Eliberati Krakenul

618 16 1
                                    

Legendele vorbesc despre un monstru din adancuri. Se spune ca e atat de mare incat unii oameni ai marii l-au confundat cu o insula. Asta desigur pana cand au vazut cu stupoare ca pietrele din apa incep sa se miste si se transforma in tentacule. Monstrul s-a inaltat brusc din valuri si bratele ii ajungeau aproape de cer. Krakenul isi striveste adversarul cu tentaculele uriase si se spune ca ultimul lucru pe care il vezi atunci cand te ataca e cercul imens in care se deschide ventuza. Dar nu va ingrijorati, e doar o poveste... Krankenul nu exista in realitate, sau adevarul sa fie undeva la mijloc?

Krakenul este un monstru marin legendar, un calmar urias despre care se spune ca ar atinge proportii colosale. Ce il separa pe Kraken de alti monstrii marini este ca paseste din sfera legendei direct in planul real, marturie facand numeroasele dovezi inregistrate de-a lungul timpului.

Chiar daca termenul de Kraken e folosit prima data abia in secolul 18, marturiile care atesta existenta monstrului marin apar inca din antichitate. Prima mentiune a Krakenului apare in Odiseea, unde este descris ca un monstru marin cu sase capete si tentacule. In 1555 Olaus Magnus scrie depre o creatura marina cu "coarne lungi, negre si ascutite, asemanatoare cu o radacina de copac".

Krakenul din filmul Pirates of the Caribbean

In 1752, episcopul din Bergen, Erik Ludvigsen Pontoppidan, mentioneaza Krakenul in lucrarea sa, Istoria Naturala a Norvegiei: "incontestabil cel mai mare monstru marin din lume, avand o lungime de aproximativ o mila si jumatate. Bratele, cu ventuze in forma de stea, sunt atat de mari si de puternice incat ar putea fara probleme sa striveasca orice corabie".

In relatarile din secolele urmatoare, Krakenul capata proportii mai putin fabuloase, dar ramane in continuare un urias al marii. Daca in descrierile initiale are coarne sau o infatisare similara unui crab urias, in secolul 18 incepe sa semene cu un cefalopod gigant. In 1802, omul de stiinta francez Pierre Denys de Montfort, face referire la un calmar urias cu care s-ar fi intalnit pescarii norvegieni. Montfort lanseaza ipoteza conform careia in marile nordice ar exista o specie de cefalapozi giganti care secole de-a randul ar fi atacat si distrus vasele pescarilor.

Astazi, cel mai probabil Krakenul se confunda cu speciile de calmar gigant. Desigur, intrebarea ramane, ce inseamna calmar gigant? Exista in adancuri o fiinta avand dimensiunile unei insule? Adevarul e ca nu putem sa raspundem cu siguranta, dar stim ca exista specii de calmari suficient de mari incat sa intre in altercatii cu balene. Mai mult decat atat, sunt confirmate atacuri ale calmarilor gigant asupra catorva vase de pescuit. Asadar, nu credeti ca e posibil ca undeva la fundul Marii Nordului sau al Oceanului Atlantic sa traisca un cefalaopod de dimensiuni fabuloase?

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum