Pt.14[Double-Part]

171 13 1
                                    

Seulgi menangis di katilnya. Jihyun yang terdengar sedu-sedan seulgi berlari mendapatkan jimin.

" yah, wae ierae? Uljima.. " jihyun mengusap rambut seulgi.

----

Taehyung mencari cari seseorang. Jihyun datang dari belakang.

" kau cari siapa taehyung? " taehyung segera berpusing menghadap jihyun.

" n..nah! " taehyung menyerahkan sebuat kotak mini kepada jihyun lalu berlari meningggalnya.

" dah kenapa dengan dia tu? Utk seulgi ke ni? " jihyun memasukkan kotak mini itu di beg galasnya lalu pergi ke dorm. Malas nak masuk kelas. Jihyun meletakkan kotak mini itu di atas meja seulgi. Lalu dicampak beg galasnya di meja. Dia terus masuk ke kamar mandi.

[Meanwhileee]

" seulgi, mana gayoon? " soal eunji.
" tu lah pasal, dari tadi aku call dia tak jawab, mesej tak balas. Tidor kat toilet ke cana ni.. " balas seulgi lalu menelefon gayoon.

" maaf, no yang anda dail tiada dalam penkhidmatan. Sila tinggalkan pesanan suara selepas bunyi bip. Bip. "

" gayoon, kau kat mana ni? 15 kali aku call kau.. kenapa tak angkat? Call aku balik kalau dpt voice ni. "

Eunji mengeleng.

" seul? Aku nak tanya something, jimin tu, bukan samchun kau kan? " seulgi terkejut dengan soalan eunji itu.

" busunmarijisyia?[apa awak ckp ni?] "
" aku tanya lain, kau jawab lain. "

" be..betullah dia samchun aku... " seulgi tersedu. Eunji hairan.

" jap, kenapa kau asyik sedu eh kalau kau macam resah? Seolma... kau tak boleh tipu? Mcm cerita pinnochio tu? "

" mwo?! An..aniya! " seulgi tersedu.
" betullah tu.. sbb nama depan kau 'Kang' bukan 'Park'. Kau tak boleh tipu aku lah tambi. " kepala seulgi ditolak. Seulgi mengusap-ii dahinya yg sakit.

" jangan bagitahu gayoon... aku taknak dia sedih.. " tiba tiba gayoon muncul.

" mworagu?! Jadi jimin lah boyfriend kau?! Ottukhae... smpi hati kau tipu aku?! Aku kawann kau tahu tak?! " seulgi berdiri. Cuba utk explain tpi cepat sahaja tangan gayoon hingap di pipi seulgi.

" perempuan tak guna! " nafas gayoon turun naik turun naik. Geram!

" nae! Perempuan tak guna nilah yang tolong kau selama 5 tahun! Perempuan tak guna ni lah yang kongsi cerita dengan kau! Kalau pasal benda ni pun kau nak gaduh , mean... kau tak pernah kenal aku " seulgi mencapai beg galsnya lalu pergi dri situ.

Pap!

Pintu dorm seulgi dihempas dengan penuh rasa geram. Dia mencampak begnya di lantai.lalu baring di katilnya.

" neo wae? Kwenchana yo? " soal jihyun yang berada di desknya .

" nothing la, eh apa ni? " soal seulgi apabila ternampak kotak mini di mejanya.

" taehyung bagi. " balas jihyun dengan nada jeles sedikit. Seulgi membuka balutan kotak itu. Dia hairan.

" eh? Ni utk kau lah . " kata seulgi apabila ternampak tulisan ' to : jihyun ' jihyun berdiri lalu cuba utk merampas barang itu tapi seulgi berlari keliling bilik. Berlaku lah acara kejar mengejar.

" ahh kang seulgi! Bagilah aku punya lah tu! " jerit jihyun sambil mencuba utk ambil kotak mini itu. Disebabkan seulgi tersadung, jdi jihyun dpt merampas kotak itu.

" bukan nak tolong kwan ko yang jatuh ni! Hadiah pulak dipentingkannya. " jihyun menjelir lidah lalu membuka kotak mini itu.

Ada sepucuk surat,seutas rantai dan gelang.

~~~~~~~~~~

To: jihyun

Hye jihyun, sebenarnya aku saja nak bagi kau sbb harinikan birthday kau. Seulgi bagitahu aku haritu.even aku baru je kenal kau tpi aku dah anggap kau mcm bff aku sendiri. Kawan seulgi kawan aku juga.. accept lah hadiah yang tak seberapa ni. Aku beli dekat pasar. 5 ringgit je. Pakai au. K bye.

~~~~~~~~~~~~

OK KALAU AUTHOR RAJIN AUTHOR UPDATE DOUBLE PART MLM NI. HAHAHHAHA MAAAAFFFF LAH YEEE TERLANJUR BACA CREEPY PASTA HEHEHEHHEHEHE

{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now