Vi joggade bort till busshållplatsen då vi var sena som vanligt och precis när vi kom fram så skymtade jag den blåa bussen längre bort. Den stannade sedan med ett gnissel framför oss och dörrarna öppnades direkt. Vi gick på den och blippade våra kort mot apparaten vid dörren.
"Vaaart ska vi?!!" Tjöt Nina glatt.
"Jag känner en som äger en klänningaffär, blir det bra?" Frågade jag och hon nickade glatt. Detta kommer bli såååå sjukt kul."Här" sa jag och dom stora dörrarna till den allmänt överdrivet lyxiga affären öppnades. Kristallkronor hängde i taket och tusentals klänningar hängde uppradade på guldiga stänger framför oss. Nina kollade chockat på mig och jag log mot henne. Detta är min kusins affär och hon brukar ge mig klänningar då och då.
Efter timmar av letande så hittade vi tillslut varsin perfekt klänning. Min var vit och satt tajt runt magen men blev lösare nere vid fötterna. Runt magen sitter det diamanter och vid benet är det en ganska lång slitt.
Ninas var lite enklare, marinblå utan många detaljer men den var ändå sjuuukt snygg. Okej, min var snyggare.
Vi gick till kassan där min kusin satt och hennes mungipor åkte direkt upp i ett leende när hon såg mig. Hennes kritvita perfekta tänder visades och om någon kan motstå att le tillbaka så är man ett freak.
"Men tjejer ni ska inte behöva köpa klänningarna! Ta dom bara" sa hon och packade ner dom i varsin påse.
"Men" började Elsa men hon avbröt henne.
"Nej, ni får dom, ha en bra dag, hejdå"
"Tack" sa vi båda glatt och vinkade hejdå. Bättre kusin får man leta efter.När vi båda två kom tillbaka till skolan gick vi direkt till mitt rum. Ninas vill man aldrig går till, hennes rumskompisar är rena monster. Asså jag skämtar inte. Den ena är en bitch, värre än en vanlig skolas normala bitchhalt gånger två. Hon är vidrig. Andra personen är en tjej som går konstlinjen och tror att hon är bäst, asså hon är föööööör självgod. Vill bara kräkas i hennes närhet.
Vi tog båda upp våra mobiler, sociala som vi är. Jag gick in på min och Emils konversation och knappade in ett snabbt meddelande.
17:21
Blev en vit klänning:)Jag kollade snabbt på snapchat och såg att Casper lagt ut att han, Hannes, Vincent, Emil och några till var vid skolans badhus. Jag la ner mobilen i min ficka och vände mig om mot Nina.
"Vill du pranka killarna?" Frågade jag och log.
"Hur?" Frågade hon och höjde frågandes på ögonbrynen.
"Typ alla killar vi känner är vid badhuset, vi går in, tar deras kläder och lägger in dom hos tjejerna. Sen kan vi typ gå in och bada så vi har koll på dom och sen så får vi helt enkelt se vad som händer" sa jag glatt sjukt stolt över mon briljanta plan.
"Kör på"20 minuter senare stod vi redo och klara utanför badhuset med sjukt stora väskor. Det måste se helt puckar ut för som som inte vet att vi behöver få plats med typ 1000 saker i dom.
Vi öppnade dörren in till badhuset och en stark doft av klor slog genast emot oss. Vi blippade våra kort som man fått när man började på skolan eftersom vi alltid hade gratis entré och gick sedan vidare i den enorma korridoren. Tillslut visade sig en dörr med en stor text "KILLARNAS" på och jag öppnade försiktigt dörren. Jag kikade in och såg till min lättnad att det var tomt. Jag vinkade åt Nina att smyga efter och vi letade snabbt upp killarnas väskor. Jag började med Kaspers och tog ut allt förutom duschsakerna. Nina gjorde samma med Vincents och vi fortsatte sedan. När jag plockade i Hannes väska kollade jag förvånat ner i den och tog äcklat upp et par stringtrosor och en bh.
"Eh what?" Jag höll upp sakerna mig Nina och hon kollade konstigt på mig innan vi nåda brast ut i ett skrattanfall.
Jag hörde plötsligt steg och drog snabbt igen väskan och drog med mig Nina in i duscharna.Dörren in till rummet öppnades utifrån badhuset och vi stod knäpptysta mot
väggen.
"Ska vi duscha?" Hörde jag en bekant röst säga, Casper. Nu är vi rökta.Förlåt för dålig uppdatering men jag har sååå sjukt mycket i skolan och har mycket fotboll på fritiden så jag har helt enkelt inte hunnit. Skit sad då jag är väldigt inne i boken och älskar att skriva på den:(
YOU ARE READING
The girl on fire
RomanceNicole är 17 år och har ett perfekt liv. En dag dör hennes föräldrar och hela hennes liv rasar samman. Men stark som hon är så lyckas hon att ta sig genom sorgen och börja på ett nytt liv. Hon börjar på hockey gymnasium och hon får genast många komp...