19

1.1K 24 0
                                    

Dörrarna öppnades till starbucks när vi var utanför och vi alla sex gick in. Vi beställde sedan och satte oss vid ett litet runt bord i hörnet utav lokalen.

"Vem ska ni gå med på balen då?" Frågade Casper och kollade sig runt.
"Kärleksparet ska gå med varandra" sa jag och nickade mot Nina och Vincent. Hon slängde en mördande blick mot mig och om blickar kunde döda så hade jag vart en hög med aska just nu.
"Själv så har jag ingen" sa jag och sträckte ut underläppen på skoj.
"Ni då?"
"Ingen" sa både Emil och Noah.
"En tjej som heter Moa" sa Casper och jag nickade.
"Jag tror hon är kompis till Zoè"

När vi fikat klart gick vi alla hem till skolan i en liten klump och hade allmänt skoj.
"Vill du gå på balen med mig? Som vänner eller nåt?" Sa Emil och vände sig om mot mig. Jag log när han la till 'eller nåt' som i ett bevis på att han inte ville bara vara vänner.
"Gärna" sa jag och han sprack upp i ett leende.
"Smsa vilken färg du har på klänningen" sa han och jag nickade.

När vi kom fram till skolan så såg jag Ryan och hans gäng vid ingången, skit också. Förhoppningsvis gör han ingenting eftersom att en av dom jag går med är hans bror, men vem vet. När vi kom närmare så försökte jag att diskret gömma mig bakom Vincent som gick bakom och jag såg hur Casper ropade hej åt sin bror. Skit. Ryan kollad emot oss och mina ögon mötte hans. Ännu en gång, skit.
"Hej Nicole" ropade han och jag nickade åt honom. Han gick emot oss och jag suckade frustrerat, varför just jag?
"Vill du gå på balen med mig?" Frågade han när han var nån meter ifrån oss.
"Nej" svarade jag direkt.
"Varför inte?"
"Har redan en dejt, men jag hade hellre gått med lärare Nisse än med dig" sa jag och han kollade konstigt på mig.
"Vem ska du gå med?" Frågade han direkt och spände blicken i mig.
"Mig" hörde jag en röst bakom mig och jag kollade chockat dit. Där stod Noah?!
"Nej" sa jag och blängde på honom.
"Jag ska gå med Emil"
"Vem fan är Emil?" Sa Ryan argt och kollade sig runt i gruppen.
"Jag" sa Emil och Ryans ögon mörknade.
"Har inte jag sagt till dig att hålla dig borta från henne?!" Sa Ryan argt och jag suckade högt.
"Vi är ju typ ihop, det är klart du ska gå med mig!" Sa Noah direkt och jag kollade konstigt på honom.
"Är du seriös? Vi är knappt ens kompisar! Och för sista gången, jag ska och jag VILL gå med Emil!" sa jag argt och betonade ordet vill.
"Okej, Ryan gå! Ragga inte på mina kompisar tack!" Sa Casper och pötte iväg honom.
"Jag behöver vila" sa jag och lämnade dom andra bakom mig. Jag joggade bort till mitt rum och låste snabbt upp dörren. Jag slängde mig direkt ner i sängen och andades lättat ut. Jag bytte sedan om till pyjamas då klockan ändå var typ 9 så jag kunde lika gärna sova och borstade tänderna. Jag la mig ner i sängen och allt runt mig blev snabbt svart.

The girl on fire Where stories live. Discover now