Ropade Zoè och jag slängde handen mot ansiktet.
"Aj" viskade jag och gned mig försiktigt i ansiktet. Lite hårt kanske. Men varför var hon tvungen att komma nu?!

"Det var längesedan vi sågs" sa hon och kollade på oss. Okej kanske mest på Csaper.
"Men jag måste tyvärr gå direkt, syns sen amigos" sa hon och lämnade rummet vickandes på höfterna. Jag andades lättat ut. Yes.

När filmen var slut så sa vi hejdå till killarna.  Jag gick glatt fram mot Emil och han drog in mig i en kram.
"Får jag se klänningen?" Viskade han och alla hår på kroppen reste sig, okej, inte det på huvudet då man jaja. Jag skakade direkt på huvudet.
"Du får se mig på lördag"

Förlåt för extremt sent och dåligt kapitel, jag är sämst. Nästa kommer på typ måndag eller nåt sånt. Kommentera gärna vad ni tycker, för jag känner mig verkligen sämst just nu.

The girl on fire Where stories live. Discover now