Pt.12

207 13 2
                                    


____________________________________

Seulgi berjalan jalan di sungai han. Ponteng class.

" ponteng class eh? " ucap namja di sebelahnya.

" jimin? Awak buat apa dekat sini? "
" dari tadi aku ikut kau.. yela ,kau tu yeoja, mana elok keluar sorang sorang.. "

" eh, ni siang lah, bukan malam! Eh ngaku jelah sebenarnya awk ni risau takut saya kene kidnap kan kan kan? " tak semene-ii kepala seulgi ditolak.

" ahh appo! "
" ei , takde makna aku nak risau, ni siang lah, bukan malam! Muka pun mcm beruk, ada ke org nak kidnap kau? "

" mwo?! Mcm beruk?! Eh awak ingat awak tu hensem sangat?! Muka mcm.... "

" ha mcm apa? Mcm apa? "
" mcm.... mcm... landak! Kecik! Tak hensem! Kalau saya dpt lah awak punya abs tu, dah lama saya letak minyak panas, bior pecah! "

" mana kau tahu, aku ada abs? Kau stalk aku dekat sns eh? " seulgi resah.bodoh betullah! Yang aku terlepas ckp ni kenapa?!

" ma..manada! Ala lengan mcm ada tikus kat dlm..mesti la ada abs! "

" mworagu?! Lengan ada tikus kat dalam?! Orang panggil muscle lah ! "

" ha muscle! Ha betullah tu, ada tikus kat dalam ! " mereka berdua menarik muka.

" eh ada kedai kopi... sedap ni kalau minum sejuk sejuk, jimin khaja! " seulgi menarik lengan jimin. Jimin terkejut.

" 2 white coffee lplease. Satu letak cream, satu takyah letak. Gomawo. " ucap seulgi kepada pelayan. Jimin memandang seulgi dengan pelik.

" adeke orang letak cream dalam kopi? Eh ko ni datang dari planet mana eh sebenarnya? Muka dah mcm beruk, pastu ada ke patut letak cream dalam coffee? " seulgi menjelir lidah.

" biarla, kopi saya, bukan kopi awak! Ha park jimin, kenapa tiba-ii pindah? " jimin menghenjut bahu.

" eish.awak ni tak sporting lah. " seulgi menarik muka. Jimin senyum.Comelnya lahai dia merajuk.

Seorang waiter pun sampai. Dia meletakkan coffee yang diorder oleh seulgi di atas meja.(yelah takkan nak letak dekat kerusi kot? Dahel) seulgi megambil sudu kecik lalu menyuap cream ke dalam mulutnya.

" hekeleh, baik letak dalam pallet je tadi! " seulgi menjeling.

" awak tak payah sibuk lah! Diri saya! Grr! " seulgi menyepak kaki jimin. Jimin mengerang ke sakitan. Semua pelanggan memandang mereka .

" chaesunghamnida.. kawan saya sorang ni kena gigit dengan semut api tadi.. tu yang jerit mcm pondan tu. Maaf ye. " semua tergelak dengan jawapan seulgi. Jimin memandang seulgi dengan pandangan tajam.

" kau mmg nak ken-- "
" eip sabor!kite kat cafe ni. Kena nikmati coffee ni dulu~ " seulgi menghirup coffee.

" oh? Seulgi.. kau buat apa dekat sini? Siapa dia? " seulgi tersedak. Namja didepannya ialah kim taehyung. Seulgi berdiri.

" tae..taehyung.. sorry.. dia nilah park jimin yang aku kata tu.. anjawayo.. " seulgi mempelawa taehyung utk duduk. Taehyung akur.

" anneyonghasayo, cheonun kim taehyung imnida.. " seulgi tergelak.

" yah, ni bukan sekolah. Aphal kau formal sangat do? " seulgi tergelak smbil menepuk nepuk taehyung.

" hoi hoi, kau tu yeoja.. bukan pondan! " bisik taehyung. Seulgi terus senyap.

Mereka rancak berborak. Sehingga jimin berasa jealous. Jimin berdiri lalu menarik seulgi.

"-eo? Jimin ahh, apa awak buat ni? " soal seulgi.

" tarrawa " ucap jimin lalu menarik seulgi.seulgi sempat menoleh kearah taehyung tpi dgn muka terkejut. Taehyung baru hendak pergi. Waiter datang kepadanya.

" em , cik, bil tak bayar lagi.. " taehyung menepuk dahi . Terpaksa lah dia tunggu disitu utk membayar bil.

-

" ahh jimin ahh, wae ierae? Sakitlah tangan saya! " jerit seulgi lemah. Jimin melepaskan tangan seulgi.

" asl kau ajak dia ?! " jerit jimin.

" ahh wae? Dia chingu saya je! Awak jeles ke?! "

"Mwo?! Jeles?! Kau ingat aku suka dekat kau?tpi aku nii bf kau, utama kan lah aku dulu! "

" utama kan awak?! Saya taktahu pun nak bincang dengan awak pasal apa! " ketika itu seugli terlanggar seketul salji ais.. seulgi hampir tegelincir. Seulgi berasa dia tidak jatuh. Bibirnya....bibirnya... terasa hangat.. seperti... dicium.... seulgi membuka matanya. Dia terkejut apabila dia dan jimin terkiss buat kali kedua!

----

{C}Love Affair ☁ SeulMin [2016]Where stories live. Discover now