" yah pikye... " jimin mencium bibir seulgi. Seulgi terkejut. Dia terus menolak jimin keluar dari biliknya.
" mwoya?! Betul ke apa aku tgk tadi?! Ji..jimin kiss aku?! ANDWAEE!!! "
Seulgi terus melompat le katilnya. Muka disebamkan di bantalnya. Sungguh tak percaya apa yang berlaku.
[Skip]
Gayoon,eunji berjalan-ii di sekitar universiti mereka. Taktahu nak buat apa. Bosan?
" wey.bosan la kat sini.jom ah kita gi mall ke apa ke. " ujar eunji sambil memuncungkan bibir
" nak gi mana? Aku ada class pukul 5 kaarang. Skang dah pukul 4:55 . Lagi 5 minit je lagi. Aku ikut kau ni pun sbb kau paksa. " gayoon menjeling eunji.
" ponteng je la kelas bio kau tu. Penting sangat ke? " balas eunji selamba. Gayoon membuat muka.
" yah! Kau tahu tak kalau aku tak lepas subjek tu aku kene ulang balik tahun ni lagi sekali?! " gayoon membebel. Eunji segera pergi dri situ.
" ergh! Nasib je lahai dpt kwn mcm setan! " ketika gayoon hendak pergi dia terlanggar seorang namja.
Hensem.
Tinggi.
Rambut oren.
Bibir bawah tebal.
Mata bulat.Oh gosh hensemnya!!!
" mianhae , tak sengaja " ucap namja itu lalu pergi dari situ.
" dia minta maaf?! Bukan selalu dpt namja yang hemsem pastu minta maaf. ! " gayoon sengih.
Ketika itu dia ternampak handphone namja yg langgarnya di tanah. Gayoon mencapai handphone itu lalu berlari mendapatkan namja itu.
" cheogiyo! " namja itu menoleh.
" yes ? What can i help you? " ucap namja itu" kau tertinggal handphone kau. " gayoon menyerahkan handphone itu.
" tertinggal? Kat mana? " soal namja itu.
" oh i mean, kau terjatuh kan handphone ni. I guess masa kau terlanggar aku.. " gayoon senyum.
" thankyou. Btw whats your name? " gayoon sengih.
" apehal? Nak ngorat eh? " namja itu menggeleng.
" aku nak tulis kat buku org yang tolong aku. "Gayoon membuat mulut '0'
" gayoon. Park gayoon. Apa nama kau? " soal gayoon.
" Jimin. Park jimin "
" park jimin? Woah nama family kita sama " jimin senyum" aku ada hal lain. K bye. " jimin pergi dri situ.
Mula la tumbuh 'bunga' dlm hati gayoon. Gayoon berasa dia telah jatuh cinta terhadap namja yang bernama Park Jimin.gayoon berlari mendapatkan seulgi. Tak sabar nak cerita!
Knock
Knock
KnockSeulgi bangun lalu membuka pintu. Gayoon terus meluru masuk.
" eh kau ni. Salam apa tak bagi dah masuk. " gayoon sengih.
" Kau ni aphal? Mcm jumpa buah hati aku tengok! " gayoon angguk
" tadi .. ada sorg namja ni. Dia langgar aku~dia minta maaf. Dia hensem!!! " gayoon berguling-ii di katil seulgi.
Seulgi memandang gayoon dengan muka geli. Dah gila agaknya gayoon ni.
" hoi dah lah tu! Kau tahu tak boleh roboh katil aku nanti! Kau tu dalah berat! Aku tak pe la slim! "
Gayoon membuat muka '=,,='
" nanti aku tunjuk kat kau namja tu eh? " gayoon pergi ke pintu.
" chakam! Apa nama namja tu? " soal seulgi.
" kennot tell! Nanti ko jatuh cinte pulak ngn dia! Anneyong! " gayoon menutup pintu lalu pergi.
" hek eleh. Mcm la aku hadap sangat dgn namja ko tu! Baik aku layan sns ~ " seulgi membuka laman social.
Tenenet! <soundnolti>
Ada sebuah namja messej seulgi.seulgi mencapai handphonenya. Jimin yang mesejnya. Seulgi mmbuat muka bosan.
______
Seulgi= what do you want?
______Org gila sewel babun= malam ni aku pickup kau for dinner!
______Seulgi= eh org gila. Awak siapa nak arahkan saya? Dah la rambut mcm buah oren! Nak je saya makan!
______Org gila sewel babun= baik kau makan hati aku ni! Sengsara tengok kau tahu tak!
______Seulgi= ek eleh. Habis tu apsal awk kiss saya?!
______Org gila sewel babun= aku nak tunjuk yang kau aku punya gila!
______Seulgi= mwo?! Org gila? Eh taknak ah date dgn awak!!
______Org gila sewel babun= ke kau nak kene kiss dgn aku lagi?bibir aku sedia je nak kiss kau baby~~
______Seulgi= fine fine! Saya ikut! Grr! Pukul 8 ambil saya!
______Jimin smirk. Sungguh bahagia membuli seulgi. Jimin teringat dia mencium seulgi. Jimin tersengih sendirian
Habis da!
Sorry eh kalau chap ni tak besh~
Mian mian mianhae~
YOU ARE READING
{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]
Humor【BOOK 1】 "Jadi girlfriend aku " -jimin ●Park Jimin ●Kang Seulgi ●Kim Jihyun ●Park Gayoon ●Jeong Eunji ●Choi Yeojin ●Kim Taehyung {Extra cast nanti author habaq naih?} {Thankyou to @yoonkiera for the poster^^} ❪Highest ranking ; #44 in Humor ❫ ❪ 3 Se...