Pt.11

199 13 0
                                    

" eunji, aku gerak dulu bye! "Seulgi meninggalkan segala bende kecuali handbagnya.

" kang seulgi! " jerit jimin. Seulgi berhenti.seulgi berpusing dengan perlahan lalu sengih paksa kepada jimin.

" kenapa kau lari? "
" eo? Nak .. nak pergi tandas nih.. "

" khojimal. "
" betulla. Em sa..saya pergi dulu. " seulgi hendak melarikan diri tapi cepat shj jimin menariknya.

" apahal kau nak mengelak? Aku kan samchun kau? " seulgi memandang jimin. Terkejut dengan ayat jimin. Jimin smirk.

" majayo.. dia kan samchun kau,kenapa kau mcm takut takut? " soal eunji.

" ani..aniya bukan mcmtu.. ala tahu tahujela.. say..saya kan yeoja . Em and if you're my samchun, kenapa genggam kuat sangat? " ucap seulgi.pegelangan tangganya sudah merah akibat jimin megenggam dengan kuat. Jimin segera melepaskannya.

" mi..mianhae.. dah aku nak kena cari dorm aku.. "

" cari dorm.. cari dorm.. CARI DORM?! Apa awak ckp ni?! Awak pindah sini ke?! " soal seulgi dgn nada terkejut. Gayoon segera berlari ke arah mereka.

" mwo?! Jeongmal?! Kau pindah sini?! " jimin angguk. " takpayah arr tekejot angat. " jimin berlalu pergi.

----

" jihyun ahh, ottukae?! Dia pindah sini.. ahhhh ommmaaaaaa!!!! " seulgi merengek.

" dah dia nak pindah, nak wat cane? Ala bukannya dia kacau kau pun.. "

" mwo?! Senang je ko ckp! Dalah taehyung kat sini. Tambah pulk dengan park jimin yang annoying! Kenapa bende ni jadi dekat aku!!! Omaigoodddd!! " seulgi berdiri.

" kwenchana! Kang seulgi, kau boleh buat benda ni! Ani, u must do this thing! Kau kene berani hadapi diorang! Diorang manusia je! Bukan monsters ! Yes! " seulgi perlahan-ii mendekati pintu jihyun membuat muka (😐) . Seulgi membuka pintu. Ketika itu jimin berada di depan pintu biliknya. Kaki seulgi automatik mejadi lemah. Dia terkejut. Semangatnya tadi sudah hilang.

" ji..jimin.. aw..awak buat apa dekat sini?" Soal seulgi.

" nak bagitahu yang malam ni aku nak pickup di- " kata katanya terhenti apbila seulgi menolak nya kedalam bilik.

" seulgi! " jerit taehyung..
" tae..taehyung.. kau..kau nak apa? " soal seulgi ragu ragu. Jimin yang dikunci oleh seulgi di belakang pintu cuba mengelak.

" ahh siapa tae-- " seulgi memijak kaki jimin.

" nugu? Siapa tu? Mcm suara lelaki.. kau bawak masuk lelaki ke?! " seulgi gelabah.

" An..anigoden! Tu suara jihyun! "
" eik? Bukan suara dia merdu ke? "

" dia...dia sakit tekak! Hmm taehyung..aku nak mandi.. bye ! " seulgi cuba menutup pintu tapi dihalang oleh taehyung.

" yah, neo waeierae? "
" kau ckp dengan sia-- " kaki jimin dipijak lagi oleh seulgi.

" aku nak terberak ni.. kbye! " seulgi cepat cepat menutup pintu. Selepas itu perlahan lahan dia gelongsor kebawah. Dia bersandar di pintu. Menghela nafas lega. Dia membuka mata , muka jimin terpampang di depannya.

 Dia membuka mata , muka jimin terpampang di depannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Mcm gmbr kat ats). Seulgi terkejut.

" aish kau... awak buat apa dekat sini?! "
" eh kite pulak, eh engko yang tolak aku kat sini tau! "

" dah keluar! " jimin ditolak keluar. Jihyun memandang seulgi dengan pandang [KAU-KENAPA-MENTION-NAMA-AKU]

" APAHAL KAU MENTION NAMA AKU. HABIS TAEHYUNG INGAT AKU NI LELAKI! " marah jihyun.

"At least dia kata suara kau merdu kan? " jihyun malu malu.

" eleh shy shy taik kucing. Dah aku nak mandi ni "

"Mandi ? Baru pukul 5 petang. Kau mandi petang ke ?! "

" bodoh, mana ada istilah mandi petang! Mandi siang adalah " seulgi masuk ke toilet.

" betul jugak..aish apa kene dengan aku ni? "

----

{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now