Pt.19[Second Last]

206 13 0
                                    

Gayoon sdg sibuk mengulang kaji notanota yang diberikan oleh prof gideok. Ugh kalau ikutkan, mmg taknak baca! Tapi sbb  nak lulus terpaksa baca.

<Soundtrack>Rough<Gfriend>

" yeobsayo? "
" gay..gayoon... seulgi.. "

" apsal kau ni? Knp dgn seulgi? "
" dah mati.. "

" MWO?! " ucap gayoon lalu berdiri akibat terkejut.  Gayoon terus meletakkan gagangan telefon. Orang pertama yang dicarinya ialah yeojin!

" yeojin?! Buka pintu ni! " gayoon mengetuk pintu dgn kasar. Yeojin muncul dgnn muka yang sembab. Baru bangun tidur agaknya.

" kau dah kenapa? Kacau je aku nak tidur petang.. "gayoon terus meredah masuk ke bilik yeojin. Dia mundar mandir. Yeojin pening melihat gaya gayoon itu.

" yah! Duduk kat satu tempat boleh tak?! " ucap yeojin dgn nada mamai.

" seulgi! Dah  mati! " yeojin terkejut. Wajah gayoon ditatap dgn wajah yg terkejut.

" mwo..ma..mati?! " gayoon angguk.
" aku dah kata! Kau punya fasal lah ni! Kalau kau tak suruh aku pecah masuk bilik seulgi harit-- " yeojin menutup mulut gayoon.  Dia terdengar seperti barang jatuh. Yeojin berlari ke pintu utama. Dia ternampak susuk tubuh berlari dari situ. Lalu dipandang rak kaca yang berada di dinding. Pecah . Terlanggar rasanya.

" kau tgk! Dah ada skodeng kita! " yeojin mengeluh dgn rasa kesal. Begitu juga gayoon.

----

" kala..  halamak ada call pulak. Kaco line la " jimin menjawab panggilan tersebut.

rupanya dari jihyun. jihyn berkata perkara yang sama kepada jimin. jimin berdiri dgn rasa terkejut


" seul..mati?! " handphonee jimin perlahan2 terlepas dri genggamannya. air mata jantan mula keluar.seakan tak percaya kekasih nya meninggal.

" aku kena cari murder tu!"



____--------


" jihyun,euji aku ada benda nak ckp dgn korg  ni... " ucap yeoja yg nerd itu

" apa dia?"

" aku..aku rasa aku tahu siapa yang bunuh seulgi... " ucap yeoja itu. jihyun dn eunji berpandangan sesama sendiri


" siapa? " ucap mereka berdua serentak. yeoja nerd itu perlahan-ii mengambil nafas

" aku hrp korg tak terkejut.." sekali lgi yeoja itu mengambil nafas.

" huff... park gayoon "

" MWORAGU?! "


{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now