8

2K 36 0
                                    

De keuken is opgeruimd en Eva zit aan tafel nog wat in het tijdschrift te bladeren, ze hoort Wolfs de trap af komen, 'WAUW' zegt ze 'je ziet er goed uit, de dames zal je van je af moeten duwen' knipoogt ze. 'Jajaja, dat zal wel' antwoord Wolfs, 'maar weet je zeker dat je niet meegaat' vraagt hij nog een keer. 'Ja' maar ze went haar blik af 'ga jij maar'. 'Nog een kop koffie samen dan' vraagt hij als hij doorloopt naar het aanrecht. 'Is goed thee alsjeblieft' is haar antwoord.

Wolfs zet zijn lege kopje op het aanrecht, 'nou dan ga ik maar' zegt hij met een kleine teleurstelling in zijn stem, Eva staat op legt haar hand op zijn wang en op zijn andere wang geeft ze een klein kusje, 'veel plezier' zegt ze. Als ze de buitendeur hoort dichtslaan rent ze naar boven.

Wolfs komt aan in het cafe waar zijn dochter werkt, de band is al lekker aan het spelen, het is al gezellig druk, met zijn ogen zoekt hij de bar af, ha daar staat ze denkt hij en loopt richting de bar, 'Ha pap, leuk dat je er bent ik kom zo ff bij je' hoort hij haar al roepen en hij neemt plaats op een barkruk. Hij kijkt ondertussen hoe behendig zijn dochter de glazen vult en op de bar zet, ze rekent af en vult een glas met Whisky en zet het voor hem neer met een knipoog zegt ze 'van het huis', hij heft z'n glas en nipt ervan. 'Hey pap waar is Eva' hoort hij haar vragen, 'ze wilde niet mee' zegt hij met een teleurstelling in zijn stem. Ze leunt over de bar naar hem toe 'pahap... Wat is dat nou, iedereen ziet vanaf een kilometer afstand dat jullie smoorverliefd op elkaar zijn, behalve jullie zelf, en jullie wonen notabene nog wel in 1 huis, werken samen en zitten dus 24/7 bij elkaar op de lip. Doe daar nou eens wat aan, was jij nou vroeger die vrouwenversierder, ik begin er steeds meer aan te twijfelen' zegt ze met een knipoog. 'Fleur alsjeblieft hou er over op, dit is anders, ik vind Eef echt leuk maar het kan niet, we zijn partners als we een relatie krijgen worden we uit elkaar gehaald, of als de relatie stuk loopt ben ik mijn partner en mijn beste maatje kwijt. Ze is de beste partner die ik ooit gehad heb, het beste wat me ooit is overkomen' fluistert hij nu. Fleur kijkt hem verbaasd aan. 'Buiten jou natuurlijk' zegt hij snel. 'Jaja dat begrijp ik' knikt Fleur, 'maar wat ik niet begrijp is dat je haar dan laat lopen, je bent gek' roept ze nu iets te hard.
Ze kijkt over de schouder van haar vader naar de feestende mensen, ondertussen stroomt het cafe al aardig vol, maar dan valt haar blik op iemand die lachend aan komt lopen, een glimlach verschijnt over Fleurs gezicht.

Het spel van de liefde (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu