Povestea Arhiducesei Maria Anna Ferdinanda

286 11 0
                                    

La 30 de kilometrii de Arad, in biserica romano-catolica din localitatea Neudorf isi doarme somnul de veci Arhiducesa Maria Anna Ferdinanda de Habsburg, fiica Imparatului Leopold al II-lea si a Mariei Louisa a Spaniei. In ziua de azi, la mai bine de 200 de ani de la moartea sa, oamenii din localitate si-au facut un adevarat ritual in a deschide cripta la anumite ocazii speciale, cu credinta ca arhiducesa ii vede si ii ajuta in amor. Exista insa si voci care spun ca arhiducesa nu si-ar fi gasit niciodata odihna iar fantoma ei bantuie cripta din Neudorf.

Rapusa de TBC la 39 de ani

Cadavrul sau nu a ajuns niciodata inapoi la Madrid, sau la Viena, unde familia Habsburg detinea o cripta funerara. Aradenii au inmormantat-o in biserica capucinilor, cunoscuta acum ca si biserica romano-catolica din Neudorf, unde se afla si in prezent, in cavoul familiei Eötvenesi Lovász Sigismund.

Blestemul parintilor

Arhiducesa a refuzat un mariaj aranjat si a fugit de acasa, atragand astfel asupra ei blestemul parintilor – capetele incoronate pe care le-a dezonorat. Dar Maria Anna Ferdinanda nu avea inima de piatra iar gurile vremii vorbeau despre o scurta dar pasionala poveste de dragoste cu unul dintre contii Lovasz – Zelinski.

Maria Anna Ferdinanda nu a avut liniste nici dupa moarte. "Pe 2 iulie, cand se sarbatoreste hramul bisericii, intampinarea Maicii Domnului de catre Sfanta Elisabeta, cei din comitetul bisericii intrau in cripta, deschideau capacul si vedeau osemintele printesei. Dupa procesiune, o puneau la loc si o inchideau."

Obiceiul a inceput dupa 1841. Printesa trebuia vazuta. "Putea sa o vada oricine inainte. Veneau si turisti din Germania", povestesc oamenii locului.
Mormantul arhiducesei a fost profanat de soldatii sovietici in 1945. Ei si-au insusit toate obiectele de valoare cu care a fost înmormantata aceasta: hainele de matase neagra, lanturile si inelele de aur. Ca sa-i fure încaltarile facute din aur, soldatii Armatei Rosii i-au taiat picioarele.

Un alt obicei apartinea pompierilor, care se întalneau în fiecare an pe data de 2 mai, sarbatoarea patronului lor spiritual Sfantul Florian, la sicriul deschis al printesei.

In 2005, Episcopia Romano-Catolica a decis sa interzica deschiderea sicriului, sustinand ca ramasitele arhiducesei Maria Anna Ferdinanda au început sa se deterioreze.

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum