2

2.6K 40 2
                                    

Vragend kijkt Wolfs haar aan, dan begint ze te vertellen: Kitty van Vleuten, 43 jaar, in haar eigen woning met meerdere messteken om het leven gebracht. De krantenjongen kwam iets over half 6 en zag de voordeur open staan, hij keek door het raam en zag iemand liggen hij riep een paar keer bij de deur, na geen reactie heeft hij meteen 112 gebeld. Romeo en Marion waren als eerste ter plaatse en het FO is er ook net.
Nou dan gaan wij ook maar eens een kijkje nemen zegt Wolfs.

Een paar minuten later komen ze aan bij de boerderij, net voordat Eva de autodeur wil openen legt Wolfs zijn hand op haar been, Eef gaat het met je vraagt hij, er verschijnt een kleine glimlach op haar gezicht jaja het gaat wel, gewoon slecht geslapen. Alweer denkt hij maar zegt: gelukkig ik zie je liever lachen.

Snel stapt Eva uit ze voelt haar wangen rood worden ze loopt snel naar Marion en Romeo om hun te groeten daarna loopt ze samen met Wolfs de boerderij binnen waar 2 mannen van het FO team nog volop bezig zijn. 'Morgen heren' zegt Eva en stapt op 1 van de 2 af om te vragen of er al meer informatie is. Wolfs kijkt op zijn gemak rond in de woonkamer en loopt even later door naar de keuken die zich aan de achterkant van de woning bevind. Op het eerste gezicht ziet hij niks bijzonders en loopt naar het keukenraam de zon komt net op. Dan valt zijn oog op iets in het midden van het weiland...

Eva komt de keuken in lopen en legt een hand op Wolfs zijn schouder, hij verschrikt en Eva grinnikt 'slecht geweten'. Hij bromt wat en zegt dan 'kom we gaan in het weiland kijken' en beent via de achterdeur naar buiten.
Eva komt op een drafje achter hem aan en zegt: Wolfs PRATEN!!!
'Moet jij nodig zeggen' zegt hij net hard genoeg dat ze het kan horen.
'Volgens mij ligt er iemand in het midden van het weiland' zegt hij dan. Na een paar minuten lopen komen zo in het midden van het weiland aan, voor hun ligt een man op z'n rug, ogen wagenwijd open met een verschrikte blik. Wolfs voelt met 2 vingers in de hals en schudt zijn hoofd.
Dan horen ze een oorverdovende knal en komt het met bakken uit de hemel. Even kijken ze elkaar sip aan maar beginnen dan beide hard te lachen want binnen 10 seconde zien ze er allebei uit als 2 doorweekte katten. Terug gaan helpt niet want we zijn toch al nat dus ze vist haar telefoon uit haar kontzak en belt het FO team. Binnen 2 minuten komen die aangerend met een tent en Eva en Wolfs helpen snel met opzetten ook al zal het niet veel meer helpen want het blijft keihard regenen.

In de auto vraagt Wolfs aan Eva 'heb jij nog droge kleding in je kluisje liggen of moeten we eerst naar huis'? 'Nee rijd maar door naar het bureau ik heb nog wel wat' zegt Eva, 'kunnen we meteen verslag uit brengen'. Als ze het parkeerterrein oprijden kijkt Wolfs nog eens naar rechts, bekijkt Eva van top tot teen en begint te grinniken, 'Wat kijk je' zegt Eva. 'Ziet er goed uit' zegt Wolfs en stapt dan snel uit.

Het spel van de liefde (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu