Jason Voorhees vs Michael Myers

431 15 1
                                    

Imaginati-va duelul suprem. In definitiv, de ce nu? Daca exista Freddy vs Jason, care surprinzator ne-a placut si ne-a amuzat cat se poate de tare, de ce nu exista si Jason vs Michael Myers? In definitiv, singurul adversar demn de maceta lui Jason, din primele cinci filme (asta inainte sa dobandeasca puterile supranaturale),nu poate sa fie decat cutitul lui Michael Myers!

Poveste de origine

Hai sa ii luam pe rand. Jason Voorhees a inceput prin a fi surpriza de la sfasitul primului film. Nimeni nu se astepta ca Jason sa fie real, chiar daca Friday the 13th il are ca si laitmotiv. Neatentia adolescentilor care trebuiau sa il aiba in grija, i-au adus moartea timpurie. Sau cel putin asa credea mama lui, care se decide sa se razbune pe toti adolescentii hormonali de la tabara Crystal Lake. La sfarsitul primului film Jason m-a socat, mi-a lasat impresia de vis urat. Ce era real si ce nu? O premiza grozava pentru un sequel.

Povestea lui Michael Myers e ceva mai detaliata, mai ales daca luam in considerare filmele lui Rob Zombie. Michael a fost intotdeauna un copil cu probleme, dovada fiind uciderea surorii sale adolescente, crima pe care o comite pe cand avea doar vreo 6 anisori. Sa ii spunem "problema" lui Michael Myers referitoare la adolescenti persista si la maturitate. Atunci cand evadeaza din Grove Sanitarium isi reia vechile si sangeroasele obiceiuri. Adolescentii sunt vanati cu un cutit, unul cate unul. Myers sta ascuns in spatele unei masti sinistre (care apropo, stiati ca este de fapt chipul lui William Shatner, capitanul James Kirk din Star Trek?).

Myers e rau inca din fasa, dar Jason evolueza din postura unui copil fragil intr-un criminal in serie visceral. Jason castiga aceasta runda pentru character development si evolutia in toata franciza Friday the 13th.

Un nemuritor vs un om care sfideaza moartea

Revenind la Jason, acesta este aparent un fan al sfarsiturilor cat se poate de dramatice. Fie ne lasa sa il credem mort (Friday the 13th Part 2, Friday the 13th Part III, Friday the 13th: The Final Chapter), fie moare pe bune (Friday the 13th Part VI: Jason Lives). Incepand cu al saselea film al francizei, Jason e readus la viata si capata si puteri supranaturale. Michael Myers nu jongleaza cu lumea de dincolo doar ca se incapataneaza sa ramana in viata (vezi cam toata franciza Halloween). Sa ii dam o bila alba lui Myers pentru ca fenteaza moartea cu o mai mare dexteritate decat Jason, sau celui din urma pentru ca moartea e pragul care il ajuta sa evolueze? As zice egalitate.

Si totusi, care e pradatorul mai inteligent?Criminalul mai eficient

Michael Myers: 139 de victime in 10 filme (doua remakeuri fiind incluse). Jason Voorhees: 161 de victime in 12 filme (fiind incluse remakeul din 2009 si celebrul cross-over Freddy vs Jason). Statistic vorbind, amandoi ucid aproximativ 14 victime pe film. Jason are un mare avantaj – a rezistat cu brio in duelul cu Freddy Krueger. As tinde sa il dau castigator pe Jason, dar mai e ceva. Daca i-am pune la propriu fata in fata cum ar reactiona? Jason ar ataca si probabil l-ar cam casapi pe Myers. Are o arma mai buna si cel mai probabil e mai puternic. Dar daca ar fi o lupta pe viata si pe moarte, atunci nu ar trebui sa uitam ca Myers e o forta a naturii si ca e extrem de rezistent. Cel mai probabil o sa sfideze moartea in timp ce Jason l-ar crede mort. Si daca s-ar intampla asta, atunci Myers ar ataca din umbra si ar fi precis. Runda doi ar avea cu siguranta un verdict clar: Michael Myers. Desigur, intotdeauna e posibil ca Jason sa fie reinviat si povestea sa continue la nesfarsit dar o sa ma opresc aici.

Asadar, castiga criminalul mai inteligent, mai rezistent si care a sfidat moartea de mai multe ori: Michael Myers.

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum