Statia UVB-76

268 11 0
                                    

Dintr-o data sunetul patrunzator ce a trancanit neincetat luni intregi se opreste. O voce rece preia microfonul. "U-V-B-7-6" este citit intr-un accent gros rusesc, inainte sa listeze o serie de cuvinte codate si numere. Apoi, la fel de brusc, se termina. Bazaitul revine ritmic si monoton.

Asa sunt intampinati ascultatorii acestei statii misterioase de radio supranumita "Sirena"(The Buzzer) sau sub numele de cod inca din anii 1970 , UVB-76. Dar care este scopul acestei statii, cine transmite si de ce raman inca un mister – cu teorii variind de la armata rusa la cercetare atmosferica.

Statia este un post radio de unde scurte si de origine necunoscuta. Desi zgomotul s-a schimbat putin în ultimii 40 de ani, transmisia a implicat intotdeauna un anumit zumzet regulat, intrerupt in rare ocazii de o voce care aparent transmite un mesaj.

Sunetul tranmite in eter la o frecventa de 4625 kHz, o frecventa pe care oricine poate sa o asculte, 25 de tonuri pe minut, 24 de ore pe zi. De ani de zile transmisia se parea ca are originea in orasul Povarovo langa Moscova dar in Semptembrie 2010 locatia s-a schimbat. Acum se crede ca ar fi undeva in Rusia de vest. Conform siteului Number Stations, statia "functioneaza ca un centru de comunicatii in Districtul Militar Vestic care trimite mesaje la statiile militare si avanposturile lor corespunzatoare".

Una din teorii sustine ca statia comunica in secret cu spioni pentru ca frecventa se poate asculta oriunde pe glob iar mesajul, desi poate fi interceptat, nu poate fi decodat el fiind un mister total.

Inainte de 2010 puteau sa treaca luni sau ani intre mesaje dar din 2010 aceste mesaje s-au auzit mult mai frecvent, la fiecare cateva saptamani sau dupa niste evenimente semnificative. De exemplu, in 18 martie 2014, in mai putin de 24 de ore dupa ce Crimeea a fost anexata de Rusia, vocea a transmis "T-E-R-R-A-K-O-T-A. Mikhail Dimitri Zhenya Boris. Mikhail Dmitri Zhenya Boris. 81 26 T-E-R-R-A-K-O-T-A".

Ce este si mai interesant este ca aceste coduri au fost repetate dealungul lunilor sau chiar anilor fara un motiv cunoscut. Pe 26 Ianuarie 2011 vocea operator a citit "ILOTICIN 36 19 69 46″. Acest mesaj a fost repetat patru luni mai tarziu, in data de 11 mai 2011.

Alte mesaje tranmise:

24 Decembrie 1997 – "Ya UVB-76, Ya UVB-76. 180 08 BROMAL 74 27 99 14. Boris, Roman, Olga, Mikhail, Anna, Larisa. 7 4 2 7 9 9 1 4"
23 August 2010 – "UVB-76, UVB-76. 93 882 NAIMINA 74 14 35 74"

Scopul statiei nu a fost niciodata confirmat de catre guvernul rus sau oficiali de difuzare. Totusi, fostul Ministru al Comunicatiilor si Inormatiilor din Lituania, Rimantas Pleikys a scris ca scopul acestor mesaje vocale este pentru confirmarea ca operatorii de la statiile receptoare sunt in alerta.

Cu toate acestea nimeni nu stie ce vor mesajele sa spuna si nimeni nu a reusit pana acum sa sparga codul. Se pare ca misterioasa statie UVB-76 isi va continua transmisiile in eter.

Pentru cei care sunt interesati sa asculte live streamul statei UVB-76 va las doua metode de conectare:

1. Accesati si introduceti frecventa 4625.00 pentru a putea asculta transmisia. Acest tool il puteti folosi si pentru alte frecvente pentru a va satisface curiozitatea in materie de transmisii ciudate.

2. Cea mai simpla metoda este sa accesati si sa ascultati direct doar statia UVB-76

3. – siteul care contine o gramada de statii numere

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum