<SoundTrack>Ineedyou>bts<
" siapa pulak lah yang call memalam buta ni! " seulgi membebel sendirian. Dia mencapai telefon bimbit yang berada di meja belajarnya.
Tertera nama 'eunji' di screen handphonenya.
' dah kenapa dia ni call aku memalam buta? '
Seulgi menjawab panggilan eunji itu.
" ha asal call aku ni?
" wey, jihyun masuk hospital lah "" mwo? Macammana boleh masuk? "
" manala aku tahu. Skang ni aku nak pergi jenguk dia , kau nak follow tak? "" dah pukul 3:00 pagi la.. esok esok aku gi la... "
" kau ni takde semangat setia kawan lah! "" yae yae yae. Ada apa apa lagi kau nak cakap? "
" wae? "" aku nak end call k bye "
Seulgi terus meletakkan telefon bimbitnya di meja lalu terus ke katil utk sambung tidur.
[SKIP]
" uarghh, leganya tidur. Tak pernah rasa tidur nyenyak mcm ni sebelum ni. Baik aku mandi. Kenapa la aku ada class pagi ni? Grrr. " seulgi meluru ke bilik air.
Setelah selesai mandi dia memakai seluar jeans pendek , baju lengan pendek,rambut diikat sanggul .dia mengambil buku-ii dan beg sandangnya lalu pergi ke kelas.
Sampai dikelas dia terus mendapatkan tempatnya.
" wey seulgi, mana yang lain? " soal gayoon.
" la aku ingat kau tahu, jihyun masuk hospital pagi tadi " jawab seulgi dengan selamba
" mwo?! Mcmmana boleh masuk hospital? " soal gayoon lago dengan harapan seulgi akan memberikan jawapan yang tepat
" manalah aku tahu , aku tak melawat lagi! Kocheonma! Aku tahu jihyun tu mesti minum soju 10 botol .... " jawab seulgi lalu smirk. Ia meninggalkan 1001 persoalan di fikiran gayoon.
[Skip]
Seulgi dan gayoon mencari wad 303 dimana tempat jihyun berada. Smpi shj dihadapan wad 303 ,tepaparlah muka jihyun yang sdg nyenyak tidur.
" kan aku dah kata. Dia mabuk minum 10 botol soju .. " seulgi menepuk bahu gayoon lalu pergi ke katil jihyun.
" hoi bangun " seulgi menepuk-ii pipi jihyun .jihyun terjaga dari tidur
" eh seulgi! Kenapa kau tak datang semalam?? " ujar jihyun dengan nada mabuk.
Manakala seulgi dan gayoon menutup hidung kerana bau alcohol yang kuat terkeluar dari mulut jihyun
" yah, kalau nak cakap tu tutup la mulut! Berbau tau dak? Dah aku ada kelas lagi lepasni. Gayoon kau jaga dia jap eh? Aku nak bayar bil hospital kejap. " gayoon membuat lambang 'ok'
Seulgi berlari anak ke counter pembayaran.
" berapa eh bayaran utk perempuan dalam wad tu? " soal seulgi pada seorang nurse
" pesakit kim jihyun? "
" yes. Berapa eh? "" dah ada orang bayar cik. " nurse itu senyum.
" eh? Siapa yang bayar? "
" aku " seulgi memusingkan kepalanya kpd namja yang ada di tepinya. Seulgi hairan." awak siapa? Saya kenal awak ke? " soal seulgi.
" tak .kau tak kenal aku pun. " jawab namja itu dengan nada sombong.
" kenapa awak bayarkan? " soal seulgi lagi. Namja itu terus menarik tangan seulgi ke tempat yang tertutup.
Namja itu membawa seulgi ke cafe berdekekatan.
" kenapa bawak saya pergi sini? Saya ada banyak lagi benda kena buat " ujar seulgi
" ada benda yang aku nak cakap dengan kau " ujar namja itu.
" arraseo, keundae.. apa yang saya boleh buat utk balas jasa awak? " soal seulgi dengan acuh tak acuh
"Jadi girlfriend aku. " ayat 'girlfriend' ditekan sedikit.
" mwo?! Yah minchanya?! Saya tak kenal awak siapa! Tetiba nak saya jadi girlfriend apahal?! " seulgi mengambil beg sandangnya lalu keluar dari kelas itu.
' Taknak? Kau tunggu. Kang Seulgi. '-hati namja xxxx
Hehek helo helo,
Ni my first ff. So please vote eh? *nangis ni*
Siapa seulmin shipper read lah eh?
Eehek okok{I'll try update asap}
YOU ARE READING
{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]
Humor【BOOK 1】 "Jadi girlfriend aku " -jimin ●Park Jimin ●Kang Seulgi ●Kim Jihyun ●Park Gayoon ●Jeong Eunji ●Choi Yeojin ●Kim Taehyung {Extra cast nanti author habaq naih?} {Thankyou to @yoonkiera for the poster^^} ❪Highest ranking ; #44 in Humor ❫ ❪ 3 Se...