Pt.2

373 24 5
                                    

" mana seulgi ni? Kata nak pergi bayar bil. " ucap gayoon.

Jihyun yang ada didepannya telah pun melelapkan mata. Eunji? Hilang ntah gi mana.

" hey babe,bila kau sampai? " sergah eunji. Gayoon termelatah. Tak semena-mena satu cubitan hinggap di perut.

" kau kan kalau tak sergah aku mmg tak sah eh? " gayoon mengomel.

" mian mian. Datang sorang je? " belum sempat gayoon hendak jawab. Eunji dah menyampuk.

" aku da agak! Si seulgi tu memang tak nak datang! Pemalas! Takde semangat setia kawan! " eunji membebel.

" gayoon nah air aku beli utk kau. " ujar seulgi . Eunji terkejut .

" seulgi... " seulgi memandang eunji
" wae? Aku ni tak la jahil sangat sampai taknak jumpa kawan aku yang tgh nazak kat katil. " seulgi duduk di kerusi.

Jelas kelihatanlah muka bengang seulgi. Eunji dan gayoon saling berpandangan.

" psst.. asal dengan dia? Kau gaduh ke? " soal eunji kepada gayoon dgn nada bisik.

" manadelah! Seul? Kau ok ke tak ni? " seulgi menggeleng.

" ada mamat ni. Dia nak aku jadi girlfriend dia! " gayoon teserdak air.

" mwo?! Apa yang kau buat smpi dia mintak mcm tu? " soal gayoon.

" tadi , aku nak bayar bil,pastu tetiba nurse kata ada da bayar..mamat tu yang bayarkan. Aku tak kenal pon dia.. pastu aku tanya ah apa yang boleh aku buat tuk balas jasa dia then... "

" seolma.. dia mintak kau jadi yeojachin dia?! " seulgi angguk lemah.

" Dalah.aku ada class ni. Bye. " seulgi keluar dari situ.

Ketika dia hendak menahan teksi.sekumpulan lelaki menariknya.

" Mwoya mwoya. Yah lepaslah!! Salyaju!!!! " sekumpulan lelaki itu menariknya kedalam sebuah van.

Seulgi mengetuk tingkap dgn harapan ada yang menolong.tapi.. tingkap tu gelap. Takde siapa boleh tengok.

" duduk je diam. " seulgi menoleh ke arah namja itu. Matanya terbuntang luas.

" mwoya?! Awak namja tadi tu kan?! Seolma.. awak ni pencuri organ?! Awak nak jadikan saya girlfriend awak,pastu awak cur.. " tangan namja itu menekup mulut seulgi

" kau boleh dia tak? Memekak apahal? Aku nak kau jadi girlfriend aku je pun ! " ujar namja itu.

" kenal pun tak.tetiba je. Eh saya panggil choi sung hoon tu kang. Remuk peruk awak karang! " balas seulgi dgn berani.

" aku jimin.aku nak kau jadi girlfriend aku! " namja itu makin tegas. Membuatkan seulgi takut.

" ahh shireoyoo!! Kalau betula awak ni fans saya, ckp apa yang awak tahu! " jimin smirk.

" kang seulgi,lahir 10/2/1994,belajar dekat Universiti International Arts Of Korea.No Parents. Buat kerja sampingan utk biayai yuran kolej. Hutang dengan bank sebanyak 34562000₩ .... "

" guman! " jerit seulgi
" nak aku sambung? " seulgi geleng.jimin smirk.

" so nak jadi yeojachingu aku ke tak? " soal jimin.

" shireo!!! " seulgi tetap dengan jawapanya.

" arraseo.aku tak boleh tolong. Bob, ambil gambar dia yang aku dah captured tu. " ujar jimin kepada pembantunya.

" Gambar apa? " soal seulgi.matanya terbuntang apabila ternampak jimin menunjuk gambar dia waktu gemuk terlampau. Baru shj jimin hendak melempar sebungkus kertas gambar seulgi, seulgi segera mengigit bahu jimin menyebabkan jimin terjerit kecil.

" janganla sebarkan gambar tu!! " jerit seulgi

" jadi girlfriend aku je.. " jimin smirk. Nak taknak .seulgi terpaksa akur..
" arraseo.. dah bukak pintu ni! Orang nak keluar lah! " pintu terbukak. Seulgi keluar dari situ.

[Skip]

<Sound Effect>I Need You<BTS>

" Alamak,time aku nak buang hajat besar lah ada org call errgg "

" hello ni siapa? "
" ni aku jimin,bukak pintu aku kat depan bilik kau ni. "

" mwo?! Yah mcmana awak tahu bilik saya?! "
" bukak jela. Kang kalau kau tak bukak sekarang, yeoja lain ingat kau bawak lelaki malam pula.. "

Seulgi mematikan talian lalu pergi ke pintu. Terserlah muka jimin yang tak bersalah itu.

" apa awak buat kat sini?! " jimin meluru masuk. Badan seulgi disandarkan di dinding. Seulgi tak boleh bergerak kerana telah dikunci oleh lengan jimin.

" yah pikye... " jimin mencium bibir seulgi. Seulgi terkejut. Dia terus menolak jimin keluar dari biliknya.

Habis daaaa
Next chapter soon yew.
(I'll try update asap)

{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now