" Sevdiklerinize gül verin,
Gül'ünüz yoksa,gülüverin."
Mevlana
.....
Armağanın arkadaşı Bülent geldiklerini görünce onları, radyonun misafir salonuna alıp "birazdan program bitecek,Nurten ablayı yanınıza getiririm. İlk sizin falınıza bakar ufaktan biraz para verin ki;başından savmasın sizi."diyerek yanlarından ayrıldı.Filiz: radyo da program yaparak iyi para kazanıyorlardır herhalde?
Armağan: yok be canım o dediğin sadece sanılan öyle...Sigara parasına yapıyor Bülent.
Elif: ne diyorsun; salak mı bunlar o zaman? Karın tokluğuna yapılırmı bir iş,ayrıca bu kadar dinleniyorlar,sponsorlardan bile bayağı alıyorlardır.
....
Derken kapı hızlıca açılmış, kendilerini karşılayan kişi bir an afallayıp sonra " tekrar hoş geldiniz siz Bülent'in arkadaşları olmalısınız, bu ara da ben Mert "; diyerek boş koltuğa oturmuş kızlarla tanışma faslına çoktan geçmişti.Mert:" fal baktır , falcıya inanma" ama,nurten abla çok enteresandır,insanın içini okuyor sanki.
.....
Yıldız falı, kahve falı, el falı,tarot falı gibi her çeşit fal hurafedir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Falcının, büyücünün söylediklerine inanan, Kur'an-ı kerime inanmamış olur.)[Taberani](Fal baktıran, falcıya inanmasa bile, kırk gün namazı kabul olmaz.) [Müslim]
Cincilere ve büyücülerin, söylediklerine, yaptıklarına inanmak, bazen doğru çıksa bile, Allah'tan başkasının her şeyi bildiğine ve her dilediğini yapacağına inanmak olup, küfürdür. Büyü öğrenmek de, öğretmek de haramdır. Müslümanları zarardan korumak için öğrenmek de haramdır. Hayırlı iş yapmak için de haram işlemek, büyü çözmek için büyü yapmak da caiz değildir. Büyü yaparken, küfre sebep olan bir şey yapmak küfürdür. Böyle olmazsa, büyük günahtır. Hadis-i şerifte (Büyü yapan ve yaptıran ve bunlara inanan bizden değildir) buyuruldu. (Bezzar)
Burçlara göre fal açmak da hurafedir. Her burçta doğan aynı karaktere sahip olsa, bütün dünyadaki insanlar burç sayısı kadar yani 12 karakterli olurlar. Aynı burçta doğan iki kişiden biri âlim, diğeri zalim, biri sert, öteki yumuşak olabilir. İnsanların karakterlerini burçlar tayin etmez."
......
Armağan:" bitmedi mi programı " derken; kadın içeri girmişti.Karşısındakileri etraflıca süzüp filiz'e "kızım sen kal, diğerleri çıksın lütfen.Mert bugün bir kişiye bakacağım işlerim var, kapıyı kapat kuzum.""Neden senin falına bakmak istedim biliyormusun filiz "demişti tanışmalarından hemen sonra.Sen de göz var kızım,bunu da kaldırmamı istermisin...
Filiz: tabii ki olabilir,üzerimde anlamadığım bir gerginlik hissediyorum zaten bir süredir...
Nurten: kartların arasından birisini seç ve bakmadan kapalı bir şekilde önünde dursun.Sonra kartları kar ve bana ver.
Falcının söylediklerini yaparken;kadının kahve falı değil de,tarot falı bakacağını görünce küçük bir hayalkırıklığı olmuştu aslında.Zaten yabancıydı bu işe ayrıca kadının söyledikleri tedirgin etmişti onu...
Nurten:kızım öncelikle başınız sağolsun çok yakın bir süre önce çok sevdiğiniz bir yakınınızı kaybetmişiniz..Ayrıca senin de üzerinde bayağı nazar olmuş,bir hocaya gidip okut kendini olur mu ; diye anlatırken o çoktan kadının söylediklerini düşünmeye dalmıştı bile.
...
99 depremi olduğun da dedesi olayın üzerinden 3 gün geçmiş olmasına rağmen kendilerine telefona ulasamayınca, işini gücünü bırakıp otobüse atlamış,kendisini buldukların da ise yaklaşık 2 hafta geçmişti.Adamcağız deprem bölgesine vardığında yıkık binaları görüp, durumun vahâmetinden çok etkilenmiş,insanoğlunu diğer varlıklardan üstün kılan vasfı olan, akıl melekesini kaybetmişti.. Oğluna çok düşkün olan dedesine ulaştıklarında,üstü başı perişan ne yaptığını bilmez durumdaydı..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
- Mert ve Filiz'in Hikayesi -
Romance....bakamam ardından dönüşü olmayan yolun, ....dökülürken eteğinden tüm çırpınışların, .....Seni oralarda bırakamam....