Numarul 666

574 16 0
                                    

Potrivit ultimei cărţi biblice, 666 reprezintă numele fiarei cu şapte capete şi zece coarne care iese din mare (Revelaţia 13:1, 17, 18). Fiara simbolizează sistemul politic mondial, care stăpâneşte peste „orice trib, popor, limbă şi naţiune" (Revelaţia 13:7). Numele 666 indică eşecul total al sistemului politic în ochii lui Dumnezeu. În ce sens?

Nu doar o denumire. Numele date de Dumnezeu au o semnificaţie. De exemplu, Dumnezeu i-a schimbat numele bărbatului Avram, care înseamnă „Tatăl înălţării", în Avraam, care înseamnă „Tatăl unei mulţimi", când i-a promis că avea să devină „tatăl unei mulţimi de naţiuni" (Geneza17:5, notele de subsol). În mod asemănător, Dumnezeu i-a pus fiarei numele 666 ca simbol al însuşirilor ce o definesc.

Cifra şase transmite ideea de imperfecţiune. Adesea, numerele sunt folosite in Biblie ca simboluri. Şapte înseamnă, în general, plenitudine sau perfecţiune. Numărul şase, fiind cu o unitate mai mic decât şapte, poate însemna ceva incomplet ori imperfect în ochii lui Dumnezeu şi poate fi pus în legătură cu duşmanii lui Dumnezeu .

De trei ori pentru accentuare. Biblia accentuează uneori un lucru repetându-l de trei ori (Revelaţia 4:8; 8:13). Prin urmare, numele 666 indică în mod categoric că, în ochii lui Dumnezeu, sistemele politice umane au eşuat lamentabil. Ele nu au reuşit să aducă pacea şi siguranţa durabile, lucruri pe care doar Regatul lui Dumnezeu le va putea realiza.

Semnul fiarei

Biblia spune că oamenii primesc „semnul fiarei" pentru că o urmează „cu admiraţie" până acolo încât îi aduc închinare (Revelaţia 13:3, 4; 16:2). Ei fac aceasta venerându-şi ţara, simbolurile ei sau forţa ei militară. The Encyclopedia of Religion afirmă: „Naţionalismul a devenit una dintre principalele forme de religie ale lumii moderne".

Cum este pus semnul fiarei pe mâna dreaptă sau pe fruntea oamenilor? (Revelaţia 13:16) Referitor la poruncile sale date naţiunii Israel, Dumnezeu a spus: „Să vi le legaţi ca un semn pe mână şi să vă servească drept fruntar între ochi" (Deuteronomul 11:18). Aceasta nu însemna că israeliţii trebuiau să-şi pună literalmente un semn pe mână sau pe frunte, ci că aveau să permită cuvintelor lui Dumnezeu să le influenţeze acţiunile şi gândirea. În mod asemănător, semnul fiarei nu este un semn literal, precum un tatuaj cu numărul 666, ci un simbol care îi identifică pe cei ce se lasă conduşi în viaţă de sistemul politic. Cei care au semnul fiarei se pun în opoziţie cu Dumnezeu (Revelaţia 14:9, 10; 19:19-21).

Legende Horror de peste totUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum