Pele, zeiţa geloasă din Kilauea

1K 23 0
                                    

Potrivit legendei, zeiţa Pele a venit în Hawaii alături de surorile ei, iar aici s-a îndrăgostit de un bărbat pe nume Lohi'au. După ce zeiţa şi-a stabilit locuinţa într-un crater al vulcanului Kilauea, a rugat-o pe sora ei, Hi'iaka, să-l aducă la ea pe Lohi'au. Pentru că sora a întârziat, Pele a crezut că probabil cei doi au fugit împreună şi, ca să se răzbune, a încendiat pădurea, care era foarte dragă lui Hi'iaka.

Când a văzut ce s-a întâmplat, sora lui Pele a făcut dragoste cu Lohi'au, iar zeiţa, furioasă, l-a ucis pe bărbat şi i-a aruncat trupul în crater. Hi'iaka a sărit după el în crater şi l-a salvat, iar apoi au plecat împreună.Această poveste stranie de dragoste descrie metaforic activitatea vulcanică din Kilauea, cred oamenii de ştiinţă. Pădurea a ars probabil din cauza unui şuvoi de lavă. Un fenomen de acest fel a avut loc în secolul al XV-lea, când lava a curs continuu timp de 60 de ani, acoperind peste 430 de kilometri pătraţi din insula Hawaii.O asemenea distrugere ar fi afectat serios viaţa locuitorilor de atunci, care au inventat astfel legenda.La fel, gestul lui Hi'iaka, care sare şi sapă în crater pentru a recupera trupul bărbatului, poate reprezenta formarea craterului nou, după revărsarea lavei.

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum