- Elif -

74 4 0
                                    


- ilk iş günü -

"Yer ve gök, hava ve toprak
Nicedir etrafımda dolanan
Emsalsiz kaygısızlığıma,
Emsalsiz bir ceza kesecek...
Biliyorum...

Odasın da heyecanlı bir şekilde hazırlanırken , bu gün yeni bir anlam daha yükledim sıkıcı hayatıma diye düşündü.
Üniversite sonrası uzun sayılacak bir zaman boyunca beklemişti bu fırsatı.Ev de oturan bir kız olmayacağım,diye söz vermişti kendine mahallesindeki örneklere şahit oldukca.

Elif: anne kırmızı fularımı bulamıyorum
Nurten: kızım geçen Esin istemişti ya; geri aldın mı?
Elif: pardon anne yâ unutmuşum,off.. bu kıyafetleri tamamlıyordu,şimdi yeni bir kombin düşün işin yoksa,zamanım da kalmadı, filiz hiç yardımcı olmuyorsun
Filiz:tamam sadece babamın gömleği kaldı ,onu da ütüleyim yanındayım.

Ben senin gibi olmayacağım abla,kendi hayatımı kendi paramla kimseye muhtaç olmadan kuracağım ve istediklerimi alacağım dünyama, diye düşünürken,uzun zamandır kullanmadığı Türkan'ın nişanın da giydiyi siyah elbisesi aklına gelmiş,giyince ayna da kendini beğenmişti.

Kızlar ben çıkıyorum diye seslendi ayakkabılarını giyerken.Annesi arkasından bildiği duaları okurken, ablası da hayırlı işler diye seslendi.

Türkiye deki tek şifreli yayın yapan,futbol yayın ihalesini yeni kazanmış ünlü bir tv kanalının ana bayiisinde halk'la ilişkiler departmanındaydı işi.

Merhaba: diyerek elini uzattı, iş başvuru mülakatında tanıştığı Satılmış beye.

Satılmış: merhaba elif hanım hoşgeldiniz,ne içersiniz.
Ne alaka şimdi; daha ilk günden asılıyor mu bu herif,zaten mülakatta ki görüşmelerinde de enteresan cümlelerle her yana çekilen ifadeler kullanmış ve işkillenmiştim, diye düşünürken"teşekkürler ama mümkünse hemen iş arkadaşlarımla tanışmak isterim" diye savuşturdu adamı..

Satılmış: tamam o zaman buyrun iş yerini gezelim derken ayağa kalkan adamın arkasından mesafesini koruyarak yürüdüler.

Satılmış: arkadaşlar elif hanımın ilk günü ,sizlere emanet ilgilenirsiniz diyerek yanlarından uzaklaştığında iş arkadaşlarıyla tokalaşma faslını nerdeyse bitirmişti..Herife biraz gıcık olmuştu daha ilk günden.

Şirket şehrin en işlek caddesin de, 4 kattan oluşan,gördüğü kadarıyla bayağı yoğun bir trafiğin olduğu bir yerdi.1. Kat ürünlerin ve kampanyaların tanıtıldığı,2. Kat abonelik işlemlerinin yapıldığı ve müşteri temsilcilerinin bulunduğu,3.kat muhasebe ve ürün kayıt işlemleri,4.kat servis ve ürünlerin bulunduğu bir nevi depoydu.

Kendine tahsis edilen masaya yerleştiğinde 2.katın en ucundaki cam kenarından tüm caddeyi görebilmesine sevindi.

Sibel:Çok şanslımısın desem ya da torpil mi? Bilemedim ama gerçek olan şu ki en güzel yeri kaptın bilesin;derken yeni tanıştığı iş arkadaşını, sesinden ve her hareketinden kıskandığı anlaşılıyordu.

İlk gün tanışma faslı ve sürekli satılmış beyin, sanki kendi vazifesiymiş gibi kendisine işiyle alakalı bilgi vermek bahanesiyle yanına gidip gelmesiyle geçmişti.
Saat 17:30 olduğun da paydos etmişlerdi ki babası o saatten sonrası için izin vermiyordu iş ararken,satılmış beye bunu söylediğin de biraz korkmuş ama beklemediği bir şekilde sorun çıkmamıştı.
Dükkandan tam çıkarken ne tesadüf ki aynı anda kapıya yöneldiklerini farketti.

Satılmış: iyi akşamlar elif hanım nasıl geçti ilk gününüz

Elif:(hep senin rahatsız edişinle geçti,bir fırsat vermedin ki nefes alayım)diye içinden geçirirken..sağolun sayeniz de güzel geçti diye söylendi .

Satılmış:pardon anlamadım gürültüden;diye seslendiğinde caddeye çıktıklarının farkında değildi.

Elif:teşekkür ederim ilk günüm iş arkadaşlarımı tanımak için gözlemlemek ile geçti; derken bile aslında "bir git be adam"tarzındaydı ama,anlayabilecek kapasitesi olan, lakin anlamak konusunda kendi menfaatlerinden yana seçim yapan birine çattığını anlamıştı çoktan...

Satılmış:benim yolum da sizin eviniz civarına düşüyor,isterseniz size eşlik edeyim yolda.

Elif:teşekkür ederim satılmış bey, babamla ilerideki durakta buluşacaktık,akşamları iş çıkışı beni alacak,kendisi de cadde sonundaki mimar sinan lisesinde öğretim görevlisi,iyi akşamlar diyerek adımlarını hızlandırarak uzaklaştı adamın yanından..

Kendi bile şaşırmıştı söylediği yalana,bir anda uydurmuş ama hedefini bulmuştu.zaten masadan kalktığın da iş arkadaşlarından yarım saat erken çıkmasındaki tuhaflık şimdi anlam bulmuştu.Anlaşılan bu adamla işi vardı ve ilk günden bir çözüm arayışına başlamıştı bile,çünkü hedefleri için bu işe ihtiyacı vardı ve bir parazite yenilmeyecekti.

Kafasını kaldırdığında durağa vardığını ve 14 numaralı otobüsün kalkmak üzere olduğunu farketti,el atıp durdurarak hıncahınç dolmuş otobüse binip yola çıkmışken gözü caddedeki tek büfeye takıldı.satılmış orda dikilmis başıyla selamlarken adamın aslında kendisini durağa kadar takip edip,yalanını ortaya çıkardığını anladı....

-  Mert ve Filiz'in Hikayesi -Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin