" seulgi? Seulgi! " jerit jihyun sebaik sahaj ternampak seulgi yang terbaring lemah didalam toilet. Kepalanya berdarah . Ada luka di bahagian kepala seulgi.(uwaa sian seulgi aku😭😭) jihyun menelefon taehyung.
[ di hospital seoul ]
Beep.
Beep.
Beep.Hanya ada bunyi itu sahaja diruang wad. Jihyun sdg lena tidur disamping rakan baiknya itu.ketika itu dr pun dtg.
" doc, mcmmana dgn keadaan kwn saya? " soal taehyung.
" dia ada 50/50. Kerana bahagian luka di kepalanya amat dalam. Mcm... " dokter terhenti.
" mcm apa? " soal taehyung
" mcm kena cucuk dengan kaca dari belakang.. dia ditemui mcmni dekat toilet dorm kan? Saya dgr kwn awk kata yang dia nampak serpihan tingkap pecah di bilik. Saya rasa ada orang masuk bilik tu. "" habis, mcmmama ni? "
" saya dan lain lain akn cuba selamatkan kwn kamu. Jangan risau. Saya pergi dulu. " taehyung bow .Air mata taehyung mula mengalir. Tak sanggup kehilangan kawan baiknya itu.
----
" yah ottukae? Dia masuk hospital tahu tak?! " ujar xxx.
" jangan risau! Aku akan handle benda ni. Skang aku nak kau pergi hospital. Cabut benda oxygon . Aku nak dia M.A.T.I " ujar xxxx.
" mwo?! Yah " balas xxx.
" kau nak hidup aman ke sengsara? " xxx terdiam. Xxxx smirk.
"Jgn risau. Aku je yg thu apa yg kau buat. Anneyeong " ucap XXXX sebelum meninggalkan XXX
Tips:- Xxxx & Xxx org yg beza tauuuu
---
" jimin oppa, lawa tak dress yeo ni? " ucap gadis gedik yang bernama yeojin itu." ha lawa lawa. "Balas jimin manakala matanya membaca surat khabar.
" ahh oppa, oppa tak nmpk pun dress ni. " jimin abaikannya.
" oppa!! " jerit yeojin. Jimin menatap wajah yeojin.
" taknak beli sudah. Nak beli lah. Aku tunggu dekat luar. " ucap jimin sebelum keluar dari butik .
" haih..penat layan girl-low-class ni. " jimin mengeluh.
<SoundTrack>Yotuh<Troye Sivan>
" hello? Siapa ni? "
" saya jihyun, kawan seulgi "" ha kenapa ya? "
" sebenarnya....seulgi masu-- "" yeobsayeo? Hello? Jihyun? Hello? "
Jimin hairan kenapa jihyun mematikan panggilan .apa yang dia cuba cakapkan? Kenapa dengan seulgi? Dia masuk apa? Think positive jimin.think positive.
[ apa Yang jadi Sebenarnya...]
" sebenarnya seulgi masu-- "handphone jihyun dirampas oleh seseorang
" yah, apa kau buat ni! Bagilah balik phone tu ! " jerit jihyun apabila taehyung merampas handphonenya . Taehyung memandang jihyun dengan pandangan tajam.
" kenapa kau call dia?! " suara taehyung menjadi garang. Jihyun terkejut.
" dia berhak tahu! Dia boyfriend seulgi la! Bagi la phone aku!! " tanpa sengaja jihyun tercakar muka taehyung. Taehyung dgn geram mencekik jihyun(huhu jdi cerita creepy la pulak )
" tae--hyung--apa--k--au--buat---n--nii " ucap jihyun. Taehyung menghempas jihyun dilantai(slow slowlah, bukan hempas mcm dalam WWW E tu, kalau mcmtu mmg nazak lah jihyun) jihyun sdg cuba menenangkan dirinya dgn cuba mebetulkan nafas nya.
" neo jinja wae ierae!!! Aku boleh mati tahu tak?! " taehyung smirk.
" aku lebih rela kau mati dari jimin dtg dekat sini." Taehyung memijak handphone jihyun lalu pergi dari situ. Jihyun tegamam.
Apa.
Jadi.
Dekat.
Taehyung.
Yang.
Aku.
Kenal?
----
" gayoon, kau pergi mana tadi! Seulgi masuk hospital tahu tak! Now lets go! " eunji menarik tangan gayoon. Tapi gayoon segera menarik tangannya balik.
" shi...shireo...aku kan gaduh dgn dia.. ke..kenapa aku nak pergi? Kau pergi lah! " balas gayoon dgn was was lalu berlalu ke biliknya.
Yuhuu, sian seulgi.
Siapa XXXX & XXX?!
Kenapa dengan taehyung?!
Apakah?!
YOU ARE READING
{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]
Humor【BOOK 1】 "Jadi girlfriend aku " -jimin ●Park Jimin ●Kang Seulgi ●Kim Jihyun ●Park Gayoon ●Jeong Eunji ●Choi Yeojin ●Kim Taehyung {Extra cast nanti author habaq naih?} {Thankyou to @yoonkiera for the poster^^} ❪Highest ranking ; #44 in Humor ❫ ❪ 3 Se...