Pt.9

228 15 0
                                    

" i tahu i dah tak virgin.. tapi tak salah kan kalau i nak bercinta dengan u? " ucap yeojin. Jimin memandang exnya.

"aku.takkan.bercinta.dengan.wanita.yang.korbankan.daranya.untuk.ahlong. " jimin pergi dari situ. Air mata yeojin mengalir.

*_*_*_*_*

Seulgi sibuk membelek setiap rak di library nak cari buku utk rujukan. Ketika dia menarik satu buku di rak, dia ternampak muka taehyung di celah rak itu. Taehyung sengih.

" yah! Jgn berani kau buat mcm tu lagi! Heart attack tahu tak?! " jerit seulgi.

" ara ara.senyap la sikit. Satu dunia boleh dengar suara sumbang ko tu! "

" ehs suara sumbang ni dulu la yang jadi crush ko tahu?! " taehyung terdiam.

" tu du..dulu! Skang aku dah moveon! "
"Woah ayat kau. Dah aku nak study.midterm aku dah dekat da ni " ucap seulgi lalu keluar dari situ.

Ketika itu seorang namja menarik lengan seulgi menyebabkan buku buku seulgi terjatuh. Taehyung yang baru keluar tadi ternampak seulgi ditarik oleh seseorang. Taehyung cuba mengikutnya tapi jihyun menegur.

" taehyung! " ucap jihyun.taehyung memalingkan mukanya.

" jihyun, waeyo? " soal taehyung
" i have something to discuse with you. Kau free tak? " taehyung memusingkan kepalanya ke arah tempat seulgi ketika ditarik.

" um..arraseo khaja.. "
" nae. "

---
" ahh lepas siapa awak ni! " lelaki tu memusingkan kepalanya. Park jimin.

" jimin? Yeogiseo boyae? " soal seulgi dengan nada lemah.

" aku tak suka kau rapat dengan namja tu! "

" namja yang mana?! Taehyung?! " jimin terkejut.

" taehyung?kim.....taehyung? " seulgi pelik.

" eh? Dah tahu nama dia pasal awak tanya?! Dah lepaskan sayalah! Saya nak study ni! " seulgi cuba menepis tangannya dari genggaman jimin.

" aku taknak kau rpt dengan diaa!! "
" ahh pikyeo! Ashh tangshi jinja waeierae!!! Dia kwn childhood saya jelah! " seulgi masih lagi dalam cubaan melepaskan tangannya.

" janji dengan aku kau takkan rapat dengan dia! "

" ashh shireo! Lepaslah! Park jimin! Awak kenapa sebenarnya?! Awak jealous ke ha?! Bukannnya saya ni sesiapa pun! Im just pretend to be your girlfriend! Bukan awak suka saya pun! Let go of me! God please im tired of your acting! Just leave me alone ! And please, jangan datang sini lagi! Ingat kita menyamar sebagai samchun! Baik awak blah! Sebelum saya report awak ni STALKER. "

Ucap seulgi lalu pergi dari situ. Dia mengutip buku bukunya yang jatuh di lantai lalu pergi dari situ.

_________

Gayoon termenung jauh.. eunji hanya memerhatikannya.

" ani, kalau diorang dua sedara.. hm tapi kenapa jimin acting like that? "

" kau bebel pasal apa tu? "
" tadi.. time aku nak gi library aku ternampak seulgi & jimin.. "

" so what? Dorangkan sedara. "
" aniya.. jimin gengam tangan dia kuat kuat.. seulgi pulak cuba elak.. kalau jimin samchun, kenapa jimin tak pgg tangan dia elok elok? Ataupun jimin tak pgg!"

" ala chillah , mesti ada benda yang dorg gaduh.. tahu tahu jela seulgi tu suka cari pasal , cuba think positif (-_-)" ucap eunji lalu merehatkan matanya utk kelas petang nanti.

" tapi kenapa aku ras-"
" ah gumanhae! Kau ni mcmla si jimin tu suka kau! Seulgi tu sepupu je! Kalau bukan sepupu pun lantak dorg lah! Semak telinga aku kau bebel pasal jimin jimin jimin! Ergh! " eunji keluar dari bilik itu.

"Yah! Perlu ke marah marah?! Eish! Ah appo.. " gayoon menendang meja.

End.

{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now