Vi åkte in på isen för att värma upp men vår tränare avbröt oss när vi körde skottövningar.
"Nu ska jag gå igenom laget" sa han och började rabbla.
"Och till sist, Nicole som mittanfallare! Och även lagkapten" sa han och jag stirrade på honom, ska jag vara lagkapten?! Shit!! Men mitt? Njaa.När matchen skulle börja åkte vi ut på isen och ställde upp i rätt positioner. Lagkaptenerna från båda lagen ropades in till mittcirkeln som vanligt för att ta i hand osv. (Hahahha, ä så på fotboll, jag kan inget om hockey så är ganska troligt att allt jag skriver är fel! Kommentera gärna isådanafall:)) När en kille från tvåorna åkte fram såg jag direkt vem det var, Ryan. Hans blåa ögon är svåra att missa då dom har en väldigt speciell färg. När han såg mitt långa hår sticka ut ut hjälmen frustade han.
"Som om en tjej kan spela hockey?" Sa han när vi möttes för att ta i hand.
"Det där har jag hört för många gånger från dig" sa jag och hans ögon spärrades upp när han hörde min röst.
" Nicole" sa han skräckslaget men jag åkte bara tillbaka när min hand nuddat hans i en halv sekund. Han ska få se att tjejer visst kan spela.
"KOM IGEN NICOLE!!" Hörde jag Nina ropa från avbytarbåset och jag log. Denna matchen ska vara min bästa någonsin.Matchen startade och tvåorna började matchen med att göra två mål i rad. Jag fick tillslut tag i pucken och sköt en perfekt pass bort till Casper på andra sidan planen och han sköt direkt upp i krysset. Vi gjorde high five och åkte stolt tillbaka till dom andra.
Matchen fortsatte sedan utan några mål och allt började bli allmänt drygt. Då åkte Ryan med pucken direkt framför mig och jag tacklade ner honom, haha . Jag fick tag i den och sköt rakt in i mål. När jag vände mig om för att åka tillbaka såg jag att han skulle ställa sig upp så jag åkte snabbt dit och sträckte ut handen mot honom.
"Behöver du kanske hjälp av en tjej?" Sa jag och han ställde sig direkt upp och åkte iväg utan att svara. Rätt åt honom.Matchen slutade sedan utan några fler mål och vi åkte sedan stolta av planen, 2-2 känns ändå ganska bra.
"Grymt spelat Nicole!" Ropade tränaren när vi kom av planen och jag tackade glatt.
"Grymt" sa Casper och jag slog till honom löst på armen.
"Detsamma" sa jag och vi båda hoppade upp så vi slog brösten mot varandra. Casper halkade till och ramlade ner direkt på rumpan. Jag började gapskratta och han ställde sig direkt upp samtidigt som han blängde argt på mig. Tränaren ropade även åt tvåorna att komma hit och alla samlades i en ring."Bra spelat allihopa" sa tränaren och vi tackade.
"Väldigt jämn match, jag ät imponerad utav er ettor" fortsatte han och kollade sig runt i ringen.
"En extra guldstjärna till dig Nicole som visade att en tjej också kan spela hockey" sa han och log mot mig. Jag log tillbaka och han avslutade med att vi kunde gå och duscha."Har du hittat någon till balen nästa vecka?" Frågade Nina när vi duschade och jag skakade frenetiskt på huvudet. Balen är för alla ettor och tvåor och är bara för skojs skull.
"Jag tror inte jag ska gå" sa jag men Nina kollade bara konstigt på mig.
"Det är klart du ska!"
"Vem ska du gå med då?" Frågade jag och hennes kinder flammade upp.
"Vincent?"
Hon nickade och jag log, säkert värsta dröm paret.När vi kom ut ur omklädningsrummet så stod Casper, Noah och Emil utanför (för er som inte kommer ihåg Noah så gick han även i Nicoles klass innan hennes föräldrar dog) vi kramade om dom och bestämde oss för att ta en fika i stan. På utvägen skymtade jag Vincent bakhuvud och jag pötte försiktigt till Nina.
"Ta med honom med!" Sa jag och nickade mot honom. Hon kollade chockat på mig men innan hon han säga något så pötte jag henne mot honom. Jag ropade vänta åt killarna som gick framför och dom saktade in sina steg. Minuten senare så var Nina och Vincent anknutna till vår lilla klump som vi bildat. Eftersom jag var den enda dom inte kände honom så hälsade jag och sa mitt namn. Han sa även sitt och jag lutade mig fram för att viska i hans öra.
"Såra henne inte, hon är inte värd det" jag lutade mig försiktigt tillbaka och han nickade försiktigt mot mig. Nina kollade konstigt mot mig men jag log bara mot henne. Haha.
YOU ARE READING
The girl on fire
RomanceNicole är 17 år och har ett perfekt liv. En dag dör hennes föräldrar och hela hennes liv rasar samman. Men stark som hon är så lyckas hon att ta sig genom sorgen och börja på ett nytt liv. Hon börjar på hockey gymnasium och hon får genast många komp...